Nekromanti Abyssos

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,900
Location
Port Kad, The Rim
Jag håller -- med benäget bistånd av Nightowl och Kim -- på att expandera artikeln om Abyssos, Gondicas underjord, som finns på www.rollspel.com Jag tar gärna emot förslag på förbättringar från detta forums besökare.

Anders Blixt
 

Axelsson

Warrior
Joined
9 Jun 2000
Messages
336
Location
Munkedal, Bohuslän
Ett antal förslag på olika äventyr i underjorden vore inte helt fel,en närmare beskrivning av ett troglodytsamhälle.
Gärna ett par sidor ur en dagbok som handlar om en nedstigning i abyssos, sann eller falsk kvittar mig (bra att ge till äventyrliga spelare).

/Mattias
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Jag är ju som sagt inblandad på annat håll, men Frasses lövbit med gurkmajonäs påminde mig om ett par saker man kan ta offentligt, sas...

1, Är det som står i modulen/artikeln SANT, med oundvikliga fakta för SL, eller skall det vara spekulationer ("såhär kan det vara, men det kan också faktiskt vara såhär om SL vill det"), I synnerhet när det gäller rena mysterier (som ju Abyssos är) kan den senare modellen vara intressant, men många vill ha hard facts. (Och ja, jag VET att man alltid kan strunta i fakta i spel och hitta på egna, eftersom Anders inte skickar lejda hejdukar att tvinga i en kall havregrynsgröt om du gör det, men om det står X brukar en till 100% gränsande andel av alla SL utgå från det.)

2, Skall det vara en ren artikel/modul med äventyrsförslag, eller skall det vara den där hybriden med en sorts minkampanj som kombineras med en massa bakgrundsfakta? Den första kan vara mer användbar, men vi pratar om ett spel som saknar rena äventyr, något många verkar vilja ha. Eller skall du göra en Cthulhu by Gaslight och ha hälften varje.

3, Nu när du säger det, hur många sidor pratar vi? 5, 15 eller 25?

4, Finns det någon chans att Kim redan gjort något vettigt som han använt för privat bruk du kan ha nytta av? (Jag har det inte, min senaste kampanj lämnade aldrig Digerveden.)

Nightowl, hoppas fler hostar här

"No point selling out in the roleplaying industry. I mean there's no money."
Johnny Nexus
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,900
Location
Port Kad, The Rim
Revideringen befinner sig i ett inledningsskede, så jag kan ännu inte svara på hur omfattande materialet kommer att bli. Vad som är klart är det kommer med:

* ett handfast exempel på en Abyssos-region, nämligen Acheron som ligger under Imbri. Det blir en speleografisk beskrivning med lokal flora och fauna. Dessutom kommer lite förslag på hur man äventyrar där. Givetvis har den slemme furst Gulak av Jasmir intressen i underjorden.
* nya sapienta arter. Kim kommer att revidera cykloperna och harpyorna i grunden och göra dem till genuina Abyssos-arter (vissa grupper har dock tagit sig upp till ytan).
* en fauna som skiljer sig avsevärt från solens länders, däribland diverse läskiga stora leddjur.

Anders
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
"ett handfast exempel på en Abyssos-region"
Låter bra - speciellt det med "handfast".

"Givetvis har den slemme furst Gulak av Jasmir intressen i underjorden."
Ah, Doctor Doom versus Mole Man! ;-)

Nightowl

"No point selling out in the roleplaying industry. I mean there's no money."
Johnny Nexus
 
Top