Nekromanti 9. Antagande av stadgar samt antagande av namn

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
9. Antagande av stadgar för föreningen samt antagande av föreningens namn

Vitulv har skrivit två motioner:

§1 Föreningens namn

Länk till tråd

Under §1 ersättes texten "Föreningens namn är "Föreningen WRNU"" med "Föreningens namn är "Föreningen rollspel.nu""

§11 Ordinarie årsmöte

Länk till tråd

Under §11 Ordinarie årsmöte införs och numreras på lämpligaste sätt punkten "Revidering av regler för föreningens forum"

----

Övriga motioner anser redaktionen sig ha jämkat sig med. Motionärerna bör meddela om de är av annan åsikt.

Motionerna kommer ställas mot redaktionens förslag som följer i sin helhet:
Redaktionens förslag på stadgar:
Senast ändrat 29.04.2010 i enighet med redaktionens ändringsmotion

§1 Föreningens namn
Föreningens namn är "Föreningen WRNU"

§2 Föreningens säte
Styrelsen har sitt säte i (hemkommun).

§3 Föreningsform
Föreningen är en ideell förening. Föreningen är ansluten till Sveriges roll- och konfliktspelsförbund.

§4 Syfte
Föreningens syfte är att bidra till att hemsidan www.rollspel.nu och dess community fortlever och utvecklas.

§5 Oberoende
Föreningen är religiöst och partipolitiskt obunden.

§6 Verksamhetsår
Verksamhetsåret är 1 januari till 31 december.

§7 Medlemmar
För att bli medlem krävs det att man är registrerad användare på www.rollspel.nu och att man tillsammans med en anmälan om medlemskap meddelar de uppgifter som styrelsen beslutat om till föreningen. En medlem har när som helst rätt att, efter meddelande till föreningens styrelse, utträda ur föreningen.

Medlemskapsavgiftens storlek beslutas på årsmötet. Årsmötet kan besluta att det är gratis att vara medlem. En medlem som allvarligt skadar föreningen kan avstängas av styrelsen. Avstängd medlem måste diskuteras på nästa årsmöte. Antingen så upphävs då avstängningen eller så utesluts medlemmen. Styrelsen och årsmöte kan upphäva avstängning och uteslutning. Medlem som hotas av avstänging eller uteslutning har rätt att göra sin röst hörd då ärendet diskuteras.

§8 Styrelsen
Styrelsen ansvarar för föreningens medlemslista, bidragsansökningar, medlemsvärvning, beslut som tas på årsmöten och övrig verksamhet. Föreningens styrelse ska bestå av fyra personer eller mer.

Styrelsen ska inom sig utse en ordförande och en kassör, såtillvida dessa inte är utsedda av ett årsmöte. Styrelsen ska inom sig utse två firmatecknare att teckna firman var för sig. Styrelsen tillträder direkt efter det att de valts. Vald styrelse sitter under ett verksamhetsår. Samtliga medlemmar i föreningen är valbara till styrelsen.

Föreningens styrelse bör inte göra kreditköp på belopp som överskrider likvida medel. Om kreditbelopp som överskrider likvida medel görs måste dessa täckas av medlemslån eller sponsring.

§9 Revisorer
För granskning av föreningens räkenskaper och förvaltning väljs på årsmöte en eller två revisorer. Valbar är person som inte sitter i styrelsen. Revisor behöver inte vara medlem i föreningen.

§10 Valberedning
För att ta fram förslag på personer till de i stadgarna föreskrivna valen kan årsmötet välja en eller flera valberedare. Valbar är medlem i föreningen.

§11 Ordinarie årsmöte
Ordinarie årsmöte ska hållas senast den 31 mars varje år. Styrelsen beslutar om tid och plats. För att vara behörigt måste föreningens medlemmar meddelas minst två veckor i förväg. Följande ärenden ska alltid behandlas på ordinarie årsmöte:
  1. mötets öppnande
  2. Mötets behörighet
  3. Val av mötets ordförande
  4. Val av mötets sekreterare
  5. Val av två personer att justera protokollet
  6. Styrelsens verksamhetsberättelse för förra året
  7. Ekonomisk berättelse för förra året
  8. Revisorernas berättelse för förra året
  9. Ansvarsfrihet för förra årets styrelse
  10. Årets verksamhetsplan
  11. Årets budget och fastställande av medlemsavgift
  12. Val av årets styrelse
  13. Val av årets revisor
  14. Val av årets valberedning
  15. Övriga frågor
  16. Mötets avslutande
§12 Extra årsmöte
Om styrelsen vill, eller revisor eller minst hälften av föreningens medlemmar kräver det ska styrelsen kalla till extra årsmöte. Vid giltigt krav på extra årsmöte kan den som krävt det sköta kallelsen. För att vara behörigt måste föreningens medlemmar meddelas minst två veckor i förväg. På extra årsmöte kan bara de ärenden som nämnts i kallelsen behandlas.

§13 Rösträtt
Alla medlemmar äger rösträtt på årsmöte. På styrelsemöten har endast närvarande ur styrelsen rösträtt, redaktionen för hemsidan www.rollspel.nu har yttranderätt.

§14 Röstetal
Alla frågor som behandlas på årsmöte eller styrelsemöte avgörs med enkel röstövervikt om inget annat står i stadgarna. Nedlagda röster räknas ej. Varje person med rösträtt har en röst. Vid lika röstetal får slumpen avgöra.

§15 Stadgeändring
Dessa stadgar kan bara ändras på årsmöte. För att vara giltig måste ändringen antas med två tredjedelar av antalet röster. Då stadgeändring ska ske måste förslaget delges medlemmarna i kallelsen till mötet. I annat fall måste ändringen antas enhälligt.

§16 Upplösning
Förslag om föreningens upplösning får endast framläggas på årsmöte. Att upplösning ska behandlas måste framgå av kallelsen. Föreningen kan inte upplösas så länge minst fem medlemmar vägrar godkänna upplösningen. Vid upplösning ska föreningens skulder betalas. Därefter ska föreningens tillgångar gå till verksamhet i enlighet med föreningens syfte. Hur detta ska ske beslutas på det sista årsmötet.

§17 Tolkningsföreträde
Styrelsen har företräde i tolkning av dessa stadgar.
Frågan går preliminärt till beslut torsdag kväll, beroende på om det fattats beslut i punkt 6. Beslut om arbetsordning.
 

wege

Veteran
Joined
5 Apr 2009
Messages
51
Location
Falkenberg
ett problem. Jag har inget yrkande än så länge men vill ändå lyfta det.

Om jag som föreningsmedlem vill ändra stadgan i ett senare skede? Hur gör jag då? Att det krävs 2/3-majoritet framgår.

Men, förslag till stadgeändring måste vara med i kallelsen. För att jag ska kunna få med det i kallelsen måste jag veta när årsmötet ska vara innan jag får reda på det.

Om man vill vara konspiratorisk, och det anser jag att man ska vara när man diskuterar stadgar så att de är failsäkra, så finns det möjlighet för styrelsen att kalla till nästa årsmöte dagen efter ordinarie årsmöte. Då finns ingen möjlighet att lyfta en stadgeändring trots att det är ett år kvar. Det kommer givetvis inte att ske men möjligheten ska inte finnas.

Någon som har något bra sätt att lösa det på.

(i övrigt känns det som att mina motioner är inarbetade i det hela)

____

Det är ovanligt att ha 4 pers i styrelsen, vanligtvis har man ett udda antal. Är det någon särskild tanke med det?


____


Gällande §12 så bör vi fundera på om det istället för
"På extra årsmöte kan bara de ärenden som nämnts i kallelsen behandlas." bör stå "På extra årsmöte kan bara de ärenden som föranledde utlysande av extra årsmöte behandlas. Dessa ärenden skall anges i kallelsen."
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Svaret, eller i alla fall ett svar, finner du i meningen efter den som säger att det ska vara med i kallelsen: "I annat fall måste ändringen antas enhälligt."

Visst, helt failsafe är det kanske inte iom att den fiktivt konspiratoriska styrelsen också har rösträtt, men jag tycker ändå att det är tillräckligt iom att det dessutom finns en annan mekanism för att ändra på styrelsen.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
wege said:
ett problem. Jag har inget yrkande än så länge men vill ändå lyfta det.

Om jag som föreningsmedlem vill ändra stadgan i ett senare skede? Hur gör jag då? Att det krävs 2/3-majoritet framgår.

Men, förslag till stadgeändring måste vara med i kallelsen. För att jag ska kunna få med det i kallelsen måste jag veta när årsmötet ska vara innan jag får reda på det.

Om man vill vara konspiratorisk, och det anser jag att man ska vara när man diskuterar stadgar så att de är failsäkra, så finns det möjlighet för styrelsen att kalla till nästa årsmöte dagen efter ordinarie årsmöte. Då finns ingen möjlighet att lyfta en stadgeändring trots att det är ett år kvar. Det kommer givetvis inte att ske men möjligheten ska inte finnas.

Någon som har något bra sätt att lösa det på.
"Utlyst årsmöte ska infalla senast 3 månader [eller annan tidsperiod] efter kallelsen"?

Stadgarna slår redan fast att årsmötet ska infalla mellan första januari och 31:a mars.

Det är ovanligt att ha 4 pers i styrelsen, vanligtvis har man ett udda antal. Är det någon särskild tanke med det?
Det minimum-antalet tror jag valdes eftersom... 3 kändes för litet och 5 kändes för stort. Min känsla just nu är att redaktionen kommer jämka sig med ett rimligt ändringsyrkande.

Gällande §12 så bör vi fundera på om det istället för "På extra årsmöte kan bara de ärenden som nämnts i kallelsen behandlas." bör stå "På extra årsmöte kan bara de ärenden som föranledde utlysande av extra årsmöte behandlas. Dessa ärenden skall anges i kallelsen."
Anledningen till detta får du gärna förtydliga.
 

wege

Veteran
Joined
5 Apr 2009
Messages
51
Location
Falkenberg
Förtydligande på sista punkten.

Stadgar ska vara failproof.

Det kan finnas flera anledningar att kalla till extra årsmöte. Ett av dem är att styrelsen failar. Ibland gör styrelser det utan att själva veta om det. Om det då görs en namninsamling för ett nytt årsmöte med grund i fråga x och styrelsen kallar till möte men tar upp fråga y i kallelsen så kan inte fråga x behandlas även om det är den som föranlett det extra årsmötet eftersom den inte står med i kallelsen.


Angående
"
"Utlyst årsmöte ska infalla senast 3 månader [eller annan tidsperiod] efter kallelsen"?"
Så tror jag att det är bättre med någon form av motionsförfarande. Jag har dock ingen quickfix.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Anledningen till att vi inte kan gå till beslut i den här punkten ännu beror på följande stadgeparagraf

§2 Föreningens säte
Styrelsen har sitt säte i (hemkommun).
Så ska den naturligtvis inte se ut. Anledningen till att vi behöver ett säte med en hemkommun beror på att Sverok vill ha detta inskrivet - av statistikskäl och för att vi ska kunna tillhöra ett distrikt. Vi kommer inte kunna vänta oss något kommunalt bidrag, eftersom det i regel krävs att åtminstone hälften av medlemmarna då bor inom kommungränserna - ett problem för internetbaserade föreningar.

Ett alternativ är alltså att välja hemkommun utifrån vilket distrikt vi vill tillhöra, hur vi nu skulle kunna avgöra det. Ett annat alternativ är att vi helt enkelt väljer hemkommun utifrån vart våra servrar är baserade, vilket borde vara Linköping.

Jag skulle gärna vilja väcka en diskussion i frågan, men inleder också med ett förslag:

§2 Föreningens säte
Föreningen har sitt säte på internet och Linköpings kommun.
Tack till wege, som bistod med att klargöra frågan.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
wege said:
Förtydligande på sista punkten.

Stadgar ska vara failproof.

Det kan finnas flera anledningar att kalla till extra årsmöte. Ett av dem är att styrelsen failar. Ibland gör styrelser det utan att själva veta om det. Om det då görs en namninsamling för ett nytt årsmöte med grund i fråga x och styrelsen kallar till möte men tar upp fråga y i kallelsen så kan inte fråga x behandlas även om det är den som föranlett det extra årsmötet eftersom den inte står med i kallelsen.
Det låter vettigt. Jag ska föreslå redaktionen att vi ändrar vårt förslag i enlighet med din rekommendation.

Så tror jag att det är bättre med någon form av motionsförfarande. Jag har dock ingen quickfix.
Det går möjligtvis att stadgefiera grunderna av en arbetsordning.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Jag tänkte lägga fram ett nytt förslag från redaktionen. I detta har ändringar skett under §2 Föreningens säte och §12 Extra årsmöte i enlighet med vad som diskuterats i tråden. Läs och begrunda.

Om inget nytt framkommer föreslår jag att vi sätter streck i debatten och, liksom i punkt 11. Val av revisorer, gå till beslut ikväll.

Anser mötet att vi kan gå till beslut i frågan ikväll?

Redaktionens förslag på stadgar:
Senast ändrat 12.05.2010

§1 Föreningens namn
Föreningens namn är "Föreningen WRNU"

§2 Föreningens säte
Styrelsen har sitt säte på internet och i Linköpings kommun.

§3 Föreningsform
Föreningen är en ideell förening. Föreningen är ansluten till Sveriges roll- och konfliktspelsförbund.

§4 Syfte
Föreningens syfte är att bidra till att hemsidan www.rollspel.nu och dess community fortlever och utvecklas.

§5 Oberoende
Föreningen är religiöst och partipolitiskt obunden.

§6 Verksamhetsår
Verksamhetsåret är 1 januari till 31 december.

§7 Medlemmar
För att bli medlem krävs det att man är registrerad användare på www.rollspel.nu och att man tillsammans med en anmälan om medlemskap meddelar de uppgifter som styrelsen beslutat om till föreningen. En medlem har när som helst rätt att, efter meddelande till föreningens styrelse, utträda ur föreningen.

Medlemskapsavgiftens storlek beslutas på årsmötet. Årsmötet kan besluta att det är gratis att vara medlem. En medlem som allvarligt skadar föreningen kan avstängas av styrelsen. Avstängd medlem måste diskuteras på nästa årsmöte. Antingen så upphävs då avstängningen eller så utesluts medlemmen. Styrelsen och årsmöte kan upphäva avstängning och uteslutning. Medlem som hotas av avstänging eller uteslutning har rätt att göra sin röst hörd då ärendet diskuteras.

§8 Styrelsen
Styrelsen ansvarar för föreningens medlemslista, bidragsansökningar, medlemsvärvning, beslut som tas på årsmöten och övrig verksamhet. Föreningens styrelse ska bestå av fyra personer eller mer.

Styrelsen ska inom sig utse en ordförande och en kassör, såtillvida dessa inte är utsedda av ett årsmöte. Styrelsen ska inom sig utse två firmatecknare att teckna firman var för sig. Styrelsen tillträder direkt efter det att de valts. Vald styrelse sitter under ett verksamhetsår. Samtliga medlemmar i föreningen är valbara till styrelsen.

Föreningens styrelse bör inte göra kreditköp på belopp som överskrider likvida medel. Om kreditbelopp som överskrider likvida medel görs måste dessa täckas av medlemslån eller sponsring.

§9 Revisorer
För granskning av föreningens räkenskaper och förvaltning väljs på årsmöte en eller två revisorer. Valbar är person som inte sitter i styrelsen. Revisor behöver inte vara medlem i föreningen.

§10 Valberedning
För att ta fram förslag på personer till de i stadgarna föreskrivna valen kan årsmötet välja en eller flera valberedare. Valbar är medlem i föreningen.

§11 Ordinarie årsmöte
Ordinarie årsmöte ska hållas senast den 31 mars varje år. Styrelsen beslutar om tid och plats. För att vara behörigt måste föreningens medlemmar meddelas minst två veckor i förväg. Följande ärenden ska alltid behandlas på ordinarie årsmöte:
  1. mötets öppnande
  2. Mötets behörighet
  3. Val av mötets ordförande
  4. Val av mötets sekreterare
  5. Val av två personer att justera protokollet
  6. Styrelsens verksamhetsberättelse för förra året
  7. Ekonomisk berättelse för förra året
  8. Revisorernas berättelse för förra året
  9. Ansvarsfrihet för förra årets styrelse
  10. Årets verksamhetsplan
  11. Årets budget och fastställande av medlemsavgift
  12. Val av årets styrelse
  13. Val av årets revisor
  14. Val av årets valberedning
  15. Övriga frågor
  16. Mötets avslutande
§12 Extra årsmöte
Om styrelsen vill, eller revisor eller minst hälften av föreningens medlemmar kräver det ska styrelsen kalla till extra årsmöte. Vid giltigt krav på extra årsmöte kan den som krävt det sköta kallelsen. För att vara behörigt måste föreningens medlemmar meddelas minst två veckor i förväg. På extra årsmöte kan bara de ärenden som föranledde utlysande av extra årsmöte behandlas. Dessa ärenden skall anges i kallelsen.

§13 Rösträtt
Alla medlemmar äger rösträtt på årsmöte. På styrelsemöten har endast närvarande ur styrelsen rösträtt, redaktionen för hemsidan www.rollspel.nu har yttranderätt.

§14 Röstetal
Alla frågor som behandlas på årsmöte eller styrelsemöte avgörs med enkel röstövervikt om inget annat står i stadgarna. Nedlagda röster räknas ej. Varje person med rösträtt har en röst. Vid lika röstetal får slumpen avgöra.

§15 Stadgeändring
Dessa stadgar kan bara ändras på årsmöte. För att vara giltig måste ändringen antas med två tredjedelar av antalet röster. Då stadgeändring ska ske måste förslaget delges medlemmarna i kallelsen till mötet. I annat fall måste ändringen antas enhälligt.

§16 Upplösning
Förslag om föreningens upplösning får endast framläggas på årsmöte. Att upplösning ska behandlas måste framgå av kallelsen. Föreningen kan inte upplösas så länge minst fem medlemmar vägrar godkänna upplösningen. Vid upplösning ska föreningens skulder betalas. Därefter ska föreningens tillgångar gå till verksamhet i enlighet med föreningens syfte. Hur detta ska ske beslutas på det sista årsmötet.

§17 Tolkningsföreträde
Styrelsen har företräde i tolkning av dessa stadgar.
 

wege

Veteran
Joined
5 Apr 2009
Messages
51
Location
Falkenberg
Fråga: WRNU står det får något? Varför har man valt det namnet?

Hm, ser nu att jag kanske förstår men frågar ändå. Förstår jag knappt så lär inte många andra förstå *säger han med en ödmjukhet som inte är av denna världen*
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
wege said:
Fråga: WRNU står det får något? Varför har man valt det namnet?

Hm, ser nu att jag kanske förstår men frågar ändå. Förstår jag knappt så lär inte många andra förstå *säger han med en ödmjukhet som inte är av denna världen*
WRNU har använts inofficiellt om siten www.rollspel.nu jättelänge. Tydligen har det funnits ett redaktionsbeslut sedan en lång tid tillbaka att undvika att använda det officiellt, eftersom det inte är ett etablerat namn och eftersom det inte är helt intuitivt vad namnet innebär. Samtidigt används det flitigt av forumiter om sidan och om sig själva och NeoGames har döpt ett bråkigt torg i tirakstaden Tiban till Wrnu, vilket får symbolisera hur bruket och betydelsen växt.

Jag använde, ovetandes om redaktionens tidigare beslut, mig av förkortningen i ämnesfältet till utlysningen av det här mötet. Antalet missuppfattningar är obefintligt, speciellt som namnet WRNU används i sammanhang där hemsidan www.rollspel.nu står utskrivet. Föreningen har den fördelen att den värvar medlemmar från användarbasen, ofta rör det sig om individer som redan har koll på sammanhanget, eller som uppskattar att lära känna det. Därför vill jag utmana gamla dogmer.

WRNU borde vara namnet på den här sidans förening, eftersom det bättre representerar dess användare och community. Det skänker en känsla av tillhörighet som namnet Rollspel.nu inte ger, och står för ett viktigt steg i vårt communitybyggande - WRNU är namnet som användarna valt själva, Rollspel.nu är namnet som valts åt oss; låt oss avspegla detta i namnet vi väljer att representera oss med.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
WRNU borde vara namnet på den här sidans förening, eftersom det bättre representerar dess användare och community. Det skänker en känsla av tillhörighet som namnet Rollspel.nu inte ger, och står för ett viktigt steg i vårt communitybyggande - WRNU är namnet som användarna valt själva, Rollspel.nu är namnet som valts åt oss; låt oss avspegla detta i namnet vi väljer att representera oss med.
Rungande medhåll här. Tycker dessutom att du ska ha en eloge för resterande delen av ditt inlägg, då det var en mycket bra sammanfattning av det hela.
Vajjert Bearnie!
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Votering, punkt 9. Antagande av stadgar

Okej, även fast diskussionen kring föreningens namn kom igång väldigt sent, så har ingen ordningsfråga om förlängd diskussionstid ställts. Det innebär att det är streck i debatten och att vi nu går till beslut. Dante har inte formulerat något yrkande och Vitulv har inte jämkat sig med hans förslag, därför kommer mötet endast ta beslut om Vitulvs motion.

Eftersom Vitulvs båda motioner berör olika delar av redaktionens förslag, kommer voteringen för de båda motionerna ske parallellt. Voteringen avslutas imorgon klockan 19:00. Därefter kommer framvaskat förslag ställas mot avslag i nästa votering.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Re: Votering, punkt 9. Antagande av stadgar

Jag beklagar även förseningen. Voteringen skulle naturligtvis varit igång redan igår kväll.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,909
Går det att märka ut trådar med votering i lite tydligare? Jag råkade snubbla över den här voteringen av ren flax.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Möjligtvis med en ikon likt den jag använder till det här inlägget (
), eller varför inte tummen upp (
)?

Har du något annat förslag?
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Votering, punkt 9. Antagande av stadgar

Bearnie said:
Eftersom Vitulvs båda motioner berör olika delar av redaktionens förslag, kommer voteringen för de båda motionerna ske parallellt. Voteringen avslutas imorgon klockan 19:00. Därefter kommer framvaskat förslag ställas mot avslag i nästa votering.
Som vanligt är jag antagligen efterbliven och blind, men var kan jag hitta Vitulvs respektive styrelsens förslag gällande årsmötet?
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,909
Bearnie said:
Möjligtvis med en ikon likt den jag använder till det här inlägget (
), eller varför inte tummen upp (
)?

Har du något annat förslag?
Den första ikonen blir alldeles utmärkt, och gärna en tagg i ämnesraden [votering].
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Re: Votering, punkt 9. Antagande av stadgar

Möller said:
Bearnie said:
Eftersom Vitulvs båda motioner berör olika delar av redaktionens förslag, kommer voteringen för de båda motionerna ske parallellt. Voteringen avslutas imorgon klockan 19:00. Därefter kommer framvaskat förslag ställas mot avslag i nästa votering.
Som vanligt är jag antagligen efterbliven och blind, men var kan jag hitta Vitulvs respektive styrelsens förslag gällande årsmötet?
Båda finns att hitta i tråden. Vitulvs motion finns återgiven och länkad till i trådstarten, redaktionens sista förslag finns här.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Votering, punkt 9. Antagande av stadgar

Redaktionens förslag ställs nu mot avslag. Deadline för voteringen är på måndag klockan 19:00.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Re: Votering, punkt 9. Antagande av stadgar

Stadgarna är antagna i enlighet med redaktionens förslag.
 
Top