Nekromanti SL söker grupp för Numenera över Skype/Roll20

Landrim

Warrior
Joined
21 May 2013
Messages
251
"Varje år vid samma tid inträffar ett mirakel i byn Karrgan. Under större delen av året lider byn utav brist på vatten. Men under en dag, samma dag varje år, flödar Karrgans vattenreservoarer över till följd av de Helgade Progenitorernas uråldriga magi...
Denna dag nalkas, men vad Karrgans söner och döttrar inte anar är att i år kommer Progenitorernas vilja sända ut en grupp osannolika hjältar på sitt livs äventyr.
Men vad är det egentligen de söker? Och vad är det Progenitorerna vill att de ska göra?"


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag söker rollspelare som kan tänka sig att spela hyfsat regelbundet (1 gång varannan vecka, alternativt 1 gång i veckan är målet). Rollspelet som står på agendan är science-fantasy spelet Numenera i min hembyggda värld. Jag hade tänkt att vi skulle spela över Skype/Roll20 eller något liknande, är inte direkt van vid att köra över nätet så om du känner till något annat bra program att köra i så är jag öppen för förslag.

För er som aldrig spelat Numenera kan jag säga att det använder ett väldigt snabbt och smidigt system med fokus på berättande. Ska man likna det med något så kan man säga lite D&D möter FATE fast inte alls så clunky som det låter.

Settingen är "Postapokalyptiskt" Science-Fantasy, långt in i en avlägsen framtid har många civilisationer kommit och gått (en del utav dem har inte varit hemmahörande på vår planet... eller ens i vår dimension). Den mänskliga civilisationen civilisationen har återuppstått(?) och lever nu i en värld full av underliga lämningar efter tidigare högteknologiska civilisationer. Det konstiga och bisarra är vardagsmat i framtidens värld, en värld genomsyrad av magi och mysterier...

Sir Arthur C. Clarke sammanfattar det mycket bättre än jag gör med sitt klassiska citat: "Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Låter det intressant eller om du har frågor, skicka ett PM till mig här på forumet eller ett mail till: johand.nilsson88@gmail.com

// Landrim
 

Landrim

Warrior
Joined
21 May 2013
Messages
251
Vi är nu 3 spelare och en SL, men än är det inte försent att anmäla intresse, siktar på att dra igång i januari eller februari
 
Top