Nekromanti Så här ser Melima ut...

Moberg

Veteran
Joined
31 Jul 2014
Messages
107
Wow! Riktigt snyggt. Den där skulle jag verkligen kunna använda mig av i mina äventyr! :)
 

Njord

Veteran
Joined
1 Jan 2014
Messages
107
Fan va snyggt! Berätta gärna lite om platserna och hur ni tänker er att Melima fungerar som samhälle, har nämligen själv funderat på att förlägga några äventyr där.
 

Lilja

Veteran
Joined
19 Feb 2014
Messages
146
Härlig karta!

Vi har fantiserat om Melima som en utbrytarby; http://www.jarnringen.com/det-bitterljuva-utbrytarlivet/ men låt inte det begränsa er! OM ni vill spinna vidare på det kanske borgen är en äldre lämning från någon barbarhövdings en gång stolta domän? Men som sagt, gör Melima till er skapelse, det är ert spel och er värld - vi har bara skrivit en reseguide och vi vet ju alla hur de är, behäftade med allsköns svagheter och missförstånd.
 

deusexmatteo

Warrior
Joined
13 Mar 2014
Messages
341
Tack, vad roligt att höra!

Melima för oss var platsen där ett kungaspöke gick bärsärkagång under en skördefest för tre år sedan (detta omnämns i regelboken, vi tog det rätt av eftersom att det var coolt) och tragedin har satt djupa spår.

Ordo Magicas postering i staden är oglamorös, då deras noviser patrullerar palissaden som simpla vakter istället för att göra spännande och karriärsgrundande expeditioner. Hit skickas folk ur organisationen som en reprimand eller för att de ska få känna på hur det "riktiga" livet ser ut.

Drottningens ståthållare i staden är en sorgtyngd man efter den katastrofala skördefesten. Ryktet går om att han hade en hemlig familj i staden som dödades av den anstormande anden. I skuggorna av staden syns även kåpklädda personer, medlemmar av ett namnlöst medborgargarde som håller utkik efter styggelser och onda andar. Varför de låts hållas och växer i antal vet bara ståthållaren. Att få tillstånd att ge sig ut på skattletarexpeditioner är krångligt om man ansöker om det i staden.

Gruvan är stadens enda och största näring. Berget i mitten av staden verkar vara helt proppfullt med järnmalm och i de stora salarna långt under mark arbetar och lever ett stort arbetslag bestående av människor och svartalver. Kotterier och gängbildning är en stor del av livet i gruvan och arbetslagen är i hård konkurrens med varandra om att vara de som bryter mest järn, påeldade av ett komplicerat ackordssystem. Detta har även blåst på motsättningar mellan människor och svartalver i staden.

Fästet Fyrtorn (döpt efter sina fyra torn) är mycket riktigt en gammal barbarlämning som togs över från en lokal klan under fredliga förhållanden. Klanen arbetar nu på de tunga järnpråmarna som går ner till Ambriska rikets städer i söder och de verkar nöjda med att agera stuvare och vakter.

Ungefär så mycket har vi att gå på än så länge. Spelgruppen fick i läxa att skriva beskrivningar av olika platser i staden, men än så länge har ingen gjort det. Om någon här har en snilleblixt får ni gärna dela med er och mina spelare fårVad roligt att ni gillar den! Melima för oss var platsen där ett kungaspöke gick bärsärkagång under en skördefest för tre år sedan (detta omnämns i regelboken, vi tog det rätt av eftersom att det var coolt) och tragedin har satt djupa spår.

Ordo Magicas postering i staden är oglamorös, då deras noviser patrullerar palissaden som simpla vakter istället för att göra spännande och karriärsgrundande expeditioner. Hit skickas folk ur organisationen som en reprimand eller för att de ska få känna på hur det "riktiga" livet ser ut.

Drottningens ståthållare i staden är en sorgtyngd man efter den katastrofala skördefesten. Ryktet går om att han hade en hemlig familj i staden som dödades av den anstormande anden. I skuggorna av staden syns även kåpklädda personer, medlemmar av ett namnlöst medborgargarde som håller utkik efter styggelser och onda andar. Varför de låts hållas och växer i antal vet bara ståthållaren.

Gruvan är stadens enda och största näring. Berget i mitten av staden verkar vara helt proppfullt med järnmalm och i de stora salarna långt under mark arbetar och lever ett stort arbetslag bestående av människor och svartalver. Kotterier och gängbildning är en stor del av livet i gruvan och arbetslagen är i hård konkurrens med varandra om att vara de som bryter mest järn, påeldade av ett komplicerat ackordssystem. Detta har även blåst på motsättningar mellan människor och svartalver.

Fästet Fyrtorn (döpt efter sina fyra torn) är mycket riktigt en gammal barbarlämning som togs över från en lokal klan under fredliga förhållanden. Klanen arbetar nu på pråmarna som går ner till Ambriska rikets städer i söder och de verkar nöjda med att agera stuvare och vakter. ade vara försiktiga med att läsa, så att de inte blir spoilade :)
 
Top