Nekromanti [GothCon] Bilda lag för att spela på GothCon!

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag ska på GothCon i år. Någon gång ska vara första gången så det kan lika gärna vara när de firar 40-års jubileum, right?

Så, jag skulle vilja göra mer på GothCon än att bara dra runt och hänga i indierummet, spelbaren eller butikerna som jag brukar göra på konvent, jag skulle vilja prova på något av rollspels-arren, men då behöver jag ett lag.
Någon som ska till GothCon och är sugen på att köra några pass med mig?

Den här tråden kan mycket väl användas till att bilda andra lag också men den handlar framförallt om mig. :)

/Cissi
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,687
Location
Rissne
Jag har reggat ett lag för Robert Jonssons Leviathan-scenario (Pass 5 lö, 16:00-21:00). Ännu så länge är det bara jag som är med i laget. Jag kommer nog att få med mig min vanlige vapendragare Mahlex och kanske vår gemensamme kamrat Surukai, men annars är det ganska öppet än så länge,
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,953
Location
Knivsta
Kul att du kommer och hoppas du hänger mycket i Indierummet i alla fall!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,687
Location
Rissne
krank;n142323 said:
Jag har reggat ett lag för Robert Jonssons Leviathan-scenario (Pass 5 lö, 16:00-21:00). Ännu så länge är det bara jag som är med i laget. Jag kommer nog att få med mig min vanlige vapendragare Mahlex och kanske vår gemensamme kamrat Surukai, men annars är det ganska öppet än så länge,
Mahlex och Surukai är på. Med Cissi blir vi fyra, en ganska lagom grupp.

Dessutom har jag reggat laget för spelande av Coriolisäventyret trots mina och Roberts rent legendariskt urusla upplevelse förra gången... Så såhär:

Coriolisskägg: Lö 10-15 (pass 4)
Leviathanskägg med Robert: Lö 16-21 (pass 5).

(Fråga mig inte varför jag kallade passen "skägg". Det är saxat ur en förvirrad G+-diskussion med Surukai och Mahlex)
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,657
Location
Huddinge
Någon här som skulle kunna tänka sig dra ihop ett lag för att spela årets western scenario?
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Lukas;n143984 said:
Någon här som skulle kunna tänka sig dra ihop ett lag för att spela årets western scenario?
vilket pass går det arret?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,657
Location
Huddinge
Cissi;n143986 said:
vilket pass går det arret?
enligt plamfletten
fredag 10-15
lördag 10-15 och 16-21
söndag 10.15

Jag tycker nog att borde fredag och lördag morgon tiderna verkar lockande (mest för att det alltid brukar vara lite seg uppstart på morgon i indierummet)
 

nyvinter

Illustrationist
Joined
20 Aug 2012
Messages
549
Location
Mörkmården (småland)
Cissi;n142317 said:
Jag ska på GothCon i år. Någon gång ska vara första gången så det kan lika gärna vara när de firar 40-års jubileum, right?
Samma här fast jag har lyckats undvika alla rollspelskonvent tidigare, så det verkar vara bra startpunkt.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Lukas;n143993 said:
enligt plamfletten
fredag 10-15
lördag 10-15 och 16-21
söndag 10.15

Jag tycker nog att borde fredag och lördag morgon tiderna verkar lockande (mest för att det alltid brukar vara lite seg uppstart på morgon i indierummet)

Kan vi inte spela Western på lördag förmiddag då? Det passar mig bra om jag ska spela med Krank på eftermiddagen. Marco, är du på??
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Big Marco;n144108 said:

Så, Lukas, jag och Marco, Western lördag kl 10. Vem anmäler oss, så vi inte gör det allihop? Nån mer som vill vara med. Fyra for the win!
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,657
Location
Huddinge
Cissi;n144110 said:
Så, Lukas, jag och Marco, Western lördag kl 10. Vem anmäler oss, så vi inte gör det allihop? Nån mer som vill vara med. Fyra for the win!

Det här blir mitt femte år på Gothcon och jag har fortfarande inte listat ut hur laganmälningen är tänkt att fungera...
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,687
Location
Rissne
Lukas;n144120 said:
Det här blir mitt femte år på Gothcon och jag har fortfarande inte listat ut hur laganmälningen är tänkt att fungera...

Är inte det mest för att du bara hänger i indierummet? =)

Det är inte raketkirurgi direkt, även om gränssnittet lämnar en del övrigt att önska.

En person reggar sig på anmälningssidan och skapar ett lag. Laget får ett lösenord och anmäls till arrangemang av personen som skapade laget. Den personen betalar också avgiften för lagets samtliga arr.

Sedan kan andra personer som reggat sig joina laget genom att skriva in dess lösenord och så. Jag har ingen aning om vilka eventuella fördelar det ger att göra detta dock, eftersom jag typ aldrig brytt mig om den delen utan bara reggat lag, betalat och sen sett till att ragga spelare vid sidan av.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,657
Location
Huddinge
krank;n144124 said:
Är inte det mest för att du bara hänger i indierummet? =)
Du är bara avundsjuk för att du inte är lika indie som jag.

Det är bara att gå till gamla forumet och titta på min signatur om man nu vill se kranks avundsjuka på mig.

#EnGudIKrankÖgon
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Hej hej!

Nu har jag fått tummen ur och både anmält mig till lag och skapat ett lag.
I "mitt" lag som ska spela Western kl 10 på lördag finns det fortfarande en plats kvar om någon känner sig sugen. Bara att haka på.

/Cissi
 

Drey

Veteran
Joined
31 Aug 2012
Messages
122
Jag är sugen på att hänga med på Western. Någon som är på Maskinarium?
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,374
Hur fungerar laganmälningar? Betalar man 150:- per lag eller per person?
 
Top