Legendarerna—D&D???

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Någon mer än jag som sett Legendarerna på barnkanalen och tänkt att det måste vara baserat på någons D&D kampanj? Visst är det typ ern mänsklig paladin, en mänsklig magiker, en beat man (?) Rouge, mänsklig krigare och en alv magiker-något? Många bra uppslag till äventyr!
 

Monokel

Koboldjägare från Chronopia
Joined
6 Nov 2019
Messages
482
Location
Uppsala
Det ger onekligen den känslan! Tv-serien bygger på ett gäng franska seriealbum av Patrick Sobral (Les Légendaires), men om de i sin tur bygger på nån gammal rollspelskampanj vet jag inte. Hursomhelst så är det en fantastiskt serie att titta på med barn för att få in dem i en-grupp-äventyrare-reser-runt-och-äventyrar-tänket.
 

Monokel

Koboldjägare från Chronopia
Joined
6 Nov 2019
Messages
482
Location
Uppsala
Jag spelledde en one-off med mina barn i den världen, med Sagospelet Äventyrs regelsystem. Funkade finfint! Men sen ville de återgå till vår episka Äventyr-kampanj Jakten på drakstenen...

Om du övertalar Ligan att köpa licensen så kan jag skriva ;)
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,162
Monokel;n339901 said:
Jag spelledde en one-off med mina barn i den världen, med Sagospelet Äventyrs regelsystem. Funkade finfint! Men sen ville de återgå till vår episka Äventyr-kampanj Jakten på drakstenen...

Om du övertalar Ligan att köpa licensen så kan jag skriva ;)
Borde det inte passa för Eloso förlag som en alternativ setting till Sagospelet Äventyr?
 

Monokel

Koboldjägare från Chronopia
Joined
6 Nov 2019
Messages
482
Location
Uppsala
Rangertheman;n339910 said:
Borde det inte passa för Eloso förlag som en alternativ setting till Sagospelet Äventyr?
Jo, det var ju en mycket bättre idé!
 
Top