Nekromanti [Recension] Oriak

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Faaaan Konrad Konvalj, jag trodde vi hade copyright på rollpersonsdegenerering!!!1
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes;n123240 said:
Faaaan Konrad Konvalj, jag trodde vi hade copyright på rollpersonsdegenerering!!!1
Det är en del i Lorder och Lodisars underground marknadsföring. Se det som en reklamaposter placerad på helt fel ställe.

Degenerering är LoL (tm)

Problemet ligger kanske i att jag inte fullgjort mitt och fått över logga och lite info kanske.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Tack Bolongo för recensionen, inte minst för dina påpekande om fel. De kommer snarast att åtgärdas.

Om Konrad skickar över lite logga så lägger jag in den. :)
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Jag känner den där Konrad Konvalj och han är ibland lite lökig.

Det kan finnas ett mail/pm med info där K.K lovat saker så jag skall kolla upp det pronto! (alltså, typ i morgon).?
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,077
Location
Göteborg
Snow;n123267 said:
Tack Bolongo för recensionen, inte minst för dina påpekande om fel. De kommer snarast att åtgärdas.
Om du ändå gör rättelser...

Det var bara en språklig miss som retade mig så mycket att jag minns den: "överens" har bara ett "r". ;)
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,410
Location
Umeå
Snow;n123267 said:
Tack Bolongo för recensionen, inte minst för dina påpekande om fel. De kommer snarast att åtgärdas.
Hojtar du till när du har uppdaterat spelet, jag väntar att beställa spelet till dess.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,103
Location
Tindalos
Jag tycker din recension missar vad spelet handlar om? Vad spelar man för typer av rollpersoner? Vad gör dessa? Är det kul? Hur fungerar spelvärlden? Vilka element gör spelet bra eller dåligt?
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,077
Location
Göteborg
PAX;n123425 said:
Jag tycker din recension missar vad spelet handlar om? Vad spelar man för typer av rollpersoner? Vad gör dessa? Är det kul? Hur fungerar spelvärlden? Vilka element gör spelet bra eller dåligt?
Jag tyckte jag adresserade det:
"Däremot finns inget klart framskrivet om vilken stämning bakgrunden skall ha eller vilken sorts berättande som skall ske. Detta är förstås i linje med etiketten "traditionellt rollspel" - i sådana är det upp till varje spelgrupp att sätta agendan, inte spelkonstruktören."

I ett klassiskt trad-spel "handlar" inte spelet om något särskilt, och du får göra vilken typ av RP du vill.

Spelvärlden "fungerar" inte heller på något bestämt sätt, den är en skiss du själv får fylla med innehåll.

Allt detta är element som du kan finna bra eller dåliga, beroende på smak.

Vad spelet har att tillföra som är nytt ligger inom regelmekanismerna, och därför fokuserade jag på dem i det här fallet.
 
Top