Nekromanti Bra RPG podcasts

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,986
Location
Göteborg
Vilka podcasts om rollspel är värda tt lyssna på? Vill gärna lyssna på en del eftersom jag har problem att läsa.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,570
RPPR: Är den bästa podcasten enligt mig. Ofokuserad och svamlande men med intressanta ämnen. Har nätets bästa Actual Plays också.

Thaco podcast: Förbi sin guldålder men bra diskussioner på intressanta ämnen, speciellt politiska spel.

Fear the boot: Den äldsta bra podcasten, ganska vanilj men bra.

Saving the game: Kristen rollspels podcast.

System mastery: Recenserar usla, usla, gamla spel och hånar dem på de sätt som de förtjänar.

Thrilling intent: Youtube baserad, men det går att komma runt med lätta att hitta hemsidor. En helt galen actual play med den knasigaste gruppen av äventyrare i en parodi värld.

Jank cast: Inde spels podcast med charmiga värdar.

I podcast magic missile: Lyssna på avsnitten om One piece kampanjen och Monster kampanjen nu! Bara, bara lyssna på dem! Mest ett indie fokus men har även annat.

Unspekable podcast: Cthulhu och Deltagreen fokuserad podcast med många av de centrala spelskaparna på den.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,570
Kom på några till...

Ken and Robin talk about stuff: Riktigt bra, inte bara om rollspel.

Know direction: I praktiken den semi-officiella Pathfinder podcasten. Pratar bara om Pathfinder.

Tome Show: D&D podcast. Flera olika podcasters, varierar vilt i kvalité.

Nerd poker: Actual play podcast med c-skådisar. Riktigt bra.

Titansgrave: Wil Wheatons actual play.

D&D/Penny Arcade podcastsen: Årliga podcasts och senare videos av Penny arcade killarna, Wil Wheaton och några till som spelar D&D. Helt ävla fantastiska.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Mina favoriter är Ken & Robin Talk About Stuff (två rutinerade rollspelsskapare pratar rollspel, ockultism, mat, mer ockultism och film), och The Adventure Zone (actual play podcast med folk som faktiskt är roliga och spelar medvetna om att de har en publik).
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,570
nyvinter;n102993 said:
Bästa actual play enligt mig är http://strandgamers.com/ (De har bland annat en färdig Burning Wheel-kampanj på 47 delar, några sammanlänkade WoD, och nu pågår en Avatar:TLAB/Korra-kampanj. De har också spelat Mines of Madness för DoD5.)

Icke-actual play så gillar jag http://www.kenandrobintalkaboutstuff.com/
Strand gamers är riktigt jävla bra, deras Tremere Vampire grejer är en master class i hur man ska köra vampire och Vitae Las Vegas visar hur man introducerar nya spelare till settingen.

De är en spin-off av gamla goda RPGMP3. RPGMP3 är dock inte jättebra längre... Men deras Thousand thrones kampanj till Warhammer och deras Night Below till AD&D är så satans bra att det är svårt att förstå.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,781
Location
Stockholm
Märklighetstroget av Thom Kiraly är sjukt najs men jag vet inte om den går att hitta någonstans längre?
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Om du räknar faktiskt spelande finns Critical Role, med ett gäng röstskådisar som kör en D&D-kampanj på level ~10 (de började i Pathfinder men bytte över till D&D5 lagom till att de började med den på Twitch i Geek & Sundrys regi). Varje avsnitt är runt 3 timmar långt, och jag spenderar varje minut med att vara avundsjuk som tusan på Mercers spelledarförmåga.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,524
Location
En mälarö
Min favorit är Adventures from the Shed. Det är en actual play-podcast som i skrivande stund är uppe i ett femtiotal avsnitt. Bl a har de spelat D&D5, Dungeon World och Star Wars: Age of Rebellion.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,804
Location
Göteborg
För poddar på engelska kan man ju alltid leta på http://rpgpodcasts.com/ . Jag har inte lyssnat på länge, men när jag gjorde det gillade jag Theory from the Closet och Master Plan. Den bästa AP-podden är Virtual Play, eftersom den är redigerad (inte bara "slå på mikrofonen och börja snacka) och värden klipper in tankar och kommentarer om vad han tänkte på vid det här tillfället, hur reglerna funkar just här, vad som fungerade väl och vad som fungerade dåligt.
 

gustaf s

Warrior
Joined
11 Dec 2012
Messages
263
Location
Göteborg
Jank Cast har ju nämnts, men det är så förbannat bra att det inte går nämna nog många gånger. Hoppa de första (kanske 20-30, kanske ännu fler) avsnitten, då det mest är beklagligt många värdar som gapar på varann. 2012 har de definitivt hittat formen och därefter är det rent guld. Deras ap är också väl värda att lyssnas på.

Jank Cast ges inte ut lika frekvent längre. Då fyller The Tabletop Superhighway tomrummet fint. Ungefär samma anslag.

Av de svenska tycker jag Pod Con är den bästa. Bra ämnen, bra synpunkter, bra.
 

Semla

Veteran
Joined
30 May 2010
Messages
9
Jag lägger till:

Narrative control - även om jag tycker att sista säsongen tappade en hel del (avsnitt 36 är guld!)

One shot - Episod 29-31 är väldigt rolig AP
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,987
Location
Ludvika
Caligo;n102982 said:
Vilka podcasts om rollspel är värda tt lyssna på? Vill gärna lyssna på en del eftersom jag har problem att läsa.
Jag så inte att den hade nämnts innan. Adventure zone är en podcast jag verkligen har fastnat för. Väldigt avslappnat och humoristiskt DnD 5th-spelande. Ganska utflippat.
 
Top