Nekromanti Razorgirls kampanjen till spelet Cyber M/77

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,548
Jag har skrivit en tredjeparts kampanj till det ännu inte släppta spelet Cyber M/77. Jag har skickat kampanjen för publicering i mer permanent form på Scenariobiblioteket, men det här är en sneak peak för er här på forumet. Det här är no art versionen eftersom konstnären fått fördröjningar men en version med konst och snygg layout kommer komma om några månader om allting går rätt.

Det här är en explotaition retro-cyberpunk kampanj i gängmiljö. Spelarna tar an rollen som Razorgirls, eliten av gatusoldater i storstadsslummen. Det här är en värld där det alltid regnar surt regn som neonen reflekterar från, blodet alltid sprejar i perfekta bågar mot betongväggarna och mänskliga liv är värda mindre än nästa chans att tjäna en hacka. Målet är att nå impressionistisk beat poesi i rollspelsform. Medvetet kronologiskt osammanhängande historier om missbruk, självskadebeteenden, avtändande hypersexualisering av allt, virtuella verkligheter, techno- och politikbabbel som vävs ihop med taktiskt ultravåld till ett narrativ om existensiell revolution. Den här kampanjen är skriven för en grupp med nästan ingen långsiktig koncentrations förmåga vars uppmärksamhet bara kan hållas av extremt ultravåld och ständig action. Det är väldigt fokuserat på stil över substans och våld över andra interaktioner.


https://www.dropbox.com/s/j7ncx1n305riyc1/Razorgirls.pdf?dl=0
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,548
Jag vill också tacka Wilper, vore det inte för att han drog igång Cyber M/77 projektet hade jag aldrig skrivit den här kampanjen. Vi behöver fler projekt av den naturen som engagerar rollspelsförfattare.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,921
Location
Nordnordost
Tack själv, God45. :)

På det hela taget gillar jag saker som vet vad de är, och gör den saken ordentligt. Och Razorgirls är just en sådan sak.

Razorgirls började som något fristånde. Sedan provade den att vara en del av CM77 ett tag, men just stilmässigt stod de väldigt långt ifrån varandra. Det skulle inte gått att faktiskt slå ihop dem till en helhet utan att behöva kompromissa i båda. Därför blev jag väldigt glad när God45 gick vidare och gjorde klart Razorgirls på ett sätt som gjorde att han inte behövde kompromissa med sin vision.
 
Top