Nekromanti Freeway Warrior - Åskfågeln

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,925
Location
Ludvika
Så... det här är visst en grej:

Freeway warrior crowdfunder

Jag har spelat första spelboken och tyckte att den var rätt kul. Den är rärr mycket i samma stil som mad Max där apokalypsen är rätt ny, och såvitt jag mins helt mundan utan rymdvarelser eller mutanter.
 

Klingonsylt

Swordsman
Joined
28 Sep 2005
Messages
482
Location
Umeå
Ser lovande ut! Min enda invändning är att det känns som en person med den t-tröjan borde ha ett mycket större bältesspänne :)
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Kul. Funderade faktiskt i helgen över gamla Wastelands och varför inte det spelet har fått en revival nu när alla andra spel går i ny skrud? Men om denna crowdfunder når toppen så kanske det blir något nytt trots allt.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
PAX;n184215 said:
Kul. Funderade faktiskt i helgen över gamla Wastelands och varför inte det spelet har fått en revival nu när alla andra spel går i ny skrud? Men om denna crowdfunder når toppen så kanske det blir något nytt trots allt.
Ett Wastelands med ("en version av") Western-reglerna vore en dröm!

Men ska man vara realistisk så blir det nog ett lättviktigare system.. Jag hoppas det blir ett rollspel av det oavsett!
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,925
Location
Ludvika
Blir det ett rollspel så kommer det gissningsvis vara baserat på spelböckernas regler. Kommer inte riktigt ihåg hur de funkade, men har för mig att de var lite mer utfläskade än Ensamma Vargen.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,888
Location
Port Kad, The Rim
PAX;n184215 said:
Kul. Funderade faktiskt i helgen över gamla Wastelands och varför inte det spelet har fått en revival nu när alla andra spel går i ny skrud? Men om denna crowdfunder når toppen så kanske det blir något nytt trots allt.
Jag disponerar Wastelands-rättigheterna sedan 2014. Tyvärr har jag dock inte haft möjlighet att producera spelet, eftersom livet har kommit emellan.
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Det här är jätteroligt! Freeway Warrior som soloäventyr är redan finansierat och nu satsar vi på rollspelet! Vårt mål är att förse ett sådant spel med två regeluppsättningar - en Quck & Easy baserad på soloäventyrens spelmotor och en variant som utgår ifrån Western. Det är ju trots allt samma miljö, på många sätt samma laglöshet och ibland snarlika intriger. Så vem vill inte se spännande biljakter eller häftiga Livsöden för rollpersonerna:)

För Cal & DC!!

Tove & Anders
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Anders & Tove;n184374 said:
Det här är jätteroligt! Freeway Warrior som soloäventyr är redan finansierat och nu satsar vi på rollspelet! Vårt mål är att förse ett sådant spel med två regeluppsättningar - en Quck & Easy baserad på soloäventyrens spelmotor och en variant som utgår ifrån Western. Det är ju trots allt samma miljö, på många sätt samma laglöshet och ibland snarlika intriger. Så vem vill inte se spännande biljakter eller häftiga Livsöden för rollpersonerna:)

För Cal & DC!!

Tove & Anders
JAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

Detta var helt klart årets bästa nyhet!
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Världens bästa midsommarnyheter!! Åskfågeln har sänkt gränsen för delmålet ROLLSPEL!! 100tkr för ett rollspel tryckt på engelska (mindre än 10tkr kvar dit!) och 150tkr för en tryckning på svenska (villet bör uppnås ca en kvart efter att målet för ett rollspel på engelska uppnåtts!!)
 
Top