Nekromanti Speltimmen v8

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,636
Location
Rissne
Välkomna till speltimmens fjärde vecka!

Okej, enkla riktlinjer jag själv tänkte följa:

1. Nytt spel varje vecka.
2. Helst spela minst 60 minuter.
3. Det ska vara ett spel jag köpt på Steam men inte spelat än, eller åtminstone spelat mindre än 60 minuter av.

Sen skriver jag en liten kommentar om spelet, vad jag tyckte och så. Ibland kanske jag sätter nåt betyg.

Ni gör såklart vad ni känner för =)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,636
Location
Rissne
Jag skulle egentligen spela Ether Vapor Remaster den häe veckan, men nu kommer det inte bli så mycket spelande i helgen och det är snart slut på icke-helg... Och jag har fastnat vid det märkliga utforskarspelet NaissanceE. Har spelat 37 minuter hittills, så det blir nog en timme innan veckan är slut =)
 

soulsailor

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
48
Location
Skellefteå
Har lirat Jets N Guns Gold Edition sen detta släpptes på steam för ca 1 vecka sedan.

Spelet är ett shoot em up av Rake in the grass med musik av luleå bandet Machinae Supremacy.

Steam utgåvan innehåller lite småfixar av kontroller mm jämfört med den gamla gold edition som släpptes för många år sedan.

Spelet sätter dig i rollen som en onämnd hjälte/prisjägare som ska skjuta dig igenom en massa banor och skapa död och förödelse i din väg. Inte ens rymdkossorna går säkra, glöm dock inte att rädda liftarna :gremwink:

Till ditt förfogande har du några oilka bland, bland annat korvbussen.., och en jäkla massa kanoner, bomber och raketer. Spelet är klart underhållande om man gillar äldre shoot em ups och bullet hell spel. Det blir väldigt mycket på skärmen snabbt och det gäller att hänga med när skott och fiender kommer från alla håll.

Musiken blandat med den väldigt trevliga visuela 2d grafiken får en att kännas som man är tillbaka på mitten av 90-talet på ett positivt sätt. Spelet har lång hållbarhet och kräver några timmar för att ta sig igenom hela och sen går det ju alltid att köra igen för att sätta nya high scores mm.

Jag ger det 4 av 5 nedskjutna rymdpirater.
 
Top