Nekromanti [Gothcon] Indierummet 2014

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Re: Indierummet 2014: Utveckling?

En lista med tider folk tänkt ploppa in och hur många vore inte fel, så man kan skriva upp sig och lättare hitta en grupp och undvika de mest fullsatta tiderna vore trevligt.

Varje gång jag tittade förbi var det antingen fullsatt eller för få folk för att spela med.

/Zorbeltuss som skulle föredra att en sådan lista var mer eller mindre anonym så man inte går dit för att spela med specifikt folk utan får träffa nytt
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Re: Indierummet 2014: Utveckling?

Måste man vara föreningsmedlem för att vara med och driva indierummet eller ha åsikter om det nu när det är ett föreningsarr? För tråden om indierummets grafiska utformning är i föreningsforumet, och icke-medlemmar göre sig icke besvär.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Re: Indierummet 2014: Utveckling?

Jag tror inte vi vill vara uteslutande egentligen. Att den ligger i föreningsforumet grundar sig nog i att föreningen genom Sverok kan få rabatt på profilprylar. Inom ramarna för föreningen har det därför diskuterats om vi borde ha en grupp intresserade som tar fram sånt åt arrangemang.

Jag skulle gärna se att vem som helst får vara med
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,959
Location
Ludvika
Re: Indierummet 2014: Utveckling?

Jag ser ju så klart annars att drivna individer med mycket idéer och arbetsvilja går med i föreningen och hjälper till att driva den framåt :gremsmile:

*Rymdhamster fiskar efter fler medlemmar*
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Indierummet 2014: Utveckling?

Genesis said:
Måste man vara föreningsmedlem för att vara med och driva indierummet eller ha åsikter om det nu när det är ett föreningsarr? För tråden om indierummets grafiska utformning är i föreningsforumet, och icke-medlemmar göre sig icke besvär.
Inte vad jag anser i alla fall.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Indierummet 2014: Utveckling?

Zorbeltuss said:
En lista med tider folk tänkt ploppa in och hur många vore inte fel, så man kan skriva upp sig och lättare hitta en grupp och undvika de mest fullsatta tiderna vore trevligt.

Varje gång jag tittade förbi var det antingen fullsatt eller för få folk för att spela med.

/Zorbeltuss som skulle föredra att en sådan lista var mer eller mindre anonym så man inte går dit för att spela med specifikt folk utan får träffa nytt
Tror tyvärr detta kan bli knepigt i och med att vi håller oss till drop-in. Och Eftersom vi inte rikigt haft något större tryck på indierummet förens i år så vet vi inte rikigt när vi har våra toppar och dalar när det gäller antalet spelare. Undantaget är typ 10:00 på förmiddan och efter 01:00 på natten.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Re: Indierummet 2014: Utveckling?

Björn Wärmedal said:
Jag tror inte vi vill vara uteslutande egentligen. Att den ligger i föreningsforumet grundar sig nog i att föreningen genom Sverok kan få rabatt på profilprylar. Inom ramarna för föreningen har det därför diskuterats om vi borde ha en grupp intresserade som tar fram sånt åt arrangemang.

Jag skulle gärna se att vem som helst får vara med
Ok, men bara medlemmar kan posta i föreningsforumet, så jag kan inte delta i diskussionen om jag inte är medlem.
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Re: Indierummet 2014: Utveckling?

Du missförstår mig nog lite, jag menar att det är en strecklistalista på tider då folk kan tänka sig att spela, kanske uppdelat i halvtimmar eller så, när folk känner att de har tid att spela kan de sträcka, om ni vill ha lite bättre koll själva kan ni ju låta de sträcka även om de vill spela just nu.
Mer än att ni får folk att lägga märke till listan och förmedlar budskapet att det är ett hjälpmedel, inte en garanti, så ska det inte vara något mer arbete för er.

Den kan nog även lista max antal sittplatser eller något i ett hörn eller så.

/Zorbeltuss
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Re: Indierummet 2014: Utveckling?

Bunny said:
Vilken hjälp behöver du? Vad sägs om att du skriver ett par, så kan andra följa din "mall" för att göra flera?
Jag tänkte mig något sådant här, i alla fall för spel som saknar bok. Bara något som kan ligga och dra ögonen till sig och som folk kan titta på när de står vid bordet.

 

Attachments

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Indierummet 2014: Utveckling?

Vicotnik said:
Tror tyvärr detta kan bli knepigt i och med att vi håller oss till drop-in. Och Eftersom vi inte rikigt haft något större tryck på indierummet förens i år så vet vi inte rikigt när vi har våra toppar och dalar när det gäller antalet spelare. Undantaget är typ 10:00 på förmiddan och efter 01:00 på natten.
Även året innan var det rätt mycket tryck. Men absolut, det är svårt att säga och en lista kan bli knepigt. En stor andel deltagare har ju inte planerat en specifikt tid utan droppar in när deras pass försvinner, t.ex.

Generellt så toppar spelarantalen precis då ett populärt spelpass avslutas och precis efter ett populärt spelpass påbörjats (för då kommer de som blev SL-lösa). Och de mest populära passen är väl eftermiddags- och kvällspassen på lördagen.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
[OT] Wow!

Genesis said:
Jag tänkte mig något sådant här, i alla fall för spel som saknar bok. Bara något som kan ligga och dra ögonen till sig och som folk kan titta på när de står vid bordet.
Jag har egentligen otroligt lite att tillföra, men jag ville bara säga att jag tycker den här var skitläcker!
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Re: Indierummet 2014: Utveckling?

Möller said:
En laminerad poster i A3-formtat kan jag fixa fram, men helst vill jag att någon annan designar den. Mer amatörmssäig än mig kan en konstnär knappast bli.
Vad kan det tänkas att ni vill ha på en poster då? Vilken information? Någon särskild typ av motiv?
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Indierummet 2014: Utveckling?

Björn Wärmedal said:
Möller said:
En laminerad poster i A3-formtat kan jag fixa fram, men helst vill jag att någon annan designar den. Mer amatörmssäig än mig kan en konstnär knappast bli.
Vad kan det tänkas att ni vill ha på en poster då? Vilken information? Någon särskild typ av motiv?
Loggan. En stor text där det står Indierummet. Mindre text där saker som drop-in och pröva små roliga rollspel nämns. En pil kanske (men då det inte är säkert att vi har samma lokal som senast kan det vara bättre att lämna utrymme fritt och sen häfta fast en separat pil på affishen).
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Indierummet 2014: Utveckling?

Björn Wärmedal said:
Kan nåt sånt här funka?
Den är lite tråkig. Om möjligheten till fullfjädrad fyrfärg finns, och den finns, så ska man väl utnyttja den.
 

[MH]wingate32

Veteran
Joined
5 Nov 2001
Messages
8
Location
Göteborg, Sverige
Re: Indierummet 2014: Utveckling?

Jag tror att en viktig del är att tänka på vilken målgrupp man vänder sig till. Dels så vill man vända sig till samma målgrupp som tidigare, så att de som vet vad Indierummet är kommer dit år efter år, dels vill man se till att alla nya besökare som kanske är på konventet för första gången kommer dit.

Så, du är helt rätt ute med att nämna saker som drop-in, nybörjarvänligt, korta spel. För dig som vill prova men inte nödvändigtvis sitta i 5 timmar. Salsnumret år såklart viktigt att få med.

Ett annat alternativ är att göra två affisher, en rekryteringsaffish för att locka folk och en med en lista på spelen som finns tillgängliga med en en-meningsbeskrivning typ. Sånt vill man ju sätta upp på många olika ställen på konventet då det växt ganska stort. Även figurspelare spelar ju rollspel.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Re: Indierummet 2014: Utveckling?

Björn Wärmedal said:
Kan nåt sånt här funka?
Absolut! OM ni nu ska envisas med att ha ett kasst namn på rummet så är det i alla fall bra att ni accentuerar vad det är det handlar om, vilket jag upplever att du lyckas med på ett fint och kärnfullt sätt!

Förslag: Döp rummet till "indierummet - drop in-rollspel" även i konventsfolder och dylikt så kan ni både ha kvar er förfädersdyrkan OCH förmedla vad man faktiskt gör i rummet!
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Indierummet 2014: Utveckling?

RasmusL said:
Björn Wärmedal said:
Kan nåt sånt här funka?
Förslag: Döp rummet till "indierummet - drop in-rollspel" även i konventsfolder och dylikt så kan ni både ha kvar er förfädersdyrkan OCH förmedla vad man faktiskt gör i rummet!
I foldern så Indierummet redan som Drop in-rollspel. Så någon namnändring kommer det inte bli så länge som jag står som ansvarig för Indierummet.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Re: Indierummet 2014: Utveckling?

Vicotnik said:
RasmusL said:
Björn Wärmedal said:
Kan nåt sånt här funka?
Förslag: Döp rummet till "indierummet - drop in-rollspel" även i konventsfolder och dylikt så kan ni både ha kvar er förfädersdyrkan OCH förmedla vad man faktiskt gör i rummet!
I foldern så Indierummet redan som Drop in-rollspel. Så någon namnändring kommer det inte bli så länge som jag står som ansvarig för Indierummet.
Bakåtsträvare! BUUUU!!! :gremwink:
 
Top