Nekromanti [Stockholm] Rollspel nu/närmaste veckan (veckorna)

Sia

Veteran
Joined
18 May 2013
Messages
153
Location
Stockholm
Hej!

Ny i forumet, blev inspirerad efter ha gått på förra Repetikon på DL! Eftersom det är en bit kvar till nästa gång (och oklart om jag kommer att vara kvar i Sthlm då) - vore kul att spela lite närmaste veckan eller tre. Kan ställa min lägenhet vid Fridhemsplan till förfogande, rymmer upp till 12 pers!

Jag är definitivt en nybörjare, provade MYTHS en gång och försökte spela lite Mage hemma i Umeå med en kompis (stopp pga brist på folk), that's it. Med tanke på tiden så kanske något kortare? Eftersom jag inte är så kunnig lämnar jag själva valet av spel till er som är mer bevandrade, om det är någon som är intresserad! Välkomna?

Tack på förhand!
-Sia
 

Zimith_UBBT

Warrior
Joined
18 Aug 2010
Messages
257
Location
Nynäshamn
Jag har tyvärr begränsade möjligheter att dyka upp; en förutsättning är lördagar efter 17, och de närmaste veckorna kan jag bara lör 1/6. Men frånsett det - skitbra initiativ! Välkommen till forumet :gremsmile:
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Jag skulle om intresse finns kunna spelleda More than Human. Har inte testat det än men är väldigt sugen. Dock så har jag tyvärr ingen tid att spela nästa vecka, men veckorna efter det skulle kunna funka.

Intressant?
 

Sia

Veteran
Joined
18 May 2013
Messages
153
Location
Stockholm
Awesome :gremsmile: Jag är ledig (dvs inte schemalagd) från och med torsdag eftermiddag denna vecka, så om det finns tillräckligt intresse vore det roligt att köra fredag eller nu i helgen?

För mig ser det nog likadant ut nästa vecka, hade dock tänkt att spara lör & sön till tentaplugg (oh yay!)
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Jag har ingentid den här veckan tyvärr, nästa vecka är det bättre. Måndag tisdag ganska upptagen men onsdag eller torsdag hade då funkat bra
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Eftersom det inte skrivs så ofta här kan det ju vara bra att vi bestämmer oss.

Jag föreslår spel på Torsdag nästa vecka. Kanske ifrån kl 18?
Jag spelleder gärna >Human om det är intressant.

Kan ju dock vara bra med någon mer spelare

Nu räknar jag alltså: Mig, Spider och Sia, så åtminstone en till så vi får tre spelare vore bra. Två funkar men tre eller fler är roligare
 

shaithan

Warrior
Joined
8 Nov 2012
Messages
212
Location
Svergie
Anchorman said:
Eftersom det inte skrivs så ofta här kan det ju vara bra att vi bestämmer oss.

Jag föreslår spel på Torsdag nästa vecka. Kanske ifrån kl 18?
Jag spelleder gärna >Human om det är intressant.

Kan ju dock vara bra med någon mer spelare

Nu räknar jag alltså: Mig, Spider och Sia, så åtminstone en till så vi får tre spelare vore bra. Två funkar men tre eller fler är roligare
Har aldrig spelat human men jag kan hänga på
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
shaithan said:
Anchorman said:
Eftersom det inte skrivs så ofta här kan det ju vara bra att vi bestämmer oss.

Jag föreslår spel på Torsdag nästa vecka. Kanske ifrån kl 18?
Jag spelleder gärna >Human om det är intressant.

Kan ju dock vara bra med någon mer spelare

Nu räknar jag alltså: Mig, Spider och Sia, så åtminstone en till så vi får tre spelare vore bra. Två funkar men tre eller fler är roligare
Har aldrig spelat human men jag kan hänga på
Jag är på.
 

Sia

Veteran
Joined
18 May 2013
Messages
153
Location
Stockholm
Torsdag (den 30/5) blir bra! Vi kan köra från 18, jag kan stå för lätt tilltugg?

Deltagandet ser i nuläget ut såsom:
Anchorman - spelledare för more than Human
Spider
shaithan
Sia

Några fler som ska med? Skriv gärna i tråden. Tänkt att vid Måndag/Tisdag skickar jag ett PM till de som kommer om logistiska detaljer, t.ex. exakt var vid Fridhemsplan vi håller till :gremsmile: Låter det bra?
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Sia said:
Några fler som ska med? Skriv gärna i tråden. Tänkt att vid Måndag/Tisdag skickar jag ett PM till de som kommer om logistiska detaljer, t.ex. exakt var vid Fridhemsplan vi håller till :gremsmile: Låter det bra?
Gnrr!

Jag tror jag kommer.
Och jag uppfattade det som att 2097 skulle komma också.
Det var dock ni som gick till t-centralen så du har antagligen koll på det sista hon bestämde.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Kul att vi blir några stycken. Ni som har får gärna ta med er tärningar, har ingen jättesamlibg själv. Det enda vi behöver är t20.

Först tänkte jag göra karaktärerna, men det är nog roligare om ni får skapa dem själv så fundera på vad ni vill ha för superkrafter :gremsmile:
 

Sia

Veteran
Joined
18 May 2013
Messages
153
Location
Stockholm
Tack Anchorman för spelledandet (to be?)

Jag har nu PM:at er alla som har visat intresse för att komma om exakt plats och tid, det är bara att höra av er om något är oklart/jag har råkat missa att inboxa någon!

Är det någon fler som är intresserad och vill komma så är det bara att posta här eller inboxa mig!
 

Sia

Veteran
Joined
18 May 2013
Messages
153
Location
Stockholm
Tack till alla som kom (dvs Anchorman, shaithan/Dragonborn och anth) - jättekul speltillfälle!

Take II på More than Human kommer nu på torsdag!

Tid: Torsdagen den 6/6, kl 14
Plats: Samma som sist

Som jag har sagt tidigare, varmt välkomna! :gremsmile:
 
Top