Nekromanti 101 Wushu rpg kampanjer

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,491
Jag älskar Wushu rpg. Det är ett av de mest eleganta regelsystemen någonsin så länge vad du vill göra är att sparka folk i ansiktet. I Wushu kan du skapa alla karaktärer du någonsin skulle kunna förestäla dig. Detta gör att man kan skapa vilka kampanjer man vill också, vilket jag tycker om att göra. Så det här är en tråd där jag och andra som känner för det kan lägga upp sina setting till Wushu. Detta kan vara allt från ett enda stycket till en sida text beroende på vad det är för setting.

Här är i alla fall min första setting i tråden:


Fienden:

Gillar du amerikanska B-filmer? Gillar du satan? Då är det här spelet för dig! Sju varelser som inte borde finnas och som därför låsts in i helvetet under Lucifers vakande öga har flytt. Ni är döda mördare, tjuvar och värre som har lovats en andra chans i livet om ni skaffar tillbaks dem inom ett år. Spelet är inspirerat av filmer som End of days med Arnold Schwarzenegger, Drive angry med Nicolas Cage och tv-serien Supernatural.

Spelarna kan välja hur övernaturligt de vill gå, från fullt Ghost Rider läge till Drive Angry där Nic bara regenererar sakta och har en cool pistol.

Så vem ska spelaran jaga ner?

1. Den fallna ängeln Uviel. Kastad i helvetet för att han ifrågasatte Guds dom över de rebeliska änglarna men ingen rebel själv.

2. Slenderman.

3. Midgårdsormen som nu gömmer sig på internet i formen av Facebook. Spelarna kan antingen slåss mot facebook och deras inhyrda vakter i verkligheten eller gå in i CYBERSPAAAACE för att slås mot ormen direkt.

4. Cassandra. Demoniskt virus som flytt från helvetet och inte har någon permanent kropp men hoppar från kropp till kropp. Har du sett filmen Fallen? Se annars filmen Fallen.

5. The king in yellow personifikationen av galenskap själv. Spelarna kanske måste jaga honom till självaste Carcosa.

6. Världens mest hemsökta hus.

7. ???

Oh, och er kontakt är Mr. Alister som är en irriterande drogtrippande magiker som jobbar för helvetets räkning och som kanske eller kanske inte svarar när ni ringer och behöver råd.

Lycka till! Det är bara era själar som står på spel.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,923
Location
Ludvika
Jag vet inte vad jag tycker om Wushu 8eftersom jag aldrig läst det), men settingen/kampanjidéen är ju skitcool!
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,923
Location
Ludvika
Vilket fruktansvärt elitistiskt regelverk. Ett par bra idéer hade det kanske som man kan sno, men på det stora hela: pew.

Men som sagt, jäkligt cool kampanjidé!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,491
Rymdhamster said:
Vilket fruktansvärt elitistiskt regelverk. Ett par bra idéer hade det kanske som man kan sno, men på det stora hela: pew.

Men som sagt, jäkligt cool kampanjidé!
I den här tråden använder jag mest reglerna för att jag inte orkar hitta på nya och jag egentligen bara vill skriva ut en hög kampanjidé jag har i huvudet.

Jag har haft iden till Fienden ett tag man aldrig haft chansen att köra den :gremsmile:

Edit: Jag tog Midgårdsorm biten från en Mage kampanj jag körde för ett tag sedan dock :gremsmile:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,491
Mellan gatuljusen

Detroit, staden har gått från 2 millioner invånare till 900.000 sedan 1970-talet. Staden har förlorat 27% av invånarna de senaste tio åren. Folk bor fortfarande i mitten av staden som har ett topmodernt centrum och folk bor ute i förorterna. Men innerstaden mellan de områdena är förfallen slum. De få som är kvar där är de som är för fattiga för att kunna flytta.

Ni bor i ett av de få byggnader som fortfarande är något så när okej i de övergivna områdena. Detta mest för att det ligger precis bredvid ett stort slakteri och köttpacknings verk. Doften är dock ganska intensiv.

Ett av era senaste problem är att de har stängt av gatuljusen och stoppljusen i de här "obebodda" områdena av staden. Detta har lett till fler olyckor, svårighet att pendla till arbeten utanför eller vid kanterna av området och en ökning av brott. Men förutom de vardagliga problemen detta leder till har... "saker" börjat dyka upp, krypande mörka saker som folk har sett utanför sina fönster och mellan byggnader där det är som mörkast. Folk försvinner för alltid eller dyker upp igen som förstörda vrak, brutna både fysiskt och psykiskt. Ibland är de sinnessjuka och våldsamma, lite mer än monster själva.

Ni tänker inte ta det här längre. Ni har beväpnat er med vad ni har, verktyg, knivar, baseballträn och kanske en eller annan pistol och ni har börjat patrullera ert område på natten. Varje gång hittar ni någonting värre. Ingen hjälp finns att få från världen utanför slummen och vem skulle tro på er om ni berättade för dem? Dags att ta tillbaks natten!

Det här spelet är baserat på tv-spelserier som Condemned och Silent Hill. Världen är rutten och kollapsad, folket lever i misär manipulerade av gömda krafter och ansatta av monster som för det mesta är andra människor som råkat ännu värre ut än de själva. Så du försöker bygga en fristad från mörkret, ett hem mitt i misären. Måste du krossa ett par skallar med en kofot för att göra det så är du bered att göra vad du måste.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,923
Location
Ludvika
Jarl said:
Rymdhamster said:
Vilket fruktansvärt elitistiskt regelverk.
Huh?
Jag kan uppskatta system som uppmuntrar till kreativitet, men jag har väldigt svårt för system som kräver det.

Eller använder jag order elitistiskt fel?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,491
Star Wars: Terax sektorn

Året är 333 efter striden på Javin och en ny kejsare sitter på den imperiella tronen. Kejsardömet är dock mycket mindre än det tidigare imperiet och mer decentraliserat. Varje Moff styr sitt system som en nästan helt fristående härskare.

Den nya Jedi akademin på Javin 4 har växt till att bli en nästan lika mäktig organisation som sin föregångare och Jedi riddare är återigen en vanlig syn i galaxen. De mörka Jedis och själv utnämnda Sith mästare som börjat träna elever i den traditionella Sith akademin på Korriban under ledning av Darth Karak är den enda mörka skuggan på horisonten för Jedi ordern. Men ännu så länge har kejserliga och republikanska diplomater lyckats medla fred mellan de båda sidorna och situationen är stabiliserad som ett kallt krig. Detta gynnar Sith ordern som blir starkare för varje dag som går.

Men mitt bland återväxten av alla dessa uråldriga traditioner har en ny filosofi dykt upp. Den allomfattande kraftens lära säger att kraften bara är ett verktyg som färgas av användarens intentioner. Kan detta stämma eller är det bara rykten? En grupp av unga Sith lärlingar, Jedi padawans och deras anställda har slagit sig samman för att ta reda på sanningen. Deras plan är att leta upp Mäster Studius som påstår sig vara kapabel att lära ut en ny sorts kraftförmågor baserade på den allomfattande kraften. Studius har dock försvunnit någonstans i Terax sektorn så att lokalisera honom kommer inte bli lätt...

Den märkligaste studiegruppen någonsin är på väg mot Terax systemet. Varken de eller systemet kommer någonsin vara sig lika igen.


Det här är mer eller mindre en blandning av tonårs roadtrip film och Star Wars. Jag bara gillade tanken på att en grupp blivande Siths och Jedis tar ett sommarlov, säger "Fuck the man" och ger sig av på ett äventyr tillsammans. Det finns också möjligheten att köra det här som en lättsammare prequel där karaktärerna lär känna varandra innan de måste slåss mot varandra i det kommande Sith/Jedi kriget som utgör den faktiska kampanjen.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,491
Nicht mehr jeden helden

Året är 1995. Det kalla kriget har varit över ett tag nu och i och med den förändrignen har alla den konfliktens hjältar blivit arbetslösa. Tränade i hemliga skolor, utrustade med teknologi femtio år före sin tid och vissa med färdigheter som helt enkel måste kallas unika ägnade de nästan 50 år åt att döda varandra i hemlighet. De är de farligaste människorna som någonsin vandrat Jorden. Och nu är de uttråkade.

Visst, det fanns saker att göra på det tidiga 90-talet som kunde underhålla dem. Men det var inte precis saker som var bra för världens stabilitet. Vapen, inklusive kärnvapen, smugglade ut ur Sovjetunionen sammtidigt som de nyblivna pensionärerna satte upp sig själva som krigsherrar, gangsterbossar och ledare för legoknekts arméer. För en sekund där såg det riktigt illa ut men sedan slog ödet till och två av dem hamnade i en dödlig konflikt, där de hade roligt igen! Visst, en av dem dog men det var en risk han hade levt med hela sitt vuxna liv, men känslan av att få slåss mot en värdig motståndare igen? Ovärdeligt.

Så överlevaren sammlade ihop flera gammla kollegor och fiender och han föreslog en turnering. En inträdes avgift på 1 miljard dollar som läggs i en pott som går oavkortat till vinnaren av turneringen, den enda överlevaren. Man satte upp en organisation med personal som oraganiserar och skötter turneringen och som också lottar ut vem som skulle hamna i vilket fyra personslag (kan ändras om man har fler spelare), vem som skulle slås mot vem och vem som fick hemaplan i de olika matcherna. Alltihop filmas av kameror som sätts på de tävlande och som placeras ut på det valda slagfältet. När bara ett lag finns kvar slåss medlemarna av det mot varandra för att avgöra vem av dem som är världens bästa och vem som får vinstpengarna, 100 miljarder dollar! Låt spelen börja!


Den här kampanjen är menad att vara en over the top action fest där hemliga agenter och lönmördare slåss mot varandra i spektakulära miljöer helt enkelt för att de gillar att slåss med varandra. Inspiration kan hämtas från filmer så som DOA, Bond och speciellt Kill Bill. Spelet No more heroes var min inspiration när jag började skriva men jag har lite gått bort från den ganska tecknade stilen som det spelet har, men vill ni köra med fyrdubbla ljussablar och döds-spadar bör det också fungera utmärkt.

Spelarna får en lista över medlemmarna i motståndar laget och en arena att slåss på. Arenorna kan vara allt från världstäder som Bangkok till övergivna Ryska kärnvapen baser till aktiva slagfält så som den Bosniska landsbygden. Sedan är det game time! Heaven or hell, let`s rock! There can be only one! You must die, i alone am best! Och så vidare.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Nemesis

Världen D'ria kretsar kring en svag röd dvärgstjärna långt ute i mörkret. I dess svaga ljus lever Folket på en kall och mörk värld i klaner som kämpar om herraväldet över dess få resurser. Dvärgstjärnan har en granne, en långt starkare stjärna men som ligger så långt att den bara ger svagt sken, marginellt svagare än den stora röda skivan i himlen.

Folket på D'ria är bleka humanoider och primitiva krigarfolk. Det måste de vara, för resurserna är få. Men de känner till hemligheten med mörk energi och med den kan de bygga flygande skepp och mörkerstrålar och energisvärd.

En dag kommer det o-bleka främlingar i flygande maskiner, med gudalik makt. Men de saknar mörk energi. Den hemligheten har de spårat till D'ria, och nu är de här för att erövra den hemligheten.

Nu måste D'rias stammar enas mot främlingarna, en ojämn kamp där främlingarnas makt bara balanseras av deras fåtal.

---

Den tanke jag leker med är en "planetary romance setting" som bygger på Nemesis-hypotesen.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,491
Coolt :gremsmile: Jag måste läsa på mer om Nemesis-hypotesen. Planetary romance med sci-fi vs magi låter badass :gremlaugh:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
God45 said:
Coolt :gremsmile: Jag måste läsa på mer om Nemesis-hypotesen. Planetary romance med sci-fi vs magi låter badass :gremlaugh:
Egentligen behöver man inte mycket mer än så, eftersom den förmodligen är knas.

Men den är cool och har gett upphov till coola bilder:



 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,491
Magiska hav


Bakgrund

Fantasy värld som är ungefär Europa (Ignas), fantasy karibien (Lahan) precis upptäckt. Magi har alltid funnits men har alltid varit väldigt svag, bara de som är födda trollkarlar kan använda magi och deras magi boostas om de befinner sig på en lay-line kraftledning som sträcker sig över jorden. I Lahan hittar man magiska träd som stärker magiker om de är nära träden. Man bygger skepp av den här sortens träd och magikerna är plötsligt mycket viktigare.

Krut finns normalt inte i settingen, det fungerar helt enkelt inte. Armborst och svärd är ungefär vad folk är beväpnade med. Undantaget är Magos krutmagikerna som gör att krut fungerar runtomkring dem. De kan använda kanoner och folk runt dem kan använda pistoler och liknande.

De stora factionern är:

Aveh: Fantasy england med en enorm flotta och flest kolonier i Lahan. Har ganska få magiker.

Kislev: Fantasy tyskland/Holland. Relativt liten flotta och har få kolonier. De har dock väldigt många magiker.

Ethos: Fantasy Spanien. Näst störst flotta och näst flest kolonier. Har några få magiker mer än Aveh men färre än Kislev.

Shevat: Handels gille som handlar med alla nationerna. Har några egna hamnar och handelsstationer men finns mer i ländernas kolonier. Hyr ut legoknäktar inklusive vissa magiker och finansierar äventyrare.

Magos: Pirater, kappare och smuglare som blivit mäktiga nog att ha några egna skyddade hamnar och består mest av desertörer från de olika nationerna.


Folk du behöver på ett skepp/spelare karaktärer:

Kapten som styr skeppet.

Säkerhets officer som leder besättningen i strider och sköter skeppets disciplin.

Diplomat. Förhandlare och skeppets ansikte.

Magiker som backar upp skeppet med magi.


Magi skolor

Aveh:

Eld.

Väder kontroll.

Skepps kontroll.


Kislev:

Metall.

Kontrollera djur/monster.

Illusioner


Ethos:

Jord.

Läknings magi.

Levitation.


Shevat:

Clairvoyance.

Telepati.

Känslokontroll.


Magos:

Krut.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,491
Aces high

Det är år 20110. Den tidigare splittrade mänskligheten har enats i kampen mot ett nytt hot. De utomdimensionella varelserna kända som pentagrammet. NEG the new earth government är en samling av mänsklighetens tidigare fraktioner som enats i kampen mot pentagrammet som invaderar genom tre stora interdimensionella revor, den största i Afrika och två mindre i Sydamerika och Europa. Man har använt oändlighetsdriften, en källa till oändligt med ren energi till att skapa supersoldater att försvara Jorden med.

Ni spelar dessa supersoldater som arbetar i frontlinjen för mänsklighetens överlevnad, på slagfälten i Europa. Ni slås mot Pentagram trupepr som ser ut som allt från enorma insekter till demoner och som inte verkar ha några andra mål än att döda och förstöra.

De mänskliga grupperna:

NEG-Defense force: Består till största delen av amerikansk och kinesisk personal. Använder den mest avancerade mänskliga tekniken för att skapa supersoldater som byter form mellan sitt vanliga utseende och sin maskin skapade alternativ kropp. Ser ut som en blandning mellan människor och jetplan i sin stridsform.

Takashi-coroporation: Japansk företag som ligger i framkanten när det kommer till utvecklingen av maskiner användande oändlighetsdriften. Deras supersoldater använder en formbytes teknik liknande NEG:s men med den skillnaden att medan NEG fokuserade på små rörliga flygande enheter så tänker Takashi stort. Soldater som förvandlas till enorma mechs, ofta strömlinjeformade och färgglada då en så stor enhet ändå inte går att smyga med. Alla vapen och attacker använda av dessa jättar gör skada på stora områden.

Middle eastern alliance: Forskning rörande oändlighetsdriften har alltid sett annorlunda ut i mellanöstern där biologi och inte ingenjörskonst varit i fokus. Deras enheter är därför försedda med en biologisk symbiotisk livsform som fungerar som rustning och stridsmaskin i ett. Deras enheter kan därför aktivera och avaktivera sin alternativa form. Enheterna ser uppenbart organiska ut. Ofta med långa klor, hugtänder och extra ögon. Enheterna kan inte flyga men är enormt starka.

The Southern freedom fighter: Består av flyktingar från Afrika och Sydamerika som slagit sig ihop med den Oceanska regeringen för att slå tillbaka mot pentagramtrupperna. Deras filosofi går ut på att alla har förmågan att stå uppför vad som är rätt. Detta har lett till att de istället för att designa förbättringar till individer så har byggt rustningar som kan användas av alla med träning. Deras enheter är vanliga människor i en flygande rustning. Detta har gjort att medan användande av närstridsvapen är problematiskt på grund av påfrestningar. Man kompenserar detta med att piloten tar mindre plats så fler datorer hjälpa till med att rikta avståndsvapen.

The Ganges army: Varför bygga en rustning när du kan skapa ett fält av energi runt en person och sedan pumpa in oändligt mycket energi i kraftfältet med en oändlighetsdriftgenerator? Det är precis vad Ganges regionens vetenskapsmän och militärer beslutade sig för att göra. Hjärnan på personen är modifierad med teknologi som gör personen kapabel att kontrollera fältet som skyddar och förstärker piloten på samma sätt som en fysisk rustning. På grund av den intensiva mental träning som krävs för att styra fältet är piloter från den här gruppen nästan alltid extremt vällutbildade men också sårbara för psykiska problem.

Europeiska unionen: Den minsta och mest sargade av de mänskliga grupperna. Använder stulen pentagram teknik tillsammans med oändlighetsdrift generatorer för att skapa grova men effektiva flygande supersoldater. Soldaterna är permanent förändrade med en blandning av utomjordisk och mänsklig teknologi. Stora ärr, konstiga ögon och kontroll portar stickandes ur musklerna är standard. Har extra effektiva sköldar på grund av de kraftiga modifikationerna.


Lista med citat man kan använda som inspiration för ens karaktärs personlighet eller som en stat:


1. Every normal man must be tempted at times to spit upon his hands, hoist the black flag, and begin slitting throats.
2. Kill your enemies. Kill your friends enemies. Kill your friends.
3. No reward is worth this!
4. Common human laws and interests and emotions have no validity or significance in the vast cosmos-at-large.
5. A Man with principles is just another way of saying he can't be bought cheap.
6. Screw our country! I wanna live!
7. I'm not expendable, I'm not stupid, and I'm not going!
8. I didn't sign up for this shit.
9. If there is a God, he totally hates me.
10. "Go away!! I don't need pity from the enemy...!!
11. IT'S TIME FOR A MASSACRE!
12. I'm indestructible, the whole universe knows that!
13. What did I ever do to deserve this as my fate? Other than all the sinning.
14. Y'know, I think my favorite thing about being a hero of destiny is that it gives you all kinds of narrative justification to just slay any ol' jerk who gets in your way.
15. I know the difference between right and wrong. I just don't care.
16. I should have mentioned this at the beginning. I solve my problems through violence.
17. You... sacrificed... children. For power?
18. Some people wrestle with their personal demons. I stabbed mine in the back of the head. He was a bleeder.
19. Every day with you is an adventure I never wanted. Like swimming naked through shards of glass.
20. I can recall a time when my life was not, in fact, spiraling out of control before my eyes. We are so far beyond that now, I can't be certain that it wasn't just a dream.
21. Only a fool would engage an enemy without knowing anything about him.
22. Lies aren't true, so why would anyone tell them?
23. In the arena of logic, I fight unarmed!
24. Met our old friends, who coincidentally are also our worst enemies.
25. The line between genius and stupidity is drawn by vision.
26. It's a bad sign when your leader's whole exit strategy is to screw you.
27. If you treat them like equals, it'll only encourage them to think they are your equals.
28. We have a saying where I come from. In your boorish, lackluster tongue, it would roughly translate... "Shut up, and give me all of your monies and fineries".
29. How are we going to save the Aristocracy from the Poor?
30. Your history is a very long love poem dedicated to bloodshed. And to yourselves.
31. A meal that costs my dignity is still free.
32. NO! Poor people are crazy. I'm eccentric.
33. He defied the will of god, journeyed to the ends of the universe to escape the tyranny of the Plan. But Predestination has no limits.
34. Until the heart stops and the last breath dies in the last dry throat. It is a tragedy. All of it.
35. There isn't enough time. There was never enough time.
36. We're all puppets. I'm just a puppet who can see the strings.
37. You're a fool, a damn fool! You can't change your destiny, you can only choose to meet it! And you will fail.
38. Rest assured that I cannot harm women. Even those who are my mortal enemies.
39. Heartless it may be, but headless it ain't. I've never claimed to be nice, just to be sensible. No need to look like that.
40. Please stop talking like people dying is actually a good thing.
41. Someday, someone will best me. But it won't be today, and it won't be you. Last words.
42. The blood on my hands is merely proof of my ambition.
43. I have a bad feeling about this.
44. Don't mourn for me. This is my destiny
45. Some have said there is no subtlety to destruction. You know what? They're dead.
46. Protect the environment, or I'll FUCKING KILL YOU!
47. Comedy works when people are miserable and for that reason alone, you are the best audiences in the world.
48. For what is done for love is beyond good and evil.
49. Do what thou wilt shall be the whole of the Law.
50. The Truth is Out There. Trust No One.
51. No matter how good you are at something, there's always about a million people better than you.
52. We were once so close to heaven,
Peter came out and gave us medals,
Declaring us the nicest of the damned.
53. Is this what happens to us? A life of conflict with no time for friends...So that when it is done, only our enemies leave roses.
54. Ruthlessness is the Mercy of the Wise.
55. The first and most important rule of gun-running is, never get shot with your own merchandise.
56. If you look at history, the great men and women of the world have always been defined - by their enemies.
57. Everything that happens, happens for a reason.
58. Heroes always come back from the dead.
59. Good can't help but do a little evil,
Evil can't help but do a little good...
60. I just forgot what's it like to be one of the little people. It's liberating because I have no empathy for your suffering.
61. There cannot be light without darkness!
62. I'm bad luck. Good was never an option for me.
63. Beauty is truth, truth beauty— that is all.
64. Like change, we must always welcome destiny.
65. My mask is growing heavy, but I've forgotten who's beneath.
66. A gentleman is simply a patient wolf.
67. In five years we'll either be working for him, or dead by his hand.
68. Two players. Two sides. One is light. One is dark.
69. I always find it's easier the see the world in black and white. Grey? I don't know what to do with grey.
70. There is no such thing as innocence — only degrees of guilt.
71. If I am occasionally a little overdressed, I make up for it by always being immensely overeducated.
72. I can picture in my mind a world without war, a world without hate. And I can picture us attacking that world because they'd never expect it.
73. It takes a big man to cry, but it takes a bigger man to laugh at that man.
74. So I say live and let live. That's my motto. Live and let live. Anyone who can't go along with that, take him outside and shoot the motherfucker.
75. I have certain rules I live by. My first rule: I don't believe anything the government tells me.
76. Men are pigs. Too bad we own everything.
77. I think crime pays. The hours are good, you meet a lot of interesting people, you travel a lot.
78. Maybe the poets are right. Maybe love is the only answer.
79. Back off, man. I'm a scientist.
80. When someone asks you if you're a god, you say "Yes!"
81. We are the wrong people in the wrong place, at the right time. Of course we are heroes.
82. Good Guys never get the girl.
83. Today is a good day to die.
84. I am the kind of monster that makes sure the world will still be here tomorrow.
85. Those who live by the sword will die by the sword.
86. If we do the greater good, we are all expendable.
87. Many will die. Maybe even some of the enemy. Is good plan.
88. Nice shop you got here. Shame if something were to happen to it...
89. The wisest mind has something yet to learn.
90. The wise man in the storm prays God, not for safety from danger, but for deliverance from fear.
91. Hope is the worst of evils, for it prolongs the torment of man.
92. Why do they always teach us that it's easy and evil to do what we want and that we need discipline to restrain ourselves? It's the hardest thing in the world--to do what we want. And it takes the greatest kind of courage. I mean, what we really want.
93. Words -- so innocent and powerless as they are, as standing in a dictionary, how potent for good and evil they become in the hands of one who knows how to combine them.
94. An insincere and evil friend is more to be feared than a wild beast; a wild beast may wound your body, but an evil friend will wound your mind.
95. A good man would prefer to be defeated than to defeat justice by evil means.
96. I object to violence because when it appears to do good, the good is only temporary; the evil it does is permanent.
97. If you can't beat them, arrange to have them beaten.
98. The very existence of flame-throwers proves that some time, somewhere, someone said to themselves, You know, I want to set those people over there on fire, but I'm just not close enough to get the job done.
99. I like it when a flower or a little tuft of grass grows through a crack in the concrete. It's so fuckin' heroic.
100. If we could just find out who's in charge, we could kill him.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,491
Syndarna:

Första scenen i det här spelet utgörs av att spelarna håller på att bli offrade av en kult. De sitter fastspännda vid stolar i ett stort pentagram i vad som verkar vara en gammal flygplans hangar. Med dem i pentagramet finns 104 (om du har 4 spelare) andra individer. Kulten som har kidnappat dem håller på att lyssna på en ledare som står på en upphöjd scen. Ledaren pratar om att de har valt ut de 108 värsta synderna hos människan och att de nu ska avlägsna dem från världen genom att avlägsna själva koncepten från existensen i den här verkligheten. De måste tyvärr offra individer som representerar dessa synder för att lyckas åstadkomma detta men detta är ett offer som måste göras för att rädda så många andra. Ledaren går runt bland stolarna och säger vilken synd samtliga av offren gjort sig skyldiga till och representerar. Mord, stöld, hor, sjuklighet, feghet, sinnessjukdom och så vidare tills alla 108 har blivit uppräknade.

Sedan börjar kulten sjunga någonting och världen blir dimmig. Karaktärerna vaknar i en märklig värld och genom en portal i himmelen ser de för en sekund paradiset jorden har blivit utan synderna de representerar innan även denna länk hem stängs.

Syndarna är nu ensamma i en främmande värld. De vaknade i en grupp med de andra spelarna men de känner instinktivt att de andra 104 är någonstans i världen. Världen de är i nu är en av koncept,tankar och drömmar. De ser att öknen av för förtvivlan bredvid ensamhetens hav och den fria marknaden. Befolkningen är drömmande människor, gudar, demoner och personifierade koncept. Vissa koncept är mer än en person, katten som jägare och katten som gullig är inte särskilt glada i varandra. Världen är farlig och förvirrande.

Men syndarna är inte försvarslösa, koncepten de har blivit dömda för att representera har blivit styrkor. Lögnaren har fått förmågan att ändra världen efter sina fabler, förförerskan kan nu fullständigt kontrollera andras sinnen, mördaren kan döda med en blick, den sjuke kan läka andra men aldrig sig själv, pyromanen kan få eld att löpa från hennes händer och den döende mannen kommer aldrig att faktiskt avlida.

Kan de hitta en väg hem? Och om de kan göra det väljer de verkligen att åter låta världen lida av deras synd? Och kommer de andra 107 synderna också att välja samma sak eller kommer de hamna i konflikt med spelarkaraktärerna?

Den här kampanjen var ett fruktansvärt misslyckande när jag försökte köra den i Sorcerer. Men jag tror det finns en bra kampanj här i händerna på en bättre gm så jag postar den i alla fall. Jag tror man ska undvika "synder" som bara kulten valde subjektivt. Om din karaktärs synd var tex homosexualitet missar man mycket av poängen. Synden ska vara någonting objektivt dåligt eller någonting som din karaktär hatar med sig själv. Så medan homosexualitet fungerar dåligt fungerar cancer utmärkt.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,491
Djävulsblues:

År 2066 gick världen under. Ingen nu levande vet vad som hände men ni har växt upp med historierna om hur himmelen brann, haven kokade, strålning spred sig genom luften, om hur jorden skakade och blod föll som regn. Tills profeterna kom och ändrade allt det där. De sade att änglar viskade Guds sanningar till dem och män följde dem. De byggde mäktiga städer, de rensade luften från strålning och de predikade om en bättre värld, ett paradis på jorden. Det enda som behövde göras var att undvika satan och hans lockelser.

Nu är året 2150 och ni har inte sett något paradis än. Profeterna är kvar, vissa av dem verkar inte åldras och resten har ersatts av yngre förmågor. Saker och ting har blivit... stabila. Städerna är större, det finns vägar mellan dem och alla nästan alla banditerna mellan dem har blivit... tja, korsfästa eller brända levande.

Nu råder profeternas lag och varje dag blir den hårdare, änglarna måste bli noggrannare och noggrannare med vad som räknas som Satans lockelser. Först var det spriten, sedan alla böcker utom bibeln och sedan otrevliga ord. Straffen för brott mot reglerna blev också hårdare och hårdare. Men inget av det där spelade någon roll tills de förbjöd musiken.

De gjorde ett enda misstag, de lyckades för bra. Med förbuden lärde du dig vad du skulle göra. De byggde vägarna och med dem vägkorsningarna och de gjorde det säkert att gå dit på natten. Så vid midnatt gjorde du ett avtal vid, din själ mot musiken. Det var inget svårt val.

Nu följer du visionerna i dina drömmar och viskningarna i dina tankar. Du har din egen ängel nu och sanningarna han berättar om är större än någonting du kan föreställa dig. Du planerar profeternas fall medan du vandrar genom ödemarken, eld i sin själ och en sång i ditt hjärta.
 
Top