Nekromanti Nomineringar till årsmötet 2013

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Halloj föreningsmedlemmar!
Eftersom vi inte har någon valberedning får vem som helst nominera vem som helst (inkl. sig själv) till styrelse/revisor (förutsatt att de nominerade är föreningsmedlemmar).

Egentligen brukar sånt här nominerande ske under själva årsmötet, men eftersom vi är en onlineförening och de nominerade ska accaeptera kan det bli lite struligt under själva mötet.

Tanken är att vi till mötet ska ha en lista nominerade som accepterat - som vi sedan kan rösta på.

2012 valdes följande:

Styrelse
anth
krank
Pilzeman
Sapient
solvebring
Spider Jerusalem
Vimes

Revisorer
Möller
Konrad Konvalj

Tyvärr upptäckte SVEROK att krank, Spider Jerusalem och Möller även var styrelseledamöter/revisor i en annan SVEROK-förening, Omega. SVEROK kan tänka sig viss överlappning, men inte så stor som tre personer.
Detta betyder att krank och Spider Jerusalem avgår från WRNUs styrelse, men att Möller kvarstår.
Möller och Konrad Konvalj ställer dessutom upp både till styrelsen och som revisorer (men kan givetvis bara bli valda till en post).

Nominera vem ni vill, men ni får gärna skicka ett PM först till den ni tänker nominera för att se om personen vill ställa upp.

Ni som blivit nominerade ska svara i den här tråden om ni ställer upp eller ej.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Till styrelsen nominerar jag
anth
Pilzeman
Sapient
solvebring
Vimes
Möller
Konrad Konvalj

Till revisorer nominerar jag
Möller
Konrad Konvalj
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Då du nämner vilka i styrelsen som INTE ställer upp till omval, samt Möllers och KK:s kandidaturer, kan vi andra kanske också använda tråden för att indikera om vi ställer upp för omval eller ej.

Jag kandiderar för omval.

EDIT: Lite ninjad av anths nominering. :gremsmile:
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Jag ställer gärna upp som revisor ett år till.

En plats i styrelsen kan jag också tänka mig om det finns brist på andra tänkbara kandidater. Någon sådan ser det inte ut att vara, men vi vet kanske t.ex. inte om någon skulle kunna tänka sig vara kassör. Det kan jag tänka mig att vara.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Spider Jerusalem said:
Enda problemet jag ser är att möller skulle vara revisor samt sitta i styrelsen.
Skulle kunna tänka mig att SVEROK slutar sura om ni har olika roller i föreningarna.
D.v.s. du är revisor i ena och ledamot i den andra, samt att Möller är tvärtom.
Ska se om jag får tag på föreningsansvarig på SVEROK.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
anth said:
Spider Jerusalem said:
Enda problemet jag ser är att möller skulle vara revisor samt sitta i styrelsen.
Skulle kunna tänka mig att SVEROK slutar sura om ni har olika roller i föreningarna.
D.v.s. du är revisor i ena och ledamot i den andra, samt att Möller är tvärtom.
Ska se om jag får tag på föreningsansvarig på SVEROK.
Har just kollat med föreningsansvarig (Emma) på SVEROK.
Vill vi så är ovanstående OK.
 
Top