Nekromanti Guild wars 2

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Hej hej.

Jag spelar guild wars 2 på rollspelsservern Piken Square. Med den här tråden tänkte jag att det skulle vara möjligt att komma i kontakt med varandra om det är fler som spelar Guild Wars 2.

Har hittat det här communitiet också om nån är nyfiken:
GW2Roleplayers
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,986
Location
Göteborg
Hej hej!

Jag skall till att packa upp GW2 och någon/några att spela med hade varit skoj. Har jag fattat det rätt att man kan "byta" server när man vill?
 

Hartland

Warrior
Joined
8 May 2003
Messages
384
Location
Umeå
Hej hej

Jag spelar på Vabbi, så säg hej om ni ser nån från Hartland familjen.

Och jag har fått uppfattningen att det kostar att byta server.

/Hartand
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Caligo said:
Hej hej!

Jag skall till att packa upp GW2 och någon/några att spela med hade varit skoj. Har jag fattat det rätt att man kan "byta" server när man vill?
Jag tror inte man kan det. Man får nog inte ta med sig sina karaktärer om man kan det.

Men det är möjligt att man kan spela på flera så länge man kör olika uppsättning karaktärer.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Hartland said:
Hej hej

Jag spelar på Vabbi, så säg hej om ni ser nån från Hartland familjen.

Och jag har fått uppfattningen att det kostar att byta server.

/Hartand
Eller så är det som Hartland skriver.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Jubb Jubb.
Piken Square är det som gäller.
Nej men jag funderar på att rulla en human guardian och försöka hitta en soldat guild.

My Elementalist är livakt åt en Lord hon är Norn och Lorden är human, ser skit roligt ut.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Guardians är enkla och roliga att spela, tycker jag. Min guardian är human level 60 snart. Riktigt roligt att spela tycker jag. Gillar att de kan ha heavy armor också. Min necro är en glaskanon även när jag bygger henne till tank.
:/
Det communitiet har jag postat på litegrann. ^^

Vore kul att stöta på dig i spelet, vad har du för användarnamn eller vad heter din karaktär eller så och vart brukar du hänga när du rollspelar?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Usch vilket hemskt första möte där då. Jag tänkte att jag skulle improvva lite men det gick de absolut inte med på. Jag gick ut på en ganska tunn lina till att börja med och frågade efter "the lord of the manor" varpå jag fick svaret: "Om du inte vet vad han heter så söker du honom inte." När jag är artig och ger spelarna i huset mölighet att rollspela utifrån att någon de själva känner är lorden i huset istället för mr Wi som ju är husets ägare om man får lyssna på Arenanet, så möts jag alltså av världens avsnoppning. Det märktes nog i mitt rollspel, jag blev irriterad på att folket i huset saknade all förmåga till improv.

Jag borde absolut ha gett mitt "brev" till nornen, det var en rätt bra utväg du gav mig Spider, men jag var alldeles för sur för att tänka klart just då. Usch, inge kul när man blir förödmjukad för att man spelar lite uppoffrande. Jag får trösta mig med att personerna i rummet säkert inte har vår rollspelserfarenhet, Spidde.


/Recca, som använder tråden för att gnälla lite.
 
Top