Nekromanti Werewolf: the Masquerade (Runda 2)

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,518
Vimes said:
Om det inte är så att ulvarna känner till att byborna alla är "siare" (vilket borde vara arbetshypotesen) så är det ju rätt enkelt.
Det här är jävligt märkligt formulerat. Det jag menar är att arbetshypotesen borde vara att ulvarna INTE kände till att alla i byn är "siare".
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Ond bråd död said:
Eftersom jag är en riktig karl siar jag med Potence.
Exakt hur det går till vet jag inte.
Du kanske har missat det, eller har jag missat när du skrivit det, kan du outa din generation.
 
G

Guest

Guest
Ond bråd död said:
Eftersom jag är en riktig karl siar jag med Potence.
Exakt hur det går till vet jag inte.
Haha, jag får en bild av hur det går till och det är så här:

 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Ond bråd död said:
Cassius said:
Ond bråd död said:
Eftersom jag är en riktig karl siar jag med Potence.
Exakt hur det går till vet jag inte.
Du kanske har missat det, eller har jag missat när du skrivit det, kan du outa din generation.
Jag outade 11
Okej! Missade det! Då outar jag mig då. Jag är än sålänge den med starkast blod jag är generation 7.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,185
Location
Ereb Altor
Rösterna, + ny röst

Eftersom OBD har gett oss det vi vill ha byter jag röst till Konrad "Lipsillen" Konvalj. :gremwink:

[6] Möller: Lu-kaazh, Vildkatt, K.K, Cassius, BDG, Stövelkatten
[6] K.K: Vimes, xyas, Basse, Möller, Recca, Måns
[2] OBD: Elmrig, Tyr

[1] Ingen: OBD
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Rösterna, + ny röst

Måns said:
Eftersom OBD har gett oss det vi vill ha byter jag röst till Konrad "Lipsillen" Konvalj. :gremwink:

[6] Möller: Lu-kaazh, Vildkatt, K.K, Cassius, BDG, Stövelkatten
[6] K.K: Vimes, xyas, Basse, Möller, Recca, Måns
[2] OBD: Elmrig, Tyr

[1] Ingen: OBD
Hehe.

Jag lipar inte det minsta, men är bitter absolut. Jag tänker fortsätta att vara bitter också :gremsmile:

Det känns rätt ovärt att komma med eventuella teorier med tanke på att allt jag sagt hittills har ansetts som bullshit. Oavsett teori kommer jag få på mig pöbeln och anklagas för både det ena och det andra.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,324
Location
Göteborg
Möller said:
Lu-kaazh said:
Jag siade Möller

han är en skurk
Oj, jävlar!

Du kan knappast vara forumets sämsta varulv längre, för dig har jag inte alls misstänkt.

Nåja, bara en ulv kvar då.
Möller said:
Cassius said:
För det råkar vara så att jag också är Siare. KK är röd.
Äh men bull shit.

Du också? Kom igen, du måste ju reagera på att Lu-kaazh är siare.
Möller said:
Men, jag ska inte vara så aggressiv. Det finns kanske en möjlighet att vi båda är gröna. Att du är naiv siare eller att det har med att vissa klaner kör ihop sig eller nått.
Möller said:
Det är väl, och här får ni erfarna fylla i, inte helt orimligt att det finns en naiv siare och en riktig.
Möller said:
Visst.

Det måste komma som en enorm chock för alla att jag också är siare. Min disciplin är Animalism (och jag kan som sagt inte se hur den kopplar till min förmåga.

Jag siade Cassius röd.

Och jag hade faktiskt en plan. Jo. Jag siade Cassius för att jag tyckte att han spelat skumt, särskilt mot slutet av runda 1, han kändes inte som en kandidat för ett nattmord och att sia Basse eller Vildkatt hade inte varit trovärdigt.

Jag var medveten om att mitt förtroende i byn var rätt lågt, så istället för att gå ut direkt ville jag vänta lite. När Lu-kaazh öppnar med att sia mig röd tänkte jag acceptera ett utröstande av mig men försöka se till att rundan inte stannade av bara för att alla bestämt sig. Sen mot slutet hade jag gått ut med att jag var siare och Cassius röd. Jag hade bett er att när ni konstaterat att jag var grön rösta ut Cassius i runda 3 och fundera på om Lu-kaazh kanske vara paranoid siare eller något. När så Konrad också siar mig röd skulle jag möjligtvis indirekt kunnat fälla två ulvar genom att bli utröstad.
Det här hänger inte ihop. Det inte bara inte hänger ihop det är fel på så många plan att det inte är sant och jag vet nästan inte ens vart jag ska börja. Börja med första citatet. Här är han övertygad om att Lu-kaazh är en skurk. Det är nämligen den "normala" byboreaktionen om man blir siad som ulv. Men nu påstår han sen att planen var att föreslå att Lu-kaazh kanske var en paranoid siare eller så. Går inte ihop. Sen om man tar planen i sig, på vilket sätt skulle det vara bättre för byn om han väntade till slutet, skulle diskussionen stanna av om vi plötsligt hade två siare som dessutom båda sagt sig hittat ulvar? Går inte ihop att han ens skulle ha trott det.
Kommentaren om att det inte är helt orimligt att det finns en naiv siare och en riktig går inte heller ihop med att han själv också skulle vara siare.

Vidare trodde han verkligen att hans trovärdighet skulle öka om han väntade med att gå ut med att han var siare och gjorde det precis innan slutet? Skulle verkligen en bybosiare tycka det vore rimligt att bli utröstad bara för att han hittat en ulv, det vore ju sjukt dåligt spel av någon som var siare i ett någorlunda normalt spel. Jag tror inte att Möller skulle spela så, så det hänger inte heller ihop.

Nä, jag är lika säker på att Möller är ulv som jag var säker på att !Paxen var det, sen kan man inte säga att ulvarna har haft det lätt men som du själv säger Möller.
Möller said:
Nu föll det pladask.
. Därmed inte sagt att inte KK är ulv den åsikten känner jag mig nämligen också väldigt trygg i (jag har ju tom redan pekat ut våra fyra ulvar dag 1, om dom stämmer tänker jag vara kaxig minst en vecka). Jag har inget emot att ta KK först, bara ingen imorrn får för sig att Möller skulle vara grön för att KK är röd, det är nämligen inte sant, båda är ulvar.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Re: Måns testar sin tes, igen

Hahahaha!

"Högre eller lägre än X?"

"Nej, ers nåd!"
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Re: Måns testar sin tes, igen

Haha på mig själv, du är gen 13 mao?
 
Top