Nekromanti Kortsimulator/-designer

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Jag funderar på rollspel som använder kort. Det är ju aningen jobbigt att skriva, skriva ut, klippa till korten och stoppa ner dem i kortkondomer bara för att lite enkelt få någon som helst känsla för hur spelet ska bli. En digital variant vore mycket bättre.

Så, jag letar alltså efter ett program eller en webbtjänst för att skapa kort, sätta ihop dem till lekar för att sedan dra och slänga ur händer. Inget mer. Jag behöver verkligen ingen grafik, jag ska inte designa något snajdigt utseende. Text räcker gott. Finns fler funktioner är det dock såklart inget hinder.

Har ni några tips? Jag har försökt leta lite själv, men det jag hittar är för att spela snarare än att skapa kort.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Kraetyz said:
Kan funka. Jag testade det igår utan att ens kunna öppna zip-filen, men idag gick det bättre. Det är ett väldigt klumpigt och fult program och så ska databasen med kort göras separat i Excel, men nåja.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Vassal:
http://www.vassalengine.org/

Det är en simulator för att spela spel runt ett bord. Man kan simulera brädspel, figurspel (antagligen rollspel också, speciellt såna typ D&D4) eller... kortspel.

Det är dock inte helt enkelt att skapa moduler, men det går.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Med simulera menar jag "spela på datorn". Vassal är ett virtuellt bord som man kan spela spel på. Över nätet (realtid eller epost) eller hot-seat.

Jag spelar en hel del warmachine över epost och det fungerar fantastiskt bra.
 
Top