Ram said:Överlag så tycker jag att SS borde passa riktigt riktigt bra för vampirespel. Hm, den där tanken kanske jag skulle ta och följa en bit...
Vi har kört Vampire med TSoY/SS (jag antar att SS är Solar System här...). Det funkade ganska bra men inte fullt så bra som man vi från början trodde.
Dels var det svårt att få till balans i Disciplinerna och så visade det sig att Keys var lite svåra att administrera då vår SL körde det ganska traditionellt så ex. Key of the Mission blev något som alla alltid kunde förlita sig på då SL gav ut ganska klara direktiv för var vi skulle gå och göra för att driva spelet framåt. Alltså graviterade spelarna mot de Keys som var relativt "enkla" att få utdelning för.
Men att ha en samlad mekanism för handlingsresolution för fysiska, sociala och mentala utmaningar var bra.
Att köra Besten som en sådan utmaning med möjlighet för "bringing down the pain" funkade riktigt fiffigt också.
Poolerna kunde bara fyllas på vid feeding på ett sätt som var passande för sagda pöler och funkade också ganska bra.
Cog.