Nekromanti Explosion

Telephalsion

Swordsman
Joined
13 Jun 2009
Messages
681
Läser på om effekten explosion. Skadan ökar med varje filament, men antalet krossdelar som träffas ökar också. Innebär det att med tre filament gör du ob3T6 skada på tre områden, dvs totalt ob9T6 skada?
 

Telephalsion

Swordsman
Joined
13 Jun 2009
Messages
681
...

Jag trodde den bara gjorde obxT6 krosskada per filament inte obXT6 skada i x områden.

Oh, mai, gawd.
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Ja, på allt inom en meter, sammanlagt Ob4t6 på 2 m och Ob1t6 på tre. Grovt obalanserat!
Och då har vi fortfarande inte ens begrundat att du naturligtvis gör det här med din motståndarens rustning... (eller, om man är ute efter att neutralisera eller värnar om sitt eget liv i första hand, vapen).

Areaeffekt bör helst ej betänkas.
 

duncan_UBBT

Swordsman
Joined
9 Aug 2009
Messages
716
Location
Skövde
Personligen tycker jag den är ganska ok. Försök formalisera den så att den går att använda offensivt. Ett helvete. Har inte M&M här, men är den inte typ beröring i grund?

Alstra 4 filament Ataxatropi (Ob4T6)
Transformera 2 till Pyrotropi (Ob3T6)
Väv 'Explosion' 2a magnituden (Ob2T6)
Väv 'Avstånd' 2a magnituden (Ob2T6)

Sådär. Formaliserad så tar den två rundor att utföra samt att du måste lyckas med Ob4T6 mot alstring. (Inte jätte svårt men olämpligt i stridens hetta). Och detta är bara 2a magnituden. Själv kör jag då hellre på en välinriktad blixt.

Alstra 3 filament Fototropi (Ob3T6)
Väv 'Blixt' 3e magnituden (Ob3T6)

Går dubbelt så snabbt och gör mer i skada. Iofs inte i lika många delområden, men de flesta pansar skyddar inte.
 

Petter42

Swordsman
Joined
10 Jun 2009
Messages
635
Location
På väg ut ur den bokstavliga garderoben.
Dessutom ger väl blixt direkt trauma (och smärta) medan explosion ger krosskada. Däremot trodde jag att alla var överens om att blixt var obalanserad. Explosion och blixt är dom bästa. Blixt därför att den ger direkt trauma med inbyggd avstånd. Explosion därför att den har inbyggd areaeffekt, sabbar föremål och har är exponentiell. Även om andra gradens blixt är bättre än andra gradens explosion, jämför typ rang 4.

Alstra 5 filament Ataxatropi (Ob5T6)
Transformera 4 till termotropi (Ob4T6)(med minskad förlust)
Väv 'Explosion' 4de magnituden (Ob4T6)
Väv 'Avstånd' 1a magnituden (Ob1T6)

30 m brukar räcka, ataxatropi går alltid att alstra och den gör Ob16t6 skada.
 

duncan_UBBT

Swordsman
Joined
9 Aug 2009
Messages
716
Location
Skövde
Nu har jag som sagt inte M&M här, men måste inte avstånd ha lika många filament som effekten vars räckvidd skall förändras?

(Dessutom tycker jag att det är helt rätt att magiker skall kunna vara lite OP då de i många delar av världen antingen är hatade eller så är alla rädda för dem)
 

Telephalsion

Swordsman
Joined
13 Jun 2009
Messages
681
Ta en tunnplåtshandske, hacka in symbolen för termotropi på ovansidan av handsken.
Installera Ackumulator Magnitud 1 . Ladda med Kronotropi
Installera Ackumulator Magnitud 3, Ladda med Termotropi.
Istallera Projektor Magnitud 4 med följande besvärjelse:
Fördröja Effekt 1
Explosion 3
Installera Aktivator magnitud 2 med aktiveringsvillkoren "Föremål placeras i handsken" och "Symbol på ovansidan av handsken berörs"

Ta sedan en sten i handsken och rör symbolen med andra handen. Nu har du en runda att kasta stenen innan den bräserar.

Eon-granade.
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Går dubbelt så snabbt och gör mer i skada. Iofs inte i lika många delområden, men de flesta pansar skyddar inte.
Dock är det det pansar som banditer, stadsvakter och de flesta rank-and-file kommer att ha som skyddar; härdat läder är väl så långt de flesta icke-professionella stridande når (Jargien ej räknat).

Sen har jag alltid undrat om inte vadderingen som ingår i typ alla metallrustningar räknas till skyddet...

Men, ja, Blixt är fortfarande bäst.
 
Top