Konrad Konvalj
Myrmidon
Jag är på jakt efter klurigheter och annat för mina avdankade spelare.
Det behöver inte vara anpassat för Eon i sig utan det går bra med nästan vad som helst. Allt går ju att göra adaptivt för rollspelsvärlden..
Jag är inte ute efter gåtor..Tror jag använt alla gåtor som finns att finna och är någorlunda adaptiv för en fantasy-värld. Jag är mer på jakt efter sådant som andra SL´s använt sig av under sina kampanjer. Klurigheter, svårigheter, sånt som måste lösas.
Kom med förslag om ni är intresserade att hjälpa en SL som använt allt som går att finna..
Det behöver inte vara anpassat för Eon i sig utan det går bra med nästan vad som helst. Allt går ju att göra adaptivt för rollspelsvärlden..
Jag är inte ute efter gåtor..Tror jag använt alla gåtor som finns att finna och är någorlunda adaptiv för en fantasy-värld. Jag är mer på jakt efter sådant som andra SL´s använt sig av under sina kampanjer. Klurigheter, svårigheter, sånt som måste lösas.
Kom med förslag om ni är intresserade att hjälpa en SL som använt allt som går att finna..
Speccielt första gången man är med om dom. Du kan ju alltid slänga in lite "Begär", typ ett nyckel föremål, ett kraftfullt vapen, en vacker juvel, vad som helst, som lockar spelarna att skynda sig igenom labyrinten. Du kan ju också göra så att labyrinten har olika höjd nivåer på olika ställen. Kastar dom stenen för högt kanske den fastnar på ett ställe där dom måste krypa, om dom tror att det är en vägg där, stannar och kastar en till sten åt ett annat håll, och den med fastnar, och sen (förhoppnings) viss kastar dom åt det sista hållet bara för att upptäcka att det är en vägg där med. Om dom går åt ett annat håll kanske dom inte hittar en annan väg, utan måste prova att kasta stenen längre ner och ser att dom är tvungna att krypa. Blir ju också kul om dom kastar stenen långt ner från början ^^