Det ska bli kul att höra om era erfarenheter. Vi körde som sagt en kampanj i WFRP med "roterande" SL-skap, vilket innebar att 3 av 4 var SL vid minst ett tillfälle. Det vi hade störst problem med var att den röda tråden blev avhuggen och återknuten hela tiden, och det slutade med att vi helt enkelt hade parallella storys som vi följde med några mindre utflykter till de andra SLs domäner. Vi hade uttalade regler om att man fick göra vad man ville med alla SLP och krokar som slängdes ut.
Det var inte dåligt, tvärtom hade vi riktigt kul nästan hela tiden, som spelare. Som SL kände vi oss alla bakbundna och hämmade. Jag har samma problem i SL-lösa spel och har mer eller mindre bestämt mig för att den typen av delat berättande helt enkelt inte är min kopp te. Kanske är det därför jag är så intresserad av den?
Men, jag tycker att er punktlista ser väldigt bra och vettig ut. Som sagt så funkade vår kampanj väldigt bra i "build up"-fasen, men när vi skulle börja sköra alla coola planteringar så visste vi inte riktigt vad man skulle göra med dom. Till skillnad från er var det inte ett uttalat mål för oss, utan en oönskad konsekvens. Ni har ju tänkt på det.