Nekromanti Förhandsbeställning av Matiné

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,470
Location
Helsingborg
Jag kommer att posta detta inlägg samtidigt på fyra forum.



Nu har jag fått provtrycket och ska ändra några få kosmetiska saker. Jag har redan nu fått en del förhandsbeställningar och för att fira att Matiné blivit av tänkte jag sälja de första exemplaren för endast 150 kronor + frakt (€15 + €6 frakt är orginalpriset). Frakten vet jag ännu inte men den borde ligga mellan 30-60 kronor inom Sverige. Om du är intresserad av ett signerat exemplar ska du antingen PM:a mig eller svara här i tråden. Det kommer att finnas två gränser som jag håller mig inom för att jag precis ska gå runt, eftersom jag måste ge bort en hel del exemplar, dels som betalning för tjänster och dels som pliktexemplar.

Minst 11 förhandsbeställningar. Då får alla ett signerat exemplar av de 25 första som tryck.
Minst 23 förhandsbeställningar. Då får de 20 första ett signerat exemplar medan de sista får ett vanligt exemplar som jag kommer att fortsätta sälja. Varför endast 20 stycken får ett signerat exemplar är för att jag ska betala tre korrekturläsare, en speltestare och en illustratör med ett exemplar var och endast de 25 första kommer jag signera.

Jag kommer att beställa en bunte böcker nu på måndag och leveranstiden borde vara högst två veckor.

---

Om det är ytterligare frågor om spelet, så ställ de här i tråden. Mer information finns annars på hemsidan (se signaturen).

/Han som visar upp ett tidigt utkast av baksidan
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,575
Location
Rissne
Jag vill både förhandsbeställa och ha ett signerat exemplar. Kommer dock inte att ha några pengar förrän typ den 27:e. Vill du ha betalt i förskott?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,470
Location
Helsingborg
Jag skickar boken när jag fått betalningen. Jag kommer att gå in på det i ett privat PM när tiden närmar sig.

/Han som borde ha nämnt det i orginalinlägget
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,575
Location
Rissne
Han said:
Jag skickar boken när jag fått betalningen. Jag kommer att gå in på det i ett privat PM när tiden närmar sig.
Ah, gött. Nu vet du iaf att jag är intresserad.

//Krank, som hoppas att Han kommer att vara intresserad av EB när det väl kommer
 

Carl Ö

Warrior
Joined
31 Jan 2003
Messages
231
Location
Västerås
Jag förhandsbeställer 1 exemplar

Jag ska absolut ha ett exemplar jag också. Självfallet signerat! Hör av dig med praktiska detaljer.

Jättekul att Matiné nu finns i tryck. Det måste kännas fantastiskt för dig.

Mvh Carl Öhrn - som också är intresserad av Mutant-Matiné
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,005
Location
Umeå
"/Han som visar upp ett tidigt utkast av baksidan"

Jag hoppas att stavfelet "systmet" inte finns med på baksidan i den slutliga versionen sedan? Det ser lovande ut i alla fall...
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,470
Location
Helsingborg
Jag har nu fått in 16 förhandsbeställningar samt har några på gång som har anmält intresse men nu inte har hört av sig. Med andra ord finns det fyra exemplar kvar som kommer att bli signerade.

/Han som för övrigt bor i Norrköping för de som vill undkomma frakten
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,470
Location
Helsingborg
krank said:
//Krank, som hoppas att Han kommer att vara intresserad av EB när det väl kommer
Jag är nyfiken på spelet, vill medges. :gremsmile:

Carl Ö said:
Jättekul att Matiné nu finns i tryck. Det måste kännas fantastiskt för dig.
Tack. Det var kul att hålla boken i sin hand. Att trycka spelet har visserligen aldrig varit något självändamål, utan är mer ett projekt jag har skapat för att bättra på min utbildning samt få någonting vettigt på min CV. Jag känner mig dock pirrig i kroppen. Har fått inbeställningar från folk jag aldrig trott skulle vara intresserade.

Mutant-matiné ska genomgå speltest innan jag börjar skriva alltför mycket på det. Jag tror inte att det finns så mycket mer att göra än det jag skrivit på Mutant-forumet.

Zire said:
Jag hoppas att stavfelet "systmet" inte finns med på baksidan i den slutliga versionen sedan?
Nä, det har jag tagit bort. Vore pinsamt att ha ett stavfel redan på omslaget. Visserligen är det ett amatörprojekt, så då borde det vara en massa stavfel. :gremwink:

/Han som inte orkade göra flera inlägg
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Han said:
Jag har nu fått in 16 förhandsbeställningar samt har några på gång som har anmält intresse men nu inte har hört av sig. Med andra ord finns det fyra exemplar kvar som kommer att bli signerade.

/Han som för övrigt bor i Norrköping för de som vill undkomma frakten
Jag har ju redan sagt till... men jag vill gärna ha ett av de signerade exen.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,470
Location
Helsingborg
Jag har nu fått in 21 förhandsbeställningar. Det är tillräckligt nära min andra gräns så alla får varsitt exemplar. Jag har suttit och tittat igenom boken och skrivit upp var någonstans jag har fått min regelinspiration.

EGNA PÅFUND
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Bekant
Dueller (magi)
Fallskador
Finta
Fältslag
Förlupna projektiler
Galenskapen (magi)
Grader
Inriktningar
Initiativbräde
Levnadsbana
Motståndsslag
Placera
Perfekt slag och fummel
Ritualer
Silvermynt
Stridsutrustning
Träning
Utmattning
Utmanövrera
Vapenbonus
Vardagskostnad

REGELPÅHITT FRÅN ANDRA UTIFRÅN MITT SYSTEM
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Satsa (Johan Rising)
Rustningsklass (Mika Keskitalo)
Täckningsgrad (Mika Keskitalo)

REGELINSPIRATION FRÅN ANDRA ROLLSPEL
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Alkemi
Deadlands, dock i förenklad form.

Bärförmåga
Drakar och Demoner, dock i förenklad form.

Droger
Deadlands, dock i förenklad form.

Fysikkrav
Drakar och Demoner, dock i förenklad form.

Förnimma magi
Drakar och Demoner

Gud
Drakar och Demoner. Att involvera något i miljön när man spenderar poängen är eget påhitt.

Handlingar
Shadowrun

Höjningsslag
Drakar och Demoner 2

Kritiska skador
Elric! Fast utan den fåniga tabellen.

Namnlösa fiender
Feng Shui

Naturlig fallenhet
Alternativa regler till Drakar och Demoner i någon Sinkadus.

Nivåer
Drakar och Demoner

Närliggande färdigheter
HeroQuest

Personlighetsdrag
The Shadow of Yesterday, dock i förenklad form.

Resultat
Fading Suns

Rykte
Drakar och Demoner

Samarbete
Stjärnornas krig d6

Tillgångar
d20 Modern, en variant av regeln.

Värde 20+
RuneQuest

/Han som är nöjd med att i princip hälften är egna påhitt
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,470
Location
Helsingborg
Jag tänkte posta min Tack till-lista som jag har i spelet.

Illustratörer
Jonas ”Quadrante” Lidström Isegim (omslag)

Speltestare
Erik Martinsson

Korrekturläsare
Magnus ”Ulfgeir” Bergqvist
Tobias ”Spelknepe” Tranell
Jonatan ”Pilzeman” Kilhamn
Peter ”Mäster Charovan” Lundgren
Erik Samuelsson

Inspiratörer i kronologisk ordning
Mattias Olofsgård och Josef Lund (http://hem2.passagen.se/mayhem, vars skadesystem inspirerade till det stridssystem jag gjort)

Johan “Rising” Rising (förslag på gyckelkonster, satsningsreglerna och tidiga typografiska råd)

Fredrik “Riddaren” Derefeldt (förslag på inriktningar till kunskapsfärdigheterna)

Jenny “Umi Ryozaki” Jerenfelt (kommentarer på färdigheterna)

Mikael “Vindhand” Krantz (kommentarer på färdigheterna och kommentarer kring rustningar)

Nils-Erik “Herr Nils” Fahlvik (banning över min efterforskning på rustningar)

Jonas “Eksem” Stattin (kommentarer på färdigheterna)

Robin “Black Dwarf” Sjöstrand (kommentarer på färdigheterna)

Oskar “ikaros” Lindgren (nivå 5 på Framföra)

Andreas “Adus” Sölvebring (indelning av kapitel)

Magnus “Ulfgeir” Berqgvist (indelning av kapitel)

Olof “Feuflux” Jonasson (bollplank)

Niklas “Zimmerman” Fröjdh (tog bort BP)

Daniella “Kornella” Carlsson (tillgång till böcker om medeltida strid)

Krister “Krille” Sundelin (fick mig att inse att förkortningar i rollspel är onödiga)

Morgan “Muggas” Nikolajsen (bollplank)

Mika “Faehrengaust” Keskitalo (respons på stridskapitlet, skapandet av rustningsreglerna samt fick mig att ta bort “poäng” från resurstermerna)

Tobias “Spelknepe” Tranell (bollplank)

Erik Martinsson (Beskrivning av Nivåerna till Rida och Sjövana)

Tomas “Arfert” Arfert (typografiska råd)

/Han som vill tacka alla som bidragit med sina åsikter
 
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,418
Location
Nirvana
Jag tror faktiskt att du kan sälja tresiffrigt av det här spelet, särskilt om det är så bra som det verkar. SF-bokhandeln skulle säkert kunna tänka sig att kränga ett par ex.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,470
Location
Helsingborg
Jag tror faktiskt att du kan sälja tresiffrigt av det här spelet, särskilt om det är så bra som det verkar. SF-bokhandeln skulle säkert kunna tänka sig att kränga ett par ex.
Jag hade nog tänkt att ta det lite lugnt med att sälja in mig i spelbutiker. Vill se hur näthandeln går först, som ett litet experiment. Saken är väl den att jag säljer för en sådan liten vinst (drygt €5) att det känns meningslöst att sälja in mig i butik. I så fall får jag höja priset en del och jag vill ha ett lågt pris för att folk ska spontanköpa. Jag ser hellre ett spritt spel än ett exklusivt spel.

De signerade exemplaren tog slut innan Måns skrev sitt inlägg, så han och alla som skrivit här efter hans inlägg får de vanliga exemplaren.

/Han som fått 74 % av alla beställningar från Rollspel.nu-folket
 
Top