Nekromanti [Evolutionens Barn] - Bildtråden

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,642
Location
Rissne
Jag har just fått min första illustration till Evolutionens Barn. Inte från den oproffsiga illustratörskan jag gnällt om tidigare, utan en annan - som vare sig bett om förskottsbetalt, eller varit okontaktbar, eller krävt skisser innan...

Nå, jag har två versioner av bilden (som jag tycker är riktigt snygg), och jag kan inte bestämma mig.

http://i382.photobucket.com/albums/oo262/Speranza_Aga/ALFcopy.jpg

http://i382.photobucket.com/albums/oo262/Speranza_Aga/ALFcopy2.jpg

Och uppenbara saker som "den första är varmare än den andra" får ni gärna vänta med, jag vill veta vilken ni tycker är snyggast.

EDIT: Egentligen är jag emot att anpassa saker efter er som inte vill byta till en kompetent webbläsare (alltså nästan vad som helst som inte är Internet Explorer), men here goes:

http://vault.omegarpg.net/files/images/bild2.jpg
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: [Evolutionens Barn] - Första bilden - version?

Min dator vägrar visa den andra bilden- men den första är sjukt jävla grymt snygg och stämningsfull!!

Grymt jobbat!!
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: [Evolutionens Barn] - Första bilden - version?

Har också problem med att se den andra bilden. Eller så är andra bilden en liten bild med ett rött kryss och i så fall kommer jag nog rösta på första bilden. :gremtongue:
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,788
Re: [Evolutionens Barn] - Första bilden - version?

Första bilden helt klart, men med högre kontrast à la den andra!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,642
Location
Rissne
Re: [Evolutionens Barn] - Första bilden - version?

Vicotnik said:
Har också problem med att se den andra bilden. Eller så är andra bilden en liten bild med ett rött kryss och i så fall kommer jag nog rösta på första bilden. :gremtongue:
Mina test visar att den andra bilden inte funkar i Internet Explorer. Olyckligtvis är det inte mitt galleri jag länkar till, så jag kan inte göra så mycket. Än, i varje fall - bilden är ju strikt taget inte min än.



Jag funderar faktiskt på att använda båda versionerna, t.ex den ena på framsidan och den andra, mindre, på baksidan - eller så.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: [Evolutionens Barn] - Första bilden - version?

Vi som bara har explorer då? :gremfrown:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,642
Location
Rissne
Re: [Evolutionens Barn] - Första bilden - version?

NilsH said:
Vi som bara har explorer då? :gremfrown:
Ni har... problem...

Ska se om jag kan fixa...
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,568
Location
Fallen Umber
Re: [Evolutionens Barn] - Första bilden - version?

Det är mycket enkelt: ni borde skaffa en vettig webbläsare.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,642
Location
Rissne
Re: [Evolutionens Barn] - Första bilden - version?

NilsH said:
Vi som bara har explorer då? :gremfrown:
Skaffa Firefox. Eller Opera. Eller Chrome. Eller Seamonkey. Eller praktiskt taget vad som helst som inte är IE. Det finns egentligen bara en av de större webläsarna som är riktigt, riktigt dålig - och det är IE.

Men, jag har kompletterat med en ny bildlänk.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: [Evolutionens Barn] - Första bilden - version?

Ni har... problem...
:gremlaugh:

Sannerligen!

Eller, egentligen är det min arbetsplats sm har problem.... Fast de vet (förhoppningsvis...) inte att jag tjyv-surfar...
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: [Evolutionens Barn] - Första bilden - version?

Assnygga båda två, men väljer ändå att lägga min röst på den "kalla", alltså alternativ 2.... (visst var det den kalla, den med mindre färg?)

Snygga som fan båda, men den var lite mer ödesmättad och allvarlig, på något sätt...

Gött att arbetet går framåt!!!

Häftigt att man orkar och pallar lägga ner så mycket jobb som det tar att göra ett rollspel... Jag skulle nog gett upp halvvägs... :gremsuck:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,642
Location
Rissne
Re: [Evolutionens Barn] - Första bilden - version?

NilsH said:
Assnygga båda två, men väljer ändå att lägga min röst på den "kalla", alltså alternativ 2.... (visst var det den kalla, den med mindre färg?)
Den blåtonade, den som använder "kalla" färger. Den jag gav en andra länk till.

NilsH said:
Gött att arbetet går framåt!!!
Yes!

Fick just ett mail från en annan av mina illustratörer - i det här fallet den som ursprungligen erbjöd sig vara med mer eller mindre för skojs och ärans skull, men som jag ändå lär hysta lite pengar åt om hon gör bra jobb. Hon har tydligen skissat på de tre bilder jag föreslog att hon skulle kunna börja med, och kommer att ha mer tid nu när skolan tagit slut.

Nu återstår bara Lasaro, som fick betalt i förskott och fick skiss och allting. Hon har varken hört av sig eller producerat en enda pixel än så länge.

Men FAN vad najs att det rör sig! Nu har jag en framsida, så teoretiskt sett skulle jag kunna släppa spelet i nästa vecka, behöver pilla lite med texterna och layouta bara. ("Bara"... inte så bara).

Menmen, arbetsordningen är nu som följer:

* Jag betalar illustratören vad hon vill ha för den här bilden.
* Jag fipplar färdigt med texten, är egentligen mest ett par exempel och nån regelillustration som saknas. Plus lite som står i spridda anteckningsblock, som mest behöver skrivas ner.
* Jag ser om jag kan få lite fler bilder.
* Under tiden filar jag på en övergripande layout och fixar själv lite utopiska stadsvyer och sånt i Google Sketchup eller nåt lika avancerat.
* Kring mitt i sommaren: TRYCK! av första utgåvan, via Lulu.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,568
Location
Fallen Umber
Re: [Evolutionens Barn] - Första bilden - version?

krank said:
Den blåtonade, den som använder "kalla" färger.
Jag tycker att även den gröna använder en rätt kall nyans av grönt. Kanske är det bäst att inte uttala sig om sådant när man har defekt färgseende, hmm? :gremsmile:

Jag föredrar klart den gröna, dock, även om det i båda fallen inte går jättesnabbt att se exakt vad bilden föreställer. Det kan vara en nackdel på en framsidesbild.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,936
Location
The Culture
Re: [Evolutionens Barn] - Första bilden - version?

Det kan vara en nackdel på en framsidesbild.
Nu röstade jag på den "varma" bilden, men om det ska vara en omslagsbild föredrar jag nog den "kalla". Dessutom tycker jag att spelets titel ska finnas i nederkanten, inte högst upp. Jag vet inte varför, men det känns rätt till den bilden.

/tobias
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,642
Location
Rissne
Re: [Evolutionens Barn] - Första bilden - version?

Dimfrost said:
Jag tycker att även den gröna använder en rätt kall nyans av grönt. Kanske är det bäst att inte uttala sig om sådant när man har defekt färgseende, hmm? :gremsmile:
Pilutta dig! =)

Dimfrost said:
Jag föredrar klart den gröna, dock, även om det i båda fallen inte går jättesnabbt att se exakt vad bilden föreställer. Det kan vara en nackdel på en framsidesbild.
Mjao, möjligt. Jag har dock inga val i dagsläget, det är den här eller ingenting. Och i just det här spelprojektet vill jag ogärna låta min fäblerss för det minimalistiska få vara med på fler hörn än nösvändigt. Själva genren är ganska ominimalistisk...
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,642
Location
Rissne
Re: [Evolutionens Barn] - Första bilden - version?

Gurgeh said:
Nu röstade jag på den "varma" bilden, men om det ska vara en omslagsbild föredrar jag nog den "kalla".
Jag har tänkt en del på det här, och jag håller nog faktiskt med. Frågan är om man kan använda båda, på nåt sätt, i spelet utan att det känns sunkigt?


Gurgeh said:
Dessutom tycker jag att spelets titel ska finnas i nederkanten, inte högst upp. Jag vet inte varför, men det känns rätt till den bilden.
Det har typ varit planen hela tiden =)
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,302
Location
Örebro
Re: [Evolutionens Barn] - Första bilden - version?

Jag kan säga att jag håller med Gurgeh att den kalla bilden passar bäst till omslaget. :gremsmile:
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,087
Location
Göteborg
Re: [Evolutionens Barn] - Första bilden - version?

Jag kan upplysa om att den första länken till den andra bilden inte funkar på Chrome heller. Så riktigt vad som helst förutom IE hjälpte inte riktigt.
/OT
 

Nabu

Warrior
Joined
8 Jan 2009
Messages
354
Location
Umeå
Re: [Evolutionens Barn] - Första bilden - version?

Även jag tror den kalla är bäst för omslaget, men den varma är snyggare rent generellt.

/Nabu, håller som sagt med
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,642
Location
Rissne
Re: [Evolutionens Barn] - Första bilden - version?

Nu har jag snickrat ihop en skiss till en logotyp. Den är rätt enkel och så, precis som jag ville ha den... Jag försökte efterhärma stilen jag sett på en del lite mer "seriös" anime vad gäller logotyper och så. Eftersom jag fått ovett tidigare när jag postat nya trådar stup i kvarten postar jag logon här, och ser om nån känner för att kommentera.

http://vault.omegarpg.net/files/EvolutionensBarn/LogoSuggestions/3-Doulos.png

Här är ett tidigare försök, lite mer bombastiskt...

http://vault.omegarpg.net/files/EvolutionensBarn/LogoSuggestions/2-Hatten.png

Och så slutligen ett försök med gamla hederliga Garamond...

http://vault.omegarpg.net/files/EvolutionensBarn/LogoSuggestions/1-Garamond.png




Jag har kollat sönder det här, jag har nått den där punkten ni vet då "evolutionens barn" inte ens ser ut som riktiga ord längre, och alla typsnitt känns fel. Värt att nämna är att Hattenschweiler kostar pengar, vilket inte Doulos (som jag använder i den första bilden) gör. Enda gratisalternativet till Hattenschweiler jag hittat som inte kostar pengar är typ Impact, och... öh, Impact kan man ju inte använda.

Tacksam för kommentarer.



EDIT: Jag blev ganska förtjust i Doulos-alternativet och testade att göra en fullfjädrad framsideskiss:

http://vault.omegarpg.net/files/EvolutionensBarn/frontpage_sketch.png
 
Top