Nekromanti [Nya Berättelser från Staden] Idélistor

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
  • Den enögde slaktaren och historierna om honom som barnen skrämmer varandra med.
  • En man driver en mekanisk verkstad där man kan köpa de mest förunderliga ting, men det är hans syster som aldrig säger någonting som ligger bakom de genialiska konstruktionerna.
  • På ett badhus så träffas gangsterledarna och delar upp distriktet mellan sig.
  • En förläggare får ett manus till en bok han inte kan publicera.
  • På utsidan är hotellet det finaste i distriktet. Bakom köksdörrarna råder ett inferno sexton timmar om dygnet för de anställda.
  • En flicka dröjer alltid kvar hos Osthandlaren varje gång hon skickats dit på ett ärende. Varje dag berättar han en ny saga.
  • ...
  • ...
  • ...
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,573
Location
Fallen Umber
Det ser ju intressant ut. Jag får se till att bidra lite när jag väl har tid. Finns någon av wikierna kvar någonstans? Det bör ju gå att hämta en hel del idéer därifrån i sådana fall. Som du ju redan har gjort till viss del (taknomader! :gremgrin: ).
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Litterära referenser

  • En brutal mördare härjar på gatorna, men bara en sorts människor blir offer.
  • Modellmakaren som bygger Staden i miniatyr, men någonting saknas.
  • En gigantisk katedral, tyst och mörk, övergiven.
  • En mekanisk juggernaut hotar att ödelägga distriktet.
  • En barnkejsare styr ett underjordiskt rike upplyst av lyktor, smyckat med mattor.
  • Djävulen kommer hålla audiens, men måste välja ut en värdinna att ackompanjera honom.
  • En kvinna vill bygga en järnväg för välstånd, men hindras ständigt av byråkratins byzantinska regelverk.
  • En morgon när K- vaknade från orolig sömn så fann han att han förvandlats till en gigantisk och motbjudande insekt.
  • Till salu: Bröllopsklänning. Aldrig använd.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Dimfrost said:
Det ser ju intressant ut. Jag får se till att bidra lite när jag väl har tid. Finns någon av wikierna kvar någonstans? Det bör ju gå att hämta en hel del idéer därifrån i sådana fall. Som du ju redan har gjort till viss del (taknomader! :gremgrin: ).
Absolut, att dammsuga wikin (och böcker, se mitt andra inlägg) är bra material. Jag håller på att försöka väcka den från de döda i mailkorrespondens just nu - Det är bara det att även vår webmaster måste återupplivas. :gremsmile:
 
Top