Nekromanti Galleriforum?

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,621
Location
Rissne
Mjo, Gardener råkade ju nämna att det kanske vore skoj med galleriforum, så jag tänkte lägga en officiell request.

Nu när wh40k-tråden är i full gång, tänkte jag att man kunde fixa just ett galleriforum så att man kan visa upp sina spelgrupper, sina rollspelsbilder, sina skisser, sina målade figurer eller vadsomhelst. Se till att begränsa hur stora bilderna får vara bara, och tvinga folk hårdhänt att hålla sig till bilder med upplösning på mindre än 800*600 och endast jpeg så borde det inte ta alltför mycket bandbredd.


Snälla? Jag lovar att göra klart översättningen av FAQ'n den här veckan om det blir av...
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Systemet skalar om bilder och sånt skoj automatiskt, så det ska inte vara några problem.

Hur ska galleriforumet vara upplagt? Bara ett generellt bildforum där man får lägga upp vad som helst, eller subforum i några sorts kategorier?

Vad är bilderna tänkta att vara?
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Jag skulle gärna se lite underkategorier, tänkte jag först säga, men sen kom jag på att då kommer Gardener att fråga vilka, och står man där med skägget i brevlådan.

Erik
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Förslag, liknande Gardeners

*Ett galleri av folk - från forumsträffar, folks spelmöten, konvent, etc.
*Ett galleri för spelrelaterat - WH40K-figurer, rollpersonsporträtt i rollspel, screencaptures från dataspel
*Ett galleri för "bildkonst" inte direkt relaterat till hobbyn - motsvarande kulturforumet - det du kallade fanart.


Erik
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Vad är bilderna tänkta att vara?
En tanke, för at slippa belasta servern, kan ju vara att man huttar upp bilderna på t. ex photbucket. Sedan så länkar man helt enkelt bilderna i inlägget, tror till & med att man kan göra tumbnails & länka därifrån. Skulle det kanske avlasta belastningen på servern ?
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Bilder är ingen belastning direkt. Förutom att trafikmängden ökar. Den är det nog inte direkt nån fara med i nuläget dock.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,517
Location
En mälarö
Skitbra idé! Bara det införs ett generellt förbud mot att lägga upp blyertsteckningar föreställandes alver som gåtfullt speglar sig i skogstjärnar. Ser jag en sådan till så skriker jag.

/Anders
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,795
Location
Göteborg
Note to self: Så fort vi får ett galleriforum, lägg in en blyertsteckning av en alv som speglar sig i en skogstjärn.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,621
Location
Rissne
Genesis said:
Note to self: Så fort vi får ett galleriforum, lägg in en blyertsteckning av en alv som speglar sig i en skogstjärn.

Jag kan inte blyertsteckna för fem öre, men jag är på. Jag postar en streckgubbe med alvöron som speglar sig i ett oformligt sudd.
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,013
Location
Umeå
:gremlaugh:

Alltså, seriöst så måste vi ju bara för det inviga ett eventuellt galleriforum med en tema tråd med gåtfullt skogstjärnsspeglande alver.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Bildgalleriforum upplagt!

Sådär, har lagt upp ett galleri-forum på framsidan, med tre underkategorier.

Man laddar upp bilder på samma sätt som man skriver inlägg, och istället för att lägga till filer lägger man till bilder.

Det går för tillfället att ha 10 bilder kopplade till varje bildtråd.

Max storlek på bilder är 512 KB.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,621
Location
Rissne
Re: Bildgalleriforum upplagt!

Du är kung!

Jag översätter klart FAQ'n när jag kommit hem från Nynäshamn imorgon, eller kanske i övermorgon.
 
Top