Nekromanti Citat, felsägningar och andra roliga incidenter!

Isilme

Veteran
Joined
2 Oct 2003
Messages
100
Jag satt och skummade igenom endel artiklar på förstasidan och hittade då en med en massa helt underbara citat och annat. Riktigt rolig läsning. Dock var dessa daterade före juli 2002 och jag tänkte att på lite drygt ett år har det väl hänt mer kul inom tabbe-rollspels-världen... Så...vad har ni på lager? :gremsmile:

Från det egna arkivet:

C: Jag tänder min stav...
Jag (SL): Det ska du ju inte göra förräns om fem minuter, kan du inte filmen ?!
- Morias grottor, LotR RPG

C: Jag ligger och drar mig.
A (SL): i...?
- En ganska vedervärdig kommentar

H: Hur full är månen?

Jag: Är bäcken förgiftad, eller simmar det måhända grodor i den? (har blivit paranoid efter åratals spelande med sadistiska SLs)
O (Spelare): Nja, du hittar några avgnagda grodben och förmodrar att det bor en koloni fransmän längre upp mot strömmen...
- Inte riktigt det svar jag ville ha

A(SL): Om du vill göra något medans de andra sover...?
- ... kan också misstolkas...

Jag: Vänta, jag tänker!
A (SL): Tänker? Du misslyckas...
- Jag fumlade nog

O: Äpplen kostar 1 silver styck. Kunden köper två st och betalar fem silver, köpmannen ger två tillbaka.
- Han hade väl bildning 4 eller nåt

Jag (SL): Hur går ni då?
T: Ja, eh, vi följer kartan.
Jag: Aha, ni följer vägen. Eller nej, ni följer floden förresten för det finns ingen väg. (ähum, jag är klantig)
T: Ja, då följer vi floden då.
*Allmänt babblande*
Jag: Ni följer alltså floden...
*Allmänt babblande*
Jag: Ni följer alltså FLODEN! (smått desperat)
Hedda: Ja, det var ju det vi sa, vi följer vägen.
- Jag känner mig ignorerad

Mer finns säkerligen på lager även om jag inte minns fler. Jag är en höjdare på att säga fel när jag spelleder.

Och nu vill jag gärna överrösas med roliga grodor!

/Glimfrost - med en liten gnutta humor
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Majoriteten av alla roliga(?) citat från vår spelgrupp lämpar sig antagligen inte för forumet, men mäster Rygar kan vara riktigt gla' för han har antecknat de snälla var da'...
Här följer några smakprov från en väldigt tidig upplaga som jag av en händelse hittade:

"Hej Jarg!"
-En i spelgruppen alldeles innan han skall råna en jargisk köpman i Mûhad. Notera att rollpersonen hade 18 i Psyke (*host*).

"Vi nockar thismen i sömnen och säljer honom som slav!"
-...vilket också gjordes. Drakologen Fëanor gjorde de två mûhadinska tjuvarna 125 silverdirham rikare och alven sin frihet fattigare (han hade bruten skuldra och var allmänt ärrig, därav underpriset).

"Det är en humanoid varelse"
-Mäster Lenzaroths beskrivning av en vrakhs siluett. Denna beskrivning kostade en ung väpnare livet och används ofta i vår spelgrupp när någonting skall beskrivas.

"Jag går in och pratar med draken"
-Denna kommentar sabbade hela Lenzaroths drakologäventyr och kostade ännu en äventyrare livet.

"Jag sticker honom med min ishani"
-En i spelgruppen (samma som snackade med draken) får ett utbrott av hybris och anfaller en hel klase mûhadinska stadsvakter själv.

"Han är för tjock för att slåss med svärd"
-Rollpersonen, en ung soldisk ädling som inte gjort annat i sitt liv än att studera om svärd och fäktas, kommenterar i brist på hyfs en hjälpsam bondpojkes övervikt.

"Får jag slåss nu?"
-Rygar vill boffra...

"Fader, jag har syndat"
-Rollpersonen, en Van Helsing-kopia, har just dödat ett tiotal personer i en hemlig Daakkyrka i Asharien, men då han själv var from Daakdyrkare(?) så ville han bikta sig inför prästen innan han dödade honom också...

"Jag suckar på felya sanari"
-Efter mycket om och men så kom vi tillslut fram till hur en alvisk suck låter...

Mycket blod och ond, bråd död... jäkla boffertomtar, nu skall det rensar upp!
Jag är säker på att Rygar har fler (och roligare) citat, han är den som är mest uppdaterad av oss på den fronten...

MVH
Marukusu, vars närminne är mer öde än Hiroshima efter bomben...
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
De hänrycktas eskapader

"-Jag rullar ut ur bilen som en Droideka!"
- Inspirerade manövrar, Neotech 2

"-The trade must flow"
- Imperiet, Traveller T20

"-Ah, I love the smell of commerce in the morning."
- The Kenji, Traveller T20

"-Är det så att smörgåsbordet gradvis övergår till ett tråg?"
- Blandade sällskap, Mutant UA

"-Har vi nödproviant?
-Japp! Berzerk och NutraComp!"
- Bra lösningar, Neotech 2
 

DarkMystic

Swordsman
Joined
15 Jan 2004
Messages
527
Location
Göteborg
Robin våran fina Robin

Survival of the fittigest... Mutant Chronichels(Robin)

Jag förvandlar mej till Kronus form... Werewolf(Robin)

Jag tar mitt svärd och letar rätt på den lilla bögen... Eon(Erik Thurin)

Detta är förklaringen varför Ivan bröt varenda ben i kroppen efter har muckat med Jordlingarna...
Slp: VA fan har hänt med dej
JAg: jag fastande i dörren... Mutant Chronichels(Glenn)

/DarkMystic stavar som en kratta
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Robin våran fina Robin

Oj, jag som aldrig känt att jag har roliga citat att bidra med från vår grupp, men de där var ju rätt schyssta.. Jag får väl passa på att hälsa och tacka för tiden, det har faktiskt varit riktigt schysst när jag tänker på det. Fast vi ses ju igen.. :gremwink:

Okej, lite kommentarer för att motivera det här svaret..
Survival of the fittigest
"Fittiest" var det väl? :gremtongue:

Jag förvandlar mej till Kronus form..
"Crinos" är alltså varulvars stridsform. :gremwink:

Jag försöker komma på några egna.. Hmm, i senaste mötet sa jag något jag tyckte var väldigt kul, fast det var ingen som direkt brydde sig. :gremwink:

Min rollperson (Cybermutant) är en vapenkåt galning som önskar att hon var japan. Helt whack. Gosat med sina vapen, jagat mutanter med sina vapen, smygit sig på de andra och visat noll sociala tendenser.. Gruppen har tagit en paus i sin lastbil, eftersom den varit omringad av förbannade gigantiska myskoxar hela natten. På morgonen när vägen är tom, förutom några nedskjutna/nersprängda/nerkörda myskoxar, och alla mår bra, förutom brat:en som blivit slagen, och föraren som blivit slagen och upphängd i taket i en kedja så är det äntligen klart att köra. Emma konstaterar lite taget "Ni är fan sjuka"

Sen kan jag inte komma på mer. Äsch. :gremtongue:

Ja just det ja, det var ju gången det skulle köras bil i Werewolf. "Vilka sätter sig i Tittar på klockan's (Robins RP) bil?" säger SL, med ett ondskefullt leende. "Mmm, jag.." "Visst.." Sedan kommer alla ihåg hur det gick när Robins RP körde i Hunter, kampanjen innan. :gremsmile:
Och mycket riktigt, Robins RP "går upp i Kronos" under bilkörningen. :gremgrin:
 

GlueBall_UBBT

Warrior
Joined
16 Aug 2003
Messages
238
Location
Kallinge
Ska se om jag kommer ihåg några från iförrgår.

"Brödet är jävligt torrt. Men mjödet är jävligt vått."
- Jag som SL grundar av misstag en nu dryckesvisa.

"RP: Här är ett kålhuvud, ät.
SLP: Men jag orkar inte hela.
RP: ÄT!"
- En rollperson försöker vara god och tvingar en stackars smal pojke att käka mer än vad som är nyttigt. Grönsaker dessutom, stackare.

"Vafan! Om detta fortsätter får jag sparken."
- riddare i gruppen efter ett fältslag där bondemilisen efter två perfekta slag mot stridsvana orsakat mer skada på motståndarna än vad riddarna gjorde på hela slaget.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Eventuell spoiler till DoD:

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Det var på värdshuset i en av 5:e konfluxen-serine som min dvärg blev oherhört störd över att den där hackspetten som skulle hacka in det där medelande i ytterdörren. Helt sonika gör min karaktär & dödar fågelen med yxan, till de andras förfäran.. Som tur va, så hade den NÄSTAN blitt klar.. </font></td></tr></table>

Ananrs så har ma nju min dvärig i EON som efter att ha blitt av med den 3:e skölden samma dag helt sonika går & snor smedens reklam-syllt-skllöd en sen natt, bara för att man inte hade några pengar kvar..
 

Mörker

Warrior
Joined
21 Jan 2004
Messages
309
Location
Hindenburg
Här finnes en annan äldre tråd i samma anda. Jag såg t.ex. att min kära Glimfrost fick med ett av de som presenteras här... och jag måste hålla med om att de var riktigt roliga när vi spelade!

Kyss och Kram!
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
Det var en solig sommardag.. Jag var på väg från huset ner till övervåningen på garaget där min dator stod när plötsligt spelgänget parkerar bilen utanför och hoppar ur.. Jag blev förvånad och frågade "Jaha, vad gör ni här?" och såg hur de andra började titta på varandra tills en frågade dem andra "Ringde vi inte Rickard?".. Tydligen hade de planerat ett rollspelstillfälle hos mig, men glömt att ringa mig om det.. :gremsmile:

Hmm.. Det var så länge sedan vi spelade.. Här är tre citat från en spelare..

"Jag överlever... oftast."

"Förloraren losar."

"Please don´t shoot me! I´ve got a husband and wife!"

För mer skratt så ta en sväng förbi http://slurk.cjb.net (klicka på "medlemmar"), där vi brukar slänga upp alla våra felsägningar..

Sedan kan jag bjuda på en historia som inte kommit upp på hemsidan än.. Mina spelare spelade poliser som, efter en vild biljakt och en intensiv skottlossning, lyckats tillfångata den enda överlevanden hos skurkarna.. En (nybörjar)spelare hade fängslat fången med sina handbojor, gick fram mot honom, drog irriterat sin batong och sade "Nu ska du få smaka på batongen!".. Sedan stannade spelaren upp och reflekterade över vad han gjorde.. "Fan, vad äckligt! Batonger, handbojor.. Vad är det är för porrollspel egentligen?".. Han vänder sig mot mig och frågar "Vad heter spelet?" får svaret... "In the Dark"..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] antar att man måste ha varit där för att inse hur roligt det faktiskt var
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Hmm... (OT?)

*fnissar*

Kanske skall profilera [color:\\"white\\"]In the Dark[/color] som porrollspel istället? :gremtongue:

Tydligen hade de planerat ett rollspelstillfälle hos mig, men glömt att ringa mig om det..
Så frågan är ju givetvis.... Fick de åka hem igen då? :gremwink:
 

Nemesis IV

Veteran
Joined
27 Jan 2003
Messages
133
Location
Falköping
"Andas, Sonya, andas! Nej, visst fan, Vampyrer andas ju inte..."
- Mattias, spelar V:tM

"Lugn, lilla vän. Efter regn kommer solsken... eh... månsken... eller nått."
- Emma, också V:tM

SL: "Någonting stort kommer mot dig i den mörka gången..."
Jeff: "Ok... jag springer rakt fram!"
Sl: "Eh, jaha... du är... väldigt död?"
- Spelledaren undrar vad hans spelare går på egentligen...

"Vad fan... (sagt med den mest fisförnäma och sliskiga röst en människa kan uppbåda)"
- Emil, kan spela riktig adelsman

"En stor stark mjölk!"¨
- Emil, beställer starka grejor

SL: "... och ni hör blad som skär genom natten. Flaff, flaff, flaff..."
Hannes: "Eh...typ som Bulbasaur?"
Tilda: "Kommer något genom skogen?"
Jag: "Eller menar du pappersblad?"
- Spelledaren försöker beskriva en störtande helikopter för trötta spelare

"God dag.. eh... natt"
- Jag, spelar V:tM

Filip: "Spelledar'n? Kan jag försätta honom i Frenzy eller nått?"
SL: "Sätt honom i Rötschrek, så släpper han dig och springer därifrån..."
Filip: "Ok, jag använder Dementation och sätter dig i Frenzy."
Alla: "HAR DU NÅGOT I ETIKETT?!"
Filip: "...nej."
Alla: *springer*
Jag: *flinar*
- VtM-lajv: Min druckna Nosferatu-karaktär håller fast Filips Malkav. Han försöker bli av med mig... (Färdigheten Etikett används för att ändra det man redan sagt)

SLP: "Men vilka är de där *pekar på Tildas karaktär*?
Emil: "De? Hon är bara en person, vet du..."
SL: "Men Jesper då? Visst fan, han ligger i diket och röker gräs... men... Tildas karaktär har väl fysisk personlighetsklyvning då!"
- Spelledaren håller koll på var spelarna befinner sig

För övrigt kan jag väl berätta att jag, när jag spelade en utkastad demon i en mänsklig stad, blev sur och vandrade iväg en bit utanför staden, telepaterade en vän nere i helvetet som var bra på storskalig eldmagi, och bad honom spränga hela skiten. Han dyker strax upp i en portal, och staden försvinner i ett nukleärt kaos tillsammans med spelledarens handling, planer och intriger. Oops...
 

Slarn

Excentriker
Joined
6 Dec 2002
Messages
278
Location
Lund
"Man ska aldrig laga mat när man är hungrig"

Våran Simon till Foggmock under SVEROK SKuDs årsmöte.
Fler kommentarer finns på hemsidan.
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Lite från vår spelgrupp:

-Alltså..monstret ser ut som en..öhh..ungefär som en..demonget.

*SL Anders ska ge en beskrivning av ett farligt monster*

Du....det spelar ingen roll..här är det jag som är snygg!

*En spelare till en annan efter att de samtidigt fått syn på en läcker tjej*

Prästen har en isstav av is..

*SL Anders förtydligar*

-Dom har inte kebabrullar efter Byrr..

*SL Magnus nekar gruppen det dom vill ha*

Äh..jag pratar lite allmänt..

*spelaren Olof när hans RP äntligen kommit ensam med landets prinsessa och SL frågar vad han gör*

Fan..jag har väl ett lönnfack i plånboken?

*Spelaren olof när hans värdetransport som transporterar över 100 000 mynt blir rånad*

Fan..vi knör ner ksp:n i mattes likkista

*anders kläcker den underbara planen om hu man smugglar kulsprutor tillsammans med döda kamrater*
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Re: Citat, felsägningar och andra roliga incidente

"Om du bli nervös, så dödar jag dig"
- Sashírah, hotfullt pekandes med sitt svärd till en av sina underordnade.


Som om man inte blir nervös av just det... :gremwink:



/Naug
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
"Det var en solig sommardag.. Jag var på väg från huset ner till övervåningen på garaget där min dator stod när plötsligt spelgänget parkerar bilen utanför och hoppar ur.. Jag blev förvånad och frågade "Jaha, vad gör ni här?" och såg hur de andra började titta på varandra tills en frågade dem andra "Ringde vi inte Rickard?".. Tydligen hade de planerat ett rollspelstillfälle hos mig, men glömt att ringa mig om det.."

Det där med kommunikation är knepigt. Själv var jag med om följande i början av sommaren:

Min lilla lägenhet, en etta i andra hand, kan från tid till annan kännas rätt trång för en ganska väl tilltagen spelgrupp. När en ej rollspelande polare till mig bodde hos mig en månad, så behövde man inte vara Einstein för att förstå att spelgruppen och polarn skulle få svårt att dela platsen. Ingen fara å färde, för en annan gruppmedlem hade just kommit över en trevlig, om än knappt möblerad, trea i Rinkeby. Då vi brukade köra två pass i veckan (ett per kampanj), tyckte jag det passade bra att köra det ena (med mig som spelare) i Rinkeby och det andra (med mig som spelledare) hemma hos mig - polarn var ändå inte hemma den dagen. Inga problem alltså.

Tydligen borde jag skrivit detta enkla koncept i versaler, för en gruppmedlem (vars namn jag inte vill nämna, men som är en känd och etablerad forumit här på forumet :gremwink:) förstod det hela som att vi INTE under några omständigheter kunde spela hos mig - vi hade ju en stackars inneboende att tänka på. Han drar därmed igång Operation: rädda spelmöte - en kedja med mobilsamtal mellan samtliga gruppmedlemmar utom mig, i syfte att i sista stund hitta en ny spelplats. Återigen får lägenheten i Rinkeby duga. Slutligen ringer en gruppmedlem till mig, en som jag inte varit i kontakt med alls och bara timmen innan spelmötet ska äga rum, och konstaterar: "vi spelar i Rinkeby eftersom vi inte kan spela hos dig". Va? Det efterföljande samtalet speglar hur förvirrad jag känner mig... :gremconfused:

<center>***</center>

Vi spelares rollpersoner hade just anlänt till en by i den pseudo-japanska medeltidsvärld de befann sig i. Spelledaren (vars namn jag inte vill nämna, men som är en känd och etablerad forumit här på forumet :gremwink:) beskrev stället som en typisk liten byhåla, men vi spelare nöjde oss inte med det. I en släng av ålfiske frågade vi vad de stackars bönderna livnärde sig på. Förutom att de självklart livnärde sig på odling av något slag, så hade spelledaren en lämplig tabell att slå på. Stolt rullade han sina tärningar, men resultatet blev inte vad vi räknat med - byhålan försörjde sig tydligen på något så unikt som:

"Naturligt portvin"

Naturligtvis visade det sig att spelledarens spontana översättning av "Natural port" inte var den bästa. Spelskaparna hade inte inkluderat någonting så västerländskt som portvin i sin pseudo-japanska värld. Inte heller kom sagda portvin bubblandes naturligt genom ett hål i marken, vilket var vad jag såg för mitt inre öga... :gremcrazy:

<center>***</center>

Den förvirrade och åldrige riddaren Teodor av Herrljunga levde än så länge i ett stadie av förnekelse över sin oförmåga att greppa det mesta som händer runt honom. Nu var det dock någonting i görningen. Gruppen människor runt honom, tydligen hans reskamrater, talade om en besynnerlig doft i luften, och att de måste skynda sig till den stad som tydligen var deras resmål. Bekymrad väljer han att lukta efter noga, och han känner nog en doft som förföljt sällskapet länge! Dags att ta kommandot. Med sin mest befallande röst låter han meddela:

"Mot staden, det luktar lavendel!"

Synd bara att den doft de andra anat var den av brandrök, vilket gör att de andra i gruppen bekymrat tittar på den gamle stridsmannen - vilken i sin tur förargat reagerar på deras brist på aktion... :gremshocked:
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
"Att stoppa glödlampan i munnen så att folk ser det är ett Maskeradbrott…"
--Ymir är sträng SL i Vampire

"Jag kan tänka mig att… samarbeta."
"Det här är inte fråga om samarbete - det är fråga om underkastelse!"
--Hazze kör skoningslöst fångförhör

"Vad ska jag med denna… mobiltelefon?"
"Jag fick den. Jag vet inte vad det är för något."
"Jaha. Ser du, det är ännu ett exempel på blixtarnas magiska kraft! Alltså, den…"
"Det är alltså en form av magi?"
"Oh ja, jag vet alltså inte riktigt hur det fungerar, men det är genialt! Den här ger ifrån sig en signal som låter i en annan sådan. Varje sådan sak har sin egen kod, som gör att man kan nå ett visst exemplar av den."
"Aha… via andeplanet, alltså?"
"Kanske… eller via blixtplanet."
"…något sådant känner jag inte till."
--TG och David illustrerar hur man inte lär gamla hundar använda telefon i V:tM

"Jag är bara här för att dränka mina sorger. Eller, typ, förgasa dem."
--TGs rollperson Baptiste besöker Club Gas Light

"Magisystemet är inte så viktigt, för Björn är inte här."
--Hazze känner vikten av friforma i rätt sällskap

"Tzorzan inleder den heliga mässan, som ska leda själen bort från skugglanden och vidare till Cirza och det eviga skatteparadiset."
--Cirzatron, kapitalistisk ecklesiastik

Mer godis här.
 

MattiasS

Veteran
Joined
9 Jul 2004
Messages
113
Location
Göteborg
Allmånt citatbös urval.

Mattias: "Ta på dig en varm rock, sätt dig ner och följ efter honom!"

Ordergivning till en förvirrad medmänniska.

Mats: "Stopppa in sparven i munnen på det döda rådjuret så att det verkar levande!"

Hur animerar man rådjur?

Marc: "Vad skall jag göra? Jag sitter uppe i ett träd med en sparv."

Sagt i förtvivlat tonfall.

Mats: "Finns det inga fiskar han kan dränka?"

Vi letar djur att offra åt vattenanden Voydjanoy.

Andreas: "Brukar sådana där äckliga mutantvarelser ha missilvapen själva?"
Mats: "Nä, inte vargar."

Bra svar. Men kanske inte till just den frågan.

Roberto: "Jag vill ha en tatuering så ingen kommer och stjäl min kropp."

Lysande idé strax efter kroppsbyte.

Staffan: "Har du sett en makrill?"
Marc: "Klart jag har, jag är ju skogsalv."

Roberto: "Jag springer fram så att om hon ramlar av är jag först med att sparka henne i ansiktet."

En elak prästinna leder ett uppbåd, men vi hade spänt ett rep över stigen.

Andreas: "Det är en trött, våldtagen hare."

Sarkastiskt förslag efter en lång diskussion om vad ett spår kan vara om det nu inte är ett vagnsspår.

Staffan: "Det går en naturlig trappa uppåt och en naturlig trappa nedåt som har blivit liiite modifierad så dom är inte halvnaturliga längre."

Hur ser trappjäveln ut egentligen?

Mattias: "Håll käften! Denna diskussion sker inte i verkligheten!"

Försöker få slut på en diskussion rörande om Horst använder svart eller vit magi när han magiskt förlänger ett rep.

Mattias: "Hur lång är väggen?"
Staffan: "Två tredjedelar av längden av kortsidan på det andra rummet intill..."

Spelledaren är hjälpsam när Mattias ritar karta.

Staffan: "Vad har du på första hjälpen och vad har du på att knäa?"
Mattias: "Är inte det samma sak?"

Hur återupplivar man någon som nästan drunknat i lera?

Jonas: "Dom är hårda, saftiga saker som dunsar."

Om troll och andra hemska skogsvarelser.

Jonas: "Vi hör inte dom, dom dunsar!"

Varför man sällan ser troll.

Staffan: "Helt plötsligt, från tomma intet, fast egentligen från en mur till höger..."

Ett plötsligt anfall...

Roberto: "Kaptenen, som var grek... och hans enäggstvilling, som också var grek..."

Roberto berättar om sin semester.

Roberto: "Frans, om inte du tar av dig foten... eh... om inte du tar av dig fötterna.. eh, jag tänkte säga rätt...äh.." (Han slår tärningarna) "Svart först!" (Den ena tärningen är ljusgul, den andra ljusgrön)

Vad skall man säga?

Niklas: "Jag har inte alls gjort det! Du såg inte det!"

Har han egentligen ätit upp Darions öra?

Mattias: "Jag tål inte folk som säger emot mig, som inte vet vad de talar om!"

Nähä...

Frida: "Låt mig bjuda dig på en öl!"
Stefan: "Nej tack, jag dricker inte."
Frida: "Det gör inget, jag kan dricka för dig också!"

Desperata förförelseförsök.

Frida: "Kan man vara snygg med små bröst?"

En viktig regeldiskussion.

Staffan: "Min pappa berättade för mig en gång att om man tog två miljoner byfånar och sa åt dom att skriva så kommer dom att ha skrivit samtliga heliga texter om dom får tillräckligt med tid på sig."
Mattias: "Jaha... och där satt du och skrev!"

Staffan blir för en gångs skull svarslös.

Mattias: "Vi barrikaderar oss på rummen och låtsas vara där!"

En briljant plan.

Andreas: "Det är ett puritanskt område."
Roberto: "Kastar dom sten på mig?"

Tja.. om dom hade känt honom så förmodligen.

Staffan: "Det är en bondefamilj, men de har inga problem med droger."

Staffan, centerpartisten?

Stefan: "Jag gjorde något snyggt någon gång när jag gjorde något, borde jag inte få något för det?"

Argumenterar för Xp.

Andreas: "Ingående monsterkunskaper säger dig att exploderande pilar gör bäst effekt på Kaosriddare om man skjuter dom i nyllet."

Vi snackar alltså år av studier här..

Andreas: "Hmm.. då får vi se.. hur tjock hals har du?"

Yxhugg i halsen.

Andreas: "Han biter och stampar på dig, och slår och stampar på dig.
Roberto: "Jag försöker köpslå."

Corak och Paxenaria slåss mot demonen Ynnor.

Anders: "Den där D6:an är fan den sämsta jag har sett alltså!"
Stefan: "Det är en D3:a."

Allt har sin förklaring.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
Haha! Klockrena! :D [NT]

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som för en gångs skull tyckte även kommenteringen till citaten var roliga och som även Han har en Anders i gruppen som har klagat på hur dåligt en T6:a slagit när den varit numrerad 1-3
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"en gruppmedlem (vars namn jag inte vill nämna, men som är en känd och etablerad forumit här på forumet )"

Det är, vill jag bara påpeka, inte jag. Nej.

"Spelledaren (vars namn jag inte vill nämna, men som är en känd och etablerad forumit här på forumet ) beskrev stället som en typisk liten byhåla, men vi spelare nöjde oss inte med det. I en släng av ålfiske frågade vi vad de stackars bönderna livnärde sig på. Förutom att de självklart livnärde sig på odling av något slag, så hade spelledaren en lämplig tabell att slå på. Stolt rullade han sina tärningar, men resultatet blev inte vad vi räknat med - byhålan försörjde sig tydligen på något så unikt som:

"Naturligt portvin""


Öhm, åter igen: Inte jag. Nej. Inte alls. :gremblush:


Storuggla, förnekar tunnbrödsrullar
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
"Det är, vill jag bara påpeka, inte jag. Nej.
...
Öhm, åter igen: Inte jag. Nej. Inte alls. :gremblush:"


Man skulle kunna säga att om man leker Fågel, fisk eller mitt emellan så är gruppmedlemen i fråga definitivt en fågel... :gremsmirk:
 
Top