Nekromanti Bevingade Ord

Mörker

Warrior
Joined
21 Jan 2004
Messages
309
Location
Hindenburg
Återigen behöver vi nog alla ett gott skratt, så jag tänkte att kanske kan vi i den här tråden skriva ned våra bästa felsägningar och allmänt småroliga konversationer.
Reglerna är dessa:
: Endast ett inlägg per forumit
: Inga svar på andras inlägg
: Välj ut dina bästa, skriv inte ned allt du har
- Detta för att folk ska orka läsa igenom alla om det nu blir långt utan att behöva se igenom "onödiga" inlägg.

Tack På Förhand!

Kanske kan någon snäll moderator nåla det här inlägget?
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,916
Location
The Culture
"Är liket dött?" (ANT)

Förvånansvärt välmotiverad fråga i skräckspelet Chock.

/tobias
 

Mörker

Warrior
Joined
21 Jan 2004
Messages
309
Location
Hindenburg
Dessa är några av mina egna:

[Mörker]: Du mår ganska, tämligen, förskräckligt illa!

[Angelus]: Man kan inte komma i tid varenda gång!
[Mörker]: Nej, men det vore trevligt om du gjorde det någon gång...

[Olof]: Men hon är väl sjöman?
[Isilmë]: Sjökapten!
[Mörker]: Sköka?
- Yrken kan man så lätt blanda ihop

[Isilmë]: Vänta! Jag tänker...
[Mörker]: Tänker... du misslyckas!
- Efter ett litet tärningsslag

[Olof]: Jag har sex på färdigheten Rida
- Ja, vi missförstod också...

[Isilmë]: Svälj!
[Olof]: Jag sväljer inte!

[Olof]: Jag ligger kvar och drar mig...
[Mörker]: i...?

[Hedwig]: Hur full är månen?
[Olof]: En sådär, 4 promille.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Okej, jag har en..

De tappra äventyrarna (egentligen en bunt losers) stöter på en trollby. Stämningen är rätt tryckt, vi hade varit där för ett år sedan. "Är det ni igen? Ni ska alltid vara här och ränna.." konstaterar deras hövding surt.. "Men nu ska vi slå ihjäl er."

Hjältarna försöker tala sig ur situationen, och slänger fram ostiga undanflykter, den ena desperatare än den andra. Den misslyckade "Sandor, skuggtjuven", vars talang är buktalning far mitt i allt upp med armarna i luften och gapar "Jag är besatt av en demon!"

I sista spelmötet så döms rollpersonerna till avrättning. Veir håller ett hjältemodigt tal om rättvisa och heder, och att han bara gjort det som var rätt, Edvina håller ett tragiskt angst-tal om plikt och tjänande. (Det var vår gamla kung som avrättade oss) Sandor står tyst ett ögonblick och utbrister sedan.. "Jag är besatt av en demon! Och om ni frigör den genom att döda mig.."

Det fungerade inte den gången heller. :gremwink:
(En annan plan var att buktala genom kungen och säga "Jag ångrade mig! Skjut mig!")
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Fråga inte...

Efter att ha blivit ansatt en stund av några uppnosiga/frågvisa väpnare, utbrister min karaktär Riddar Morian:

- Ni ska inte fråga om saker ni inte vet något om.

//erik. det funkade inte så bra.
ps. vi spelade Pendragon. ds
 

Muggas

Hero
Joined
16 Nov 2001
Messages
1,015
Location
Stockholm
Bevingade ord som går in för nödlandning....

En riddare i DoD expert är hårt ansatt av en älva som vägrar lämna hans sida. Riddaren tar emot hennes retsamma kommentarer ett bra tag. Till slut utbrister han:

"Nu slutar du upp med att lägga av, annars!"

Älvan fortsätter alltså att retas med förnyad kraft, enligt riddarens önskemål...

Den här har jag nämn förut. En liten hob har tillfångatagits av en mäktig drake. Draken begär att hoben faller ner på knä och översköljer honom med komplimanger och fjäsk. Hoben gör några försök, men draken är inte nöjd. Hoben tappar tålamodet och säger irriterat:

"Jaja, du är mäktigare än en padda!"

Det tog draken ett tag att samla sig, ty hans haka låg på golvet. Sen fick hoben problem...

Detta har jag också nämnt ngn gång tror jag... Nå, spelledaren säger med klar röst:

"Så, tjänaren leder er mot en storslagen byggnad där ni ska få den stora äran att besöka kungen och hans hov."

Uttalet på det sista ordet, hov, fick rollpersonerna att fundera över om kungen är en kentaur, eller om han har någon slags underlig fetisch för hästhovar ...

Hmm, jag tror att sådana här saker är bra mycket roligare för dem som vait med om dem på plats (särskilt om de sker sent, när alla är övertrötta och duktigt flamsiga :gremwink: ).
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Betvingade ord

Okej, kan väl bidra med några grodor en spelare som spelade med mig tidigare drog (Alla kommer från samma kampanj).

1 (första som händer i den helt nya D&D-kampanjen, Upplägg som följer: Gruppen söker en kille som ska ha stulit ett heligt svärd från nått tempel. En av spelarna spelar den misstänkte tjuven, jag och en till kille ska förhöra honom på hans värdshus...)

knack, knack

En man som passar beskrivningen av den misstänkte perfekt öppnar dörren försiktigt
-Hej, vi skulle vilja...
-Söker ni det heliga svärdet?, avbryter mannen
-Jag har det inte!
varpå mannen smäller igen dörren... Misstänkt, någon?
(Egentligen hade han inte svärdet utan en man som är påfallande lik honom)

2 (På värdshuset, till Värden) "hej, jag söker ett ställe där jag kan ställa min häst". "ni söker ett stall?". "okej, var kan jag hitta ett sånt?"

(Vet han inte vad ett stall är eller?)

3 (Vi kommer till en borg som tillhör den verklige tjuven, men vår gruppmedlem välkommnas som om borgen var hans, två roliga saker inträffar)

3a (Han leds till sitt bad på kvällen och efter en stund kommer några badjungfrur och sätter sig bredvid honom i karet och börjar tvätta av honom (inget mer))
"Vad gör ni? Jag badar här!"

(väldigt Lord-likt)

3b (till sin tjänare)
-Led mig till soldaternas rustningskammare.
- Vill ni inte besöka er privata rustningskammare istället?
-Det beror på, är det bättre kvalitét?

Okej, jag vet inte hur roligt det här är för folk som inte var med och spelade... Men spela roll :gremsmile:
 

Boboliwsy

Warrior
Joined
6 Nov 2000
Messages
308
Location
Gävle
För några veckor sen drog jag igång en Eon-kampanj för några nya Eon-spelare, och vi fick oss några goda skratt den kvällen.

1. Rollpersonerna är ute och reser i vildmarken, och en extremt skrytsam krigare, Logan, har slagit följe med dem.
Under första kvällen sitter han framför elden tillsammans med jägaren Aros och skryter om hur skicklig han är. Den extremt lättretade och ganska korkade kraggbarbaren Marok ligger i sitt tält och hör samtalet. Senare, när det är Maroks tur att hålla vakt:
[SL]-Du hör ljudliga snarkningar från Logans tält...
Marok börjar bli lite sur, men kontrollerar sig.
[SL]-Ja... det går en halvtimme och snarkningarna blir allt högre och mer irriterande...
[Marok]- Okej, jag tar min buffel och slår till den där bak så den springer över hans tält!

Logan vaknar och får en hel del blåmärken, dock inga allvarliga skador. Han blänger surt på Marok, men vågar inte börja bråka med den storvuxne barbaren.

2.
Morgonen därpå:
[Marok] - Jag vänder mig mot Logan... och säger till Aros: "Sovit gott, Aros? Man bör uppskatta en god natts sömn!".

När det sedan var dags att bryta lägret och fortsätta resan så satt Logan upp på sin häst och red ifrån rollpersonerna, utan att säga ett ord...

3.
Rollpersonerna befinner sig på ett värdshus i staden Nimto.
[Alvmagikern Oderen] -Jag försöker övertala värdshusvärden: "Med så dyra rum borde ju maten ingå!" *rullar tärningar för Övertala*
[SL, som värden] "Tyvärr, vi har våra priser, och duger det inte kan du sova i stallet"
[Marok] "Åh! Får man det!?" *Vandrar ut till stallet och lägger sig bredvid sin buffel*


Jaja, det var iaf några av de roliga sakerna som inträffade under spelmötet, och som alla andra sagt, roligt om man var där, men kanske inte lika roligt att läsa. :gremsmile:

//Boboliwsy
 

Jake Steele

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
389
Location
Göteborg
"I alla fall, tillbaks till verkligheten.."
-SL abryter off-diskussioner om vänner och skola för verkliga saker som fantasivärldar.

Ett exempel på en översättnings groda som dyker upp heeela tiden:
"Mmm, ni förföljer tyskarna och ser hur de för in fången i ett ensligt varuhus vid hamnen"

-A
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Bevingade Yrken

[Olof]: Men hon är väl sjöman? [Isilmë]: Sjökapten! [Mörker]: Sköka?
- Yrken kan man så lätt blanda ihop


Upprörd jänta till flörtig äventyrare: "Tar du mig för en billig skänka??"

Ur detta extraherade vi snabbt
Skänka = så billig att det är till skänks.
Kallskänka = man får vad man betalar för...


(edit:) Mörker skrev:
Inga svar på andras inlägg

Asch då.

--
Åke
 

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
Joined
22 Oct 2003
Messages
526
Location
Helvetet
Ett AD&D äventyr för mycket länge sedan..:

Ett sällskap blir överfallna av orcher, när de bryter sig in i deras bohåla, den mäktigare i sällskapet (en magiker) friterar skyndsamt de flesta stackars orcher medelst en fireball innan någon hunnit reagera. En stackars misslyckad tjuv bestämmer sig för att göra något konstruktivt, och väljer till allas stora trötthet att försöka leta igenom de i princip fullständigt förkolnade liken med deras förkolnade, nedsmälta eller rentutav förångade utrustning. Man kan väl förmoda att de fortfarande var ganska..varma också. *S*

- (Tjuven) Jag letar igenom liken..! Vad hittar jag?

- (DM) Du hittar: aids, lepra, syfilis, gonnoré, klamydia, herpes, ebola...

- Och mycket annat!! skjuter samtliga medspelare in..

- (DM) Är du nöjd?

- (Tjuven) Men, men.. det var ju inte där jag letade..!

:gremlaugh:
 
Top