Nekromanti [11MO01]§8. Datum&kallelse medlemsmöte

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
§8. Fastställande av datum och kallelse till medlemsmöte


Det här är en av de punkter vi bordlade under [10MO01], om någon vet vad punkten skall behandla så lämnar jag ordet till er att presentera punktens innehåll.

Om ingen vet vad punkten gör på vår dagordning så föreslår jag att vi förpassar §8 till arkivhelvetet.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Kan det möjligen vara så att någon har förväxlat Åtsmöte (där alla föreningens medlemmar deltar) med något så kallat "Medlemsmöte" - och att saken gäller det här med att medlemmarna ska kallas till årsmötet minst två veckor innan mötet äger rum (så som stadgarna säger)?

... solvebring gissar på det som verkar mest rimligt. Annars kan han absolut inte förstå sig på vad den här punkten kan gälla?
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
solvebring said:
Kan det möjligen vara så att någon har förväxlat Åtsmöte (där alla föreningens medlemmar deltar) med något så kallat "Medlemsmöte" - och att saken gäller det här med att medlemmarna ska kallas till årsmötet minst två veckor innan mötet äger rum (så som stadgarna säger)?

... solvebring gissar på det som verkar mest rimligt. Annars kan han absolut inte förstå sig på vad den här punkten kan gälla?
Fast vi bordlade §7 Årsmöte också.

Ska jag tolka det som att du ställer dig positiv till:

1. Inrättandet av ett arkivhelvete
2. Placera denna punkten där.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Persson said:
solvebring said:
Kan det möjligen vara så att någon har förväxlat Åtsmöte (där alla föreningens medlemmar deltar) med något så kallat "Medlemsmöte" - och att saken gäller det här med att medlemmarna ska kallas till årsmötet minst två veckor innan mötet äger rum (så som stadgarna säger)?

... solvebring gissar på det som verkar mest rimligt. Annars kan han absolut inte förstå sig på vad den här punkten kan gälla?
Fast vi bordlade §7 Årsmöte också.

Ska jag tolka det som att du ställer dig positiv till:

1. Inrättandet av ett arkivhelvete
2. Placera denna punkten där.
Såvida ingen kan regogöra för vad punkten egentligen innebär, ja! =)
 
G

Guest

Guest
Jag har för mig att det var någon typ av medlems aktivitet som åsyftades i introduktionen av mötet men så glömde vi nog bort det när mötet drog ut på tiden...

/Zorbeltuss
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
solvebring said:
Såvida ingen kan regogöra för vad punkten egentligen innebär, ja! =)
Hmmm, den punkten dök nog upp på förra styrelsemötets dagordning när det fortfarande fanns tid för ett medlemsmöte under hösten. Punkten saknar nytta i och med att årsmötet ligger så nära i tiden.

Nu tror jag inte längre föreningen har något större behov av regelbundna medlemsmöten. Det har visat sig att många medlemsfrågor kan tas som enskilda trådar i föreningsforumet, samt att själva forumsformatet gör att medlemamrna kan informera sig själva - styrelsens arbete sker ju närmast helt transparent, till exempel.

För min del får alltså styrelsen gärna göra sig av med den här punkten.
 
Top