Nekromanti [10M01] §3 Fråga om mötets stadgeenliga utlysande

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,559
Location
Rissne
JA [NT]

NT = Nu Tror ni att det står något spännande här, era swingpjattar. Men det gör det inte.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Bobby Magikern said:
Kan mötets stadgeenliga utlysande godkännas?
Jag vill framföra ett klagomål.

I egenskap av redaktör har jag stadgestyrkt rätt till yttranderätt vid styreslemöte, men eftersom jag inte nåtts av någon kallelse har jag utestängts ifrån att få yttra mig om kallelsens innehåll innan mötets start. Praktiskt så har jag därför inte kunnat motionera eller yttra mig rörande dagordning eller under dagordningspunkter.

Jag yrkar för att kallelsen i fortsättningen även skickas ut till samtliga redaktionsmedlemmar, även de(n) som inte ingår i föreningens styrelse.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Bearnie said:
Jag yrkar för att kallelsen i fortsättningen även skickas ut till samtliga redaktionsmedlemmar, även de(n) som inte ingår i föreningens styrelse.
Jag föreslår att vi för detta till punkten »Övriga frågor«.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Bearnie said:
Jag yrkar för att kallelsen i fortsättningen även skickas ut till samtliga redaktionsmedlemmar, även de(n) som inte ingår i föreningens styrelse.
En rimlig begäran enligt mig.

Bifaller i detta yrkande
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Dante said:
Bearnie said:
Jag yrkar för att kallelsen i fortsättningen även skickas ut till samtliga redaktionsmedlemmar, även de(n) som inte ingår i föreningens styrelse.
Jag föreslår att vi för detta till punkten »Övriga frågor«.
Ska det fattas beslut i frågan så anser jag inte den hör hemma under övriga frågor. I sådana fall som en egen punkt - "Kallelse till styrelsemöten".
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Bearnie said:
Dante said:
Bearnie said:
Jag yrkar för att kallelsen i fortsättningen även skickas ut till samtliga redaktionsmedlemmar, även de(n) som inte ingår i föreningens styrelse.
Jag föreslår att vi för detta till punkten »Övriga frågor«.
Ska det fattas beslut i frågan så anser jag inte den hör hemma under övriga frågor. I sådana fall som en egen punkt - "Kallelse till styrelsemöten".
Vid närmare eftertanke anser jag att yrkandet ska hanteras här, eftersom den berör mötets stadgeenliga utlysande.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,673
Location
Värnhem, Malmö
I stadgarna ser jag varken till eller från om huruvida medlemmar som inte är i styrelsen ska kallas till årsmötet. Dock tycker jag att vi kan ta den diskussionen senare (när beslutas i diskussionen om §5). Som det är nu finner jag att styrelsens medlemmar har beslutat att mötet var stadgeenligt utlyst.
 
Top