WRNU 10k medlemmar

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,204
Det vore kul om det fanns statistik över tid. År för år. Är de där 10 000 sedan forumets bildande 2000 (?) eller alla konton just nu?
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
816
Location
Umeå
Det vore kul om det fanns statistik över tid. År för år. Är de där 10 000 sedan forumets bildande 2000 (?) eller alla konton just nu?
Tur att det är 10001 medlemmar för jag har ett till konto från när @Fritt var webadmin som jag inte kommer ihåg e-post, användarnamn eller något annat relevant till (dock tror jag att jag kan gissa lösenordet).

För övrigt lanserades WRNU den första februari 1999, (vilket gör det lätt att komma ihåg när jag förlovade mig med frugan).
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Det vore kul om det fanns statistik över tid. År för år. Är de där 10 000 sedan forumets bildande 2000 (?) eller alla konton just nu?
Det är användarna som fanns i det UBBT-baserade forumet, de som tillkommit under vB5 (förutom de som redan hade konto i UBBT så kontona slogs ihop vid migreringen), och de som tillkommit efter migreringen.

UBBT har vid någit tillfälle migrerats från något äldre, men jag vet inte om det fanns någon ännu äldre plattform som övergavs och man började om på ny kula. Men med det förbehållet så är det sedan forumet bildades.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,690
Location
Göteborg
Tillväxten på forumet det senaste årtiondet lämnar en del övrigt att önska. :gremtongue:

 
Last edited:

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,204
Tillväxten på forumet det senaste årtionet lämnar en del övrigt att önska. :gremtongue:

Lite konstigt med tanke på vad @Lupus Maximus skriver. Generellt om det bara läggs på borde väl inte antalet registrerade konton blir färre.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Har för mig att vi nån gång gjorde en rensning av icke aktiva konton. Nån annan som minns nått sånt?
Någon form av rensning har bevisligen skett vid minst något tillfälle.

Jag kommer inte ihåg om vi passade på vid migreringen att rensa konton som varken hade några inlägg eller PM, och var äldre än ett visst datum. Jag tror inte vi gjorde det, men det hade inte varit en blipp på svårighetsradarn att utföra om vi hade tagit det beslutet.
 
Top