Nekromanti 101 skumma sjukdomar från monsterbett

3. Såret fortsätter bli infekterat och kanske till och med öppnar sig igen med jämna mellanrum. Du börjar sedan få märkliga visioner om vad monstret som sårade dig gör. Dessa visioner leder dig på en quest för att konfrontera och förgöra monstret en gång för alla innan du dör av din sjukdom.
 
4. Såret läker ihop fint, och lämnar knappt något ärr efter sig. Men när du drömmer så är såret alltid kvar, och blir rentav värre med tiden. Det varar sig och blir infekterat. Med tiden blir drömsmärtan allt värre.
 
5. Såret är egentligen inte så allvarligt. Inget värre än man kan få efter en hård dag på fältet. Däremot så kan du inte förstå varför folk kallar dig för "Sir Valian", du heter ju DEATHFUCK SOULSHITTER.
 
Stövelkatten said:
5. Såret är egentligen inte så allvarligt. Inget värre än man kan få efter en hård dag på fältet. Däremot så kan du inte förstå varför folk kallar dig för "Sir Valian", du heter ju DEATHFUCK SOULSHITTER.
Vad har han för personlighet? :gremsmile:
 
6. Monstret biter bort en stor köttbit från låret. Du helas av helaren i gruppen förstås och ni nedgör monstret men du kan inte skaka av dig känslan att den "du", den del av din kropp du fått behålla inte är du och att det som utgör ditt väsen, din essens, i själva verket ligger i magen på odjuret som bet dig. Kvalet av din skadade själ, oavsett om det är inbillning eller infektionens mer subtila effekt, får dig att bli alltmer deprimerad. Du upplever världen som falsk för att du är falsk, du är bara en vandrande död medan det enda som utgjorde dig ligger och ruttnar i en halvförmultnad monstermage, säkert vid det här laget även uppäten av likmaskar, bakterier och förruttnelse. Till slut inser du att det liv du lever inte är ett fullt liv och därmed inte heller värt att leva. Det här påverkar förstås din roll i gruppen, varje strid, varje besegrad fiende resulterar i mindre och mindre glädje tills den dag du inte ens bryr dig om att agera när fienden faller över ert party. Du stryker med blixtsnabbt och din sista tanke är att det ska bli skönt att få sova.
 
Recca said:
6. Monstret biter bort en stor köttbit från låret. Du helas av helaren i gruppen förstås och ni nedgör monstret men du kan inte skaka av dig känslan att den "du", den del av din kropp du fått behålla inte är du och att det som utgör ditt väsen, din essens, i själva verket ligger i magen på odjuret som bet dig. Kvalet av din skadade själ, oavsett om det är inbillning eller infektionens mer subtila effekt, får dig att bli alltmer deprimerad. Du upplever världen som falsk för att du är falsk, du är bara en vandrande död medan det enda som utgjorde dig ligger och ruttnar i en halvförmultnad monstermage, säkert vid det här laget även uppäten av likmaskar, bakterier och förruttnelse. Till slut inser du att det liv du lever inte är ett fullt liv och därmed inte heller värt att leva. Det här påverkar förstås din roll i gruppen, varje strid, varje besegrad fiende resulterar i mindre och mindre glädje tills den dag du inte ens bryr dig om att agera när fienden faller över ert party. Du stryker med blixtsnabbt och din sista tanke är att det ska bli skönt att få sova.
Den var sorglig :gremfrown:
 
7. Såret läker men lämnar efter sig ett stort fullt lilafärgat ärr. Efter en månad syns en ny bulnad under ärret. Efter två månader spricker huden runt bulnaden och hundratals små flygfän ger sig av mot parningshögtiden.
 
- Kroppsdelen du blev biten i börjar gradvis ta kontrollen över sig själv.

- Såret orsakar feber och svåra hallucinationer. Folket i trakten anser de som blivit bitna vara i kontakt med gudarna så de kidnappar den bitne RPn och förvarar honom som en slags profetiamaskin i en grotta. De gör dessutom allt för att såret inte ska läka. I rummen bredvid finns dussintals andra bitna som alla ligger i feberdrömmar och yrar samtidigt som visa män nedtecknar allt som sägs. Kanske finns där något äventyrsuppslag i en av texterna?
 
BMOC said:
- Kroppsdelen du blev biten i börjar gradvis ta kontrollen över sig själv.

- Såret orsakar feber och svåra hallucinationer. Folket i trakten anser de som blivit bitna vara i kontakt med gudarna så de kidnappar den bitne RPn och förvarar honom som en slags profetiamaskin i en grotta. De gör dessutom allt för att såret inte ska läka. I rummen bredvid finns dussintals andra bitna som alla ligger i feberdrömmar och yrar samtidigt som visa män nedtecknar allt som sägs. Kanske finns där något äventyrsuppslag i en av texterna?
Självklart har traktens överstepräst en tam upplaga av det monster sjukdomen härstammar från. Han är bossen i äventyret.
 
Monstret som biter har parasiter i munhålan som krälar in i såret och tar sig till hjärnan. Väl på plats börjar de äta upp minnen. När de ätit sig mätta förvandlas de till fjärilar som flyger iväg någonstans med alla minnen.

Mystiker världen över försöker fånga dessa fjärilar i syfte att komma åt de uppätna minnena.
 
11. Vänds ut och in, benen hamnar på golvet i en hög och köttet är utvärtes, ögonen tittar inåt, tungan krafsar nacken, håret killar hjärnhinnan, män blir kvinnor, kvinnor blir män, men värst av allt är de inåtväxande naglarna.
 
BMOC said:
Monstret som biter har parasiter i munhålan som krälar in i såret och tar sig till hjärnan. Väl på plats börjar de äta upp minnen. När de ätit sig mätta förvandlas de till fjärilar som flyger iväg någonstans med alla minnen.

Mystiker världen över försöker fånga dessa fjärilar i syfte att komma åt de uppätna minnena.

Awesome. Awesome to the max.
 
12 - Du drabbas av en fruktansvärd feber, om du överlever kommer du var immun mot febern men vara en städning smittbärare. Resten av gruppen kommer att drabbas av febern så småningom och de som inte stryker med blir också smittbärare, Gruppen kan inte bo på samma plats längre än tre dagar innan lokalbefolkningen också smittas.
 
13 - När såret läker så bildar ärret ett fruktansvärt magiskt sigill! Ärret frammanar demoner, elemetarer eller steempunkrobotar (vad som nu är mest passande) varje gång (1t4) 1. Du förlorar hälften av din kp 2. Du misslyckas med ett smyga slag 3. fullmåne 4. oklara tidsintervaller (sl bestämmer).
Varje gång en varelse frammans är det 50% chans att den är vänligt inställd, 50% fientlig.
 
14. Din huvudhand skiftar. Se regler för strid med fel hand och/eller träning för strid med fel hand. Ev. stigman kring vänsterhändhet försvinner/applicerar. (kumulativ)
 
Jocke Kofot said:
Gruppen kan inte bo på samma plats längre än tre dagar innan lokalbefolkningen också smittas.
Awesome! Mycket användbar om spelarna funderar på att inte spela mördarhobos.
 
Back
Top