Är det kul att klara äventyret?

Är det kul att klara äventyret?

• Total voters
    30
  • This poll will close: .
Jag valde "ja!".
Men med en caveat: Det får inte ha varit för enkelt. Jag vill att "klara äventyret" ska kännas som en accomplishment, som att vi just varit otroligt smarta och övervunnit en riktig utmaning.

Och jag gillar när det finns en gradskala; när man kan känna att man kanske inte klarade äventyret 100%, det var man för korkad eller för hetsig för, men man uppnådde åtminstone *nånting*. Det är en mindre kul känsla, men fortfarande kul.

Så ja, jag spelar för att Klara Äventyret™ i första hand, och äventyret/mysteriet är det som ligger i centrum (inte rollpersonerna).

Det är roligast när spelarna drar åt samma håll och ofta innebär det att försöka klara äventyret. Sen finns det gärna flera sätt att klara äventyret ("vi kanske inte besegrade dungens slemdemon, men kolla vilken loot vi fick!").

Svarar ja, men egentligen skulle jag vilja svara att "Jag har roligast om jag klarar 80% av äventyren". Jag vill inte "klara" varje äventyr, då är det för enkelt. Det är kul att misslyckas ibland så att man vet att alla de där gångerna man lyckades var "på riktigt".

Back