Nekromanti överdvärgiskt kortspjut

jollygoodfellow

Veteran
Joined
24 Jul 2002
Messages
2
hej hej. har aldrig skrivit här förut men nu kommer till sist Frågan med stort F.

kan någon förklara varför dvärgarnas korta spjut, Dar-Zhon, är så otroligt grymt bra? Maximal stickskada tillsammans med ett fåtal andra vapen, en huggskada som en krigare får nöja sig med och enhandat?
Och varför gör det längre spjutet mindre skada??

Vad tänkte dem på?

det kan ju faktiskt bara vara stofila ärkekonservativa Ghordvärgar som fortfarande tränar med det längre spjutet..
 
Sök på dar-zhon visa alla inlägg. Denna fråga har tagits upp tidigare, men inget seriöst svar kom då. Men kanske nu?
 
Heh, alla dvärgiska vapen är ju överdvärgiskt "bra" skademässigt, så varför skulle spjutet vara något undantag? Allvarligt talat verkar det enligt min åsikt som om dvärgarna är små, bepansrade stridsvagnar så fort de drar i strid med tanke på hur bra både deras vapen och rustningar är. Lite dvärgpropaganda från Neogames gentemot kobolderna. /images/icons/smile.gif
 
För att dvärgarna är mundanas bästa smeder förstås.
Men, det kan vara så att det är ett större blad på det lilla spjutet, alltså skadar det mer om man kör in det i nån.

Vänta, ska hämta mitt så kan vi prova...../images/icons/wink.gif
 
En grej jag har undrat över är varför riddarlansen gör mindre skada än stridslansen,och varför båda lansarna gör så lite skada.
 
riddarlansen är väl för tornerspel? Då vill man kanske inte döda motståndaren. kan ha fått planeten om bakfoten.
 
"En grej jag har undrat över är varför riddarlansen gör mindre skada än stridslansen"

En inofficiell förklaring finns här.

"och varför båda lansarna gör så lite skada."

En lans är ingenting annat än ett spjut fastsatt i en häst via en riddare. Skadan kommer från hästen, inte från vapnet.
 
Back
Top