Nekromanti äventyrs feedback

Sauron90

Veteran
såg en annan tråd och kom på att jag också skulle kunna behöva lite feedback

mit äventyr handlar om att rollpersonerna reser till Kryddöarna en tempel har hittats en grupp Thalastiska magiker åkte dit och sågs aldrig mer den snikna ex Piraten Howard söker folk till en expidition

medföljande är

Med i besättningen är också Sylindir en Pyar alv

Lojalitet 14 (Kachia) Heder 14 (ärorik) Amor 15 (Kachia) Aggresion 10 Generositet 12 rykte 20 (stoppade en farlig förädare) Resurser 7

Sylindir livskamrat med Kachia som också är hans älskare. Har flera släktingar på kryddöarna som tjänstgör på skeppet Slaghöken. Väldigt nyfiken av sig med extrem stor vandrarlust.

Kachia en Pyar alv

Lojalitet 14 (Sylindir) Heder 12 Amor 16 (Sylindir) Aggression 8 Generositet 13 rykte 15 (Sylindir älskararian och livskamrat) resurser 7

Sylindirs älskade dom räddade sig ut ur fångenskap hos jättarna för många månvarv sen. Sedan dess är dom oskiljaktiga. Vissa saker kan man inte uppleva utan att alltid älska varandra båda vet att utan varandra skulle dom dött

Howard

Lojalitet 7 (sniken) Heder 9 (ohederlig) Amor 14 (vackra kvinnor) Aggresion 12 generositet 8 (snåljåp) rykte 14 (sjökapten) resurser 16 (sitt manskap)

En gammal sjöman. Adopterade Tiraken Garthuk för att han kände medlidande för honom han hittade honom på ett handelskepp han plundrade. Var tidigare pirat men nu har han slutat med sånt och har blivit handlande sjöfarare (enligt honom själv i alla fall).

Garthuk: Lojalitet 14 (Howard) heder 8 Amor 15 (brunstig) Aggresion 13 Generositet 5 (snåljåp) rykte 11 (adopterad av Howard. Resurser 16 (Howards mannar lyder honom som om han vore Howard).

Adopterad av Howard. Hans tillfångatogs tidigt av en Cirefalisk handelsman vid ung ålder men räddades av Howard när han plundrade Cirifalierns skepp.

Belnan: Lojalitet 12 Heder 13 Amor 10 Aggresion 7 (lugn) generositet 14 rykte 7 (fältskär) resurser 5

Fältskär som följde med för att resan orsakar säkert skador. Inhyrd av Howard. Dock har Howard inga planer på att låta honom komma levande från ön.

Skogsbär: Lojalitet 12 Heder 12 Amor 8 Aggresion 5 (feg) generositet 13 rykte 12 (mästerkock) resurser 3

En skeppskock och faktiskt en Missla. Är känd för sin goda mat. Har jobbat med Howard ett antal gånger och tycker om sjön. Många andra misslor ser honom som korkad men Skogsbär ignorerar dom bara har tidigare varit skum men sonat sina brått och startat en ny karriär som hederlig.

spelarna når kryddöarna dom samlar information ingen av öborna vågar ens gå i närheten av templet (ett ganska smart drag)

där kan dom få fram fakta om farorna som väntar

men jag har ingen monsterbok eller nåt vilka faror väntar egentligen?

jag läste i fjärran riken om kryddöarna några shamaner dyrkar dödsguden och genast fick jag insperation till ett spännande äventyr

jag ska beställa religionsboken snart. så där står det nog mer om dödsguden (förhopningsviss)

sen blir det lite läskiga händelser i templet (jag diggar Indiana Jones när han söker efter den där guda artifakten som Hitler har skickat folk efter så lite den stillens fällor är ett måste

Feedback plz hur tycker ni jag ska fortsätta det jag har skrivit framtills det att spelarna anländer till ön och börjar fråga runt efter information.

Edit: glömde en sak förut kan någon komma på ett bra magisk föremål (inte regler bara vad det kan tänkas vara som man hittar i ett gammalt tempel