Ungod_flagged_JohanStaaf
Veteran
För 6-7 år sedan satt jag och skrev husregler till Eon 3. Jag tänkte ut ett system där man kunde samla Övertag mot sin motståndare, där man fick 1 övertag för varje 5 bättre i effekt man fick på sitt slag. Ni kan tänkte er min chock när Eon 4 kom och jag läste reglerna 
I mitt system fick man bara tillgång till tre tekniker att spendera övertag på, sedan kunde man få fler genom stridskonster. Sedan kunde man spara övertag mellan rundor så länge man inte förlorade initiativet. Jag gjorde också kort som spelarna fick så de kunde se vilka tekniker de hade tillgång till. Se bilder nedan. Några av teknikerna är ju dessutom skrämmande lika det som nu finns i Eon 4/5. Great minds think alike!
Bara en kul anekdot.
View attachment 01.png
View attachment 02.png
I mitt system fick man bara tillgång till tre tekniker att spendera övertag på, sedan kunde man få fler genom stridskonster. Sedan kunde man spara övertag mellan rundor så länge man inte förlorade initiativet. Jag gjorde också kort som spelarna fick så de kunde se vilka tekniker de hade tillgång till. Se bilder nedan. Några av teknikerna är ju dessutom skrämmande lika det som nu finns i Eon 4/5. Great minds think alike!
Bara en kul anekdot.
View attachment 01.png
View attachment 02.png