Nekromanti Överlevnadsgrabbarna i S&K

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Här börjar Grabbarna från Överlevnadshandboken vara med i serien Slokum & KEX. Den serien är en hundra delar lång berättelse om en skepnadsändrare, en tomte, en kvinnlig mangafigur och en foobeast som ska ta sig till Vattnadjup från Kara Tur.

Daniel "Warduke" Schenström

SK LOKE 15 ÅR. LOKES LUNTA 10 ÅR.
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Bara inte antalet episoder är en förvarning om försämrad kvalitét (vill ju inte att det skall bli såpa av dina alster) så ser jag framemot de nästkommande med fröjd. Den här episoden illustrerar ju ganska bra vad som händer vid uppstart av kampanjer.

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Ha ha! Du har fångat mig på pricken som spelledare. Gömd bakom en spelledarskärm och kontemplerar nya, elaka saker att skicka iväg mot spelarna!

Eller så är jag killen i bakgrunden som funderar på att spela en prästinna. -Vilket jag brukar göra i DoD ;)

He he! du är rolig, du...

/Rising

"Time flies like an arrow, but fruit flies like a banana."-Groucho Marx
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Du vet, jag undrar om inte den egentliga drivkraften för spelldare är känslan av makt över sina i vanliga fall medmänniskor och inte en massa dravel om skapelselust. :)

Daniel "Warduke" Schenström

SK LOKE 15 ÅR. LOKES LUNTA 10 ÅR.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Någon såpa har det inte blivit av Slokum & KEX hittils, 19 avsnitt och ca 45 sidor in i berättelsen. Men det större formatet ger utrymme för längre skämt och mer handling. Grabbarna från överlevnadshandboken dök upp i S & Ks 6:e avsnitt och majoriteten av dem har varit med sedan dess så de har blivit en del av huvudpersonerna. Till de som gästspelat hör Bill Clinton, Wolverine, Hermann Hedning, Jesus, Loket m.fl. Det borde väl visa att det imnte urartat allt för mycket.

Daniel "Warduke" Schenström

SK LOKE 15 ÅR. LOKES LUNTA 10 ÅR.
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
"<I>Till de som gästspelat hör Bill Clinton, Wolverine, Hermann Hedning, Jesus, Loket m.fl. Det borde väl visa att det imnte urartat allt för mycket.</I>"

Allting är gott och väl ända till du nämner Loket - men när han kommer med så urartar det ju ganska snabbt./images/icons/laugh.gif

<I>Eeelva miljooneerrr</I>



/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Jag visste väl att det var något som gnagde i bakhuvudet - ÅR hade ju gjort en med Klo..Loket han med...

Oh sh*t - nu måste jag leta fram den strippen oxå.

eller orkar du snabbt dra fram länken? Jag vill minnas att den finns på nätet nån'stans.


Åke Rosenius - snabb som en iller i kontringarna! - Nytt rollspels ordspråk.

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Jovisst har man sett den strippen.

Frågan är om din serie urartade efter denna strip, hmn.

Är inte båda serierna något urartade redan som idéer? De är nära nog hysteriskt roliga men bara för en extremt lite publik - svenska rollspelare.

roliga -> accepterade
hysteriskt roliga -> urartade? Ja, men på ett skööönt sätt.

Jag gläds varje gång jag läser dem - tack för era serier, både Åke och Daniel!

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,465
Location
Helsingborg
Narur

Men vad hände med serien Narur som publiserades på rollspel.nu? Dog de killarna lr?

/[color:green]Han</font color=green> som gillar att läsa serier
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Narur

inte bara där heller..

serien dog eftersom wrnu crewet.. vägrade lägga upp fler episoder efter det ökända "Ska vi böga?"-skämtet..

de andra vet jag inte var de tog vägen.. jag hade de men de försvann under en formatering.. man kan ju alltid fråga micke själv :D

http://www.angelfire.com/art/heartcomics/ kan man ju kolla om man vill .. humornivån är dock låg ibland... och vissa skämt är både sjuka och äckliga. men känner man micke så förstår man :DDD

nåja. maila micke och be honom lägga upp narur på nätet. då blir han glad.. jag med

chrull - skrev manus.



.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 
Top