Nekromanti Öka grundegenskaper i Mutant:Å0?

Doomhamster

Swordsman
Joined
4 Feb 2011
Messages
480
Location
Linköping
Sitter och påtar med ett hack, kanske jag ska förtydliga. Det finns ju en tydlig poäng med att man inte kan öka grundegenskaperna just i MÅ0, pga mutationsekonomin as it were, men då jag tweakat systemet för en helt annan värld skulle jag vilja kunna göra det.

Finns det regler för detta i t ex Genlab Alfa? Om inte, funkar det att ta 15 XP för en grundegenskapsökning? Färdighetsökning eller ny talang kostar ju 5, men då alla har minst 3 färdigheter som går på varje grundegenskap plus att dessa styr hur mycket trauma man klarar känns det ju som om det bör vara rejält mycket dyrare.
 
Jag skulle nog satt det på 20 faktiskt.
Dels styr det 3 till 4 färdigheter (kan ju vara din bonusfärdighet också) samt att det ofta ger någon annan typ av bonus också, som resistents mot ett visst trauma, bärförmåga, etc.
 
Back
Top