Nekromanti Öh, sånt hära bildprogram

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Hörrni, program att göra grafik i. Så enkelt så att en apa (d.v.s. undertecknad) kan förstå det. Gratis, för jag tänker inte pröjsa en endaste spänn. Ska ha det till att göra spelkort med (så man lär ju kunna göra mallar och greja).

Nej, jag tänker inte köpa något.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Mitt råd om villkoret är att inte behöva betala - GIMP.

Det är delvis yxigt, ändras en del (inte farligt mer än när köpeprogrammen anställer en ny AD kanske, men ofta släpar dokumentationen efter...) och ibland är det dubbelt så krångligt att göra motsvarande saker som i exvis Photoshop eller Illustrator. Någon gång betydligt enklare.

Det är inte ett fullfjädrat illustrationsprogram. Det är avsett för bildmanipulering. Så det saknar tyvärr stöd för en massa balla och användbara saker. Men jag känner inte till något gratisprogram som är bättre. (Det gör säkert de illustratörer vi har här på forumet...)
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jag rekommenderar också GIMP och jag säger också att det är lite krångligt.
Men det är inte värre än att du är igång efter någon timmes instruktionsvideor på Youtube. :)

Duger inte GIMP tror jag att både Google och Adobe har bra gratis ritprogram, men jag kommer inte ihåg vad de heter, utan att fråga google.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Tack! Nu har jag lajjat lite i både Pixlr och Paint.net och det var ganska rätt nivå på det hela.
 
Top