Nekromanti [ Årsmötet 2014 ] Modul A - Formalia

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Nu har ju en del saker försvunnit iom att det gamla forumet inte ännu finns tillgängligt som arkiv. Det bör vi dock kunna lösa med allas goda minne :)

För att föregå med gott exempel tänkte jag slänga upp de nödvändiga trådarna för att starta årets årsmötet. Eftersom jag är tänkt att vara mötessekreterare har jag nämligen redan börjat skriva protokollet, och har alltså hela dagordningen redan sparad. So, här är de punkter vi bör avhandla under Modul A, som är tänkt att täcka in all ren mötesformalia. Jag kommer ganska snabbt följa upp med ytterligare poster för att förtydliga proceduren. Here goes:

Modul A – mötesordning
A1. Mötets öppnande
A2. Mötets behörighet
A3. Val av mötets ordförande
A4. Val av mötets sekreterare
A5. Val av två personer att justera protokollet
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
A1. Mötets öppnande

Eftersom vi ännu inte valt mötesordförande, möteskallelsen satte dagens datum som start och ingen annan har tagit initiativ tänker jag nu enväldigt förklara Föreningen WRNUs årsmöte 2014 öppnat.

*klubbar*
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
A2. Mötets behörighet

Då kallelsen gått ut i god tid och diskussioner kring mötet har hållits är det rimligt att anta att alla tagit del av nödvändig information för att kunna delta efter bästa förmåga. Det var en viss skepsis kring det faktum att forumet bytte plattform två dagar innan mötets utsatta starttid, men då forumredaktionen har varit väldigt tydliga med information om detta så anser åtminstone inte jag att det finns någon anledning att låta detta påverka mötet.

Jag, och jag får anta även styrelsen, anser mötet vara behörigt. Finns det andra åsikter om detta så får ni gärna dela med er av dem i kommentarer till detta inlägg (alltså inte svar, utan kommentarer). I så fall kan vi öppna punkten för diskussion.

Om ingen väcker några funderingar kring detta inom 24h tänker jag klubba mötet som behörigt. Anledningen till att jag ger så kort tid till detta är att andra beslut vi tar blir helt meningslösa om mötet skulle anses obehörigt.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
A3. Val av mötets ordförande

På förslag är att pilzeman ställer upp som mötets ordförande. Om detta är möjligt skulle jag vilja be honom meddela sig om samtycke så snart som möjligt.

Skulle man vilja lämna andra namnförslag så kan man med fördel göra detta som kommentar till detta inlägg.
Pilzeman said:
Jag är här nu, och ställer gärna upp som ordförande. Jag hade tänkt ta itu med det du har gjort, att rota fram dagordningen och öppna mötet och så, nu ikväll. Men det är jättebra att du tog tag i det, kudos!
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
A4. Val av mötets sekreterare

På förslag är att jag är mötets sekreterare. Jag ställer upp på det. Finns det några andra förslag? Lämna dem gärna i kommentar i så fall.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
A5. Val av två personer att justera protokollet

Vi behöver två personer som kan ställa upp att justera protokollet. Det är en fördel om dessa personer antingen bor nära varandra eller nära mig, eftersom det minskar behovet att skicka en och samma kopia av protokollet många vändor i posten.

Lämna gärna förslag i kommentarer.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Tittar förbi möteslokalen, ser att mötet är öppnat, håller med om att mötet är utlyst i behörig ordning och att det inte ska påverka att årsmötet hålls på den nya forumsplattformen.
Väntar sedan in lite fler mötesdeltagare.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Om vi ska hitta justerare som bor nära Björn Wärmedal kanske det underlättar att veta vart nämnda björn bor.
Björn Wärmedal said:
Umeå, världens huvudstad! ;)
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
A2. Härmed förklarar jag mötet som behörigt. *klubbar*

A3. På förslag är att pilzeman blir mötets ordförande. Vi går till beslut i den frågan kl 17:00 idag om inga andra förslag getts. Ange "A3. För" eller "A3. Emot" för att rösta. Omröstningen stänger 48h efter att vi gått till beslut.

A4. På förslag är att Björn Wärmedal blir mötets sekreterare. Vi går till beslut i den frågan kl 17:00 idag om inga andra förslag getts. Ange "A4. För" eller "A4. Emot" för att rösta. Omröstningen stänger 48h efter att vi gått till beslut.

A5. Vi har fortfarande inga förslag på justerare för protokollet. Att vara justerare innebär att man tar emot en utskriven kopia av protokollet, kollar att det stämmer med vad som bestämdes på mötet och skriver under det, samt skickar det vidare till nästa person. För att underlätta den hanteringen kommer jag att skicka protokollet tillsammans med förfrankerade kuvert, så att man helt enkelt skriver under, lägger i kuvert och postar.

Om protokollet inte skrivs under av justeringsmän betyder det att vi inte har ett giltigt original att arkivera, vilket i förlängningen innebär att årsmötet är lite meningslöst. Därför skulle det vara bra om någon kan ställa upp.

Säg till om jag driver det här på något konstigt sätt, för övrigt. Efter att Modul A är avklarad kommer mötets ordförande (dvs troligtvis pilzeman) att ta över, och han har lite mer rutin på det här :)
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Så här mer än ett dygn senare och vi har fortfarande inga justerare...

Jag förstår att många är lite avvaktande vad gäller årsmötet just nu, eftersom vi saknar lite handlingar som gick ut med kallelsen. Släpp det, är ni snälla. Det är en liten olägenhet, men det är inte värre än att vi kommer att lösa det inom de närmsta dagarna. Det vore skönt om vi faktiskt kunde avklara det formella så snart som möjligt så att vi kan ta oss vidare till det som är intressant senare.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Justerare: Vicotnik och Magnus Seter.
De har bägge skrivit upp sig som närvarande och de bor inom stockholmsområdet så de kan justera samtidigt.
Björn Wärmedal said:
Perfekt! Iaf nomineringar. Kan Magnus och Vicotnik svara på det här också?
Vicotnik said:
Ja, jag kan ställa upp som justerare.
Magnus Seter said:
Jag godtar uppdraget.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
A3. Härmed är Pilzeman mötets ordförande.

A4. Härmed är Björn Wärmedal mötets sekreterare.

A5. Magnus Seter och Vicotnik är inkomna förslag till justerare. Om inga invändningar mot inkommer inom 48h kommer de att utses till justerare för årsmötets protokoll.

Jag tänkte att jag lämnar över klubban till Pilzeman efter att vi avklarat sista punkten av formalian, om alla är okej med det :)
Vicotnik said:
Jag har inga invändningar mot detta.
Pilzeman said:
Jag blev lite carried away och startade Modul B redan nu. Hoppas det är okej!
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
A5. Avslutas härmed, och Magnus Seter och Vicotnik utses som justerare för årsmötesprotokollet. *klubba*

Det var allt från Modul A, och som ni säkert redan märkt har Pilzeman inlett Modul B :)
 
Top