Nekromanti [Årsmöte 2016] Modul B3: Revisorns berättelse för förra året

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Precis. Eller ja, "under veckan" är mer exakt än "efter helgen". Det är inte som att det kommer på måndag; tidigast tisdag skulle jag tro. Lite beroende på.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Det blir lite förseningar pga att revisorn haft huvudet fullt med annat och prioriterat arbete och gothcon framför detta. Det bör komma en revisorsberättelse så snart jag fått svar på ett mail jag skickat till kassören.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
krank;n170243 said:
Det blir lite förseningar pga att revisorn haft huvudet fullt med annat och prioriterat arbete och gothcon framför detta. Det bör komma en revisorsberättelse så snart jag fått svar på ett mail jag skickat till kassören.
Då är den på gång i alla fall :)

Tack för informationen.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Tjohoj! Nu har jag fått mail från kassören och kunnat bekräfta allt som stod i den prototyp-berättelse Lupus var vänlig nog att sätta ihop stämmer. Det jag/vi/mest Lupus skrivit och som jag presenterar som min revisorsberättelse är då som följer:

Vid granskning av föreningen WRNUs räkenskaper för perioden 2015-01-01 -- 2016-01-01 har jag funnit dem i god ordning. Under perioden har en insamling skett via föreningens konto, och inga utbetalningar har skett. En kvarvarande skuld från föregående år betalades av från en styrelsemedlems privata ekonomi för att sedan efterskänktes till föreningen, vilket är upptaget som en donation.

Då alla transaktioner för insamlingen har skett via föreningens konto finns de verifikations som krävs.

Dock skedde insamlingen under sommaren, och vid årets slut hade styrelsen fortfarande inte utbetalat den skuld föreningen hade till medlemmen som införskaffat kransen insamlingen var till, samt sett till att överskjutande summa gått till något enligt insamlingens syfte. Detta borde ha kunnat utföras under bokföringsåret. Fördröjningen har dock till del berott på att medlemmen inte varit i kontakt med kassör, eller annan styrelsemedlem, om att få ersättningen eller för att informera om summan.

Det har inte skett några officiella styrelsemöten under perioden. Informell kontakt mellan styrelsemedlemmarna har hållits via PM. Då en av frågorna har varit "lever vi?" kan det bara konstateras att om styrelsemedlemmar undrar om styrelsen finns, har styrelsen inte haft den synlighet de borde. Då uppdraget har varit att hålla föreningen vid liv men på sparlåga, har de dock uppfyllt sitt uppdrag.

I och med att fördröjningen angående insamlingen inte påverkat föreningen menligt, samt att styrelsen har uppfyllt det minimala uppdrag de åtagit sig, föreslår jag att årsmötet beviljar avgående styrelse ansvarsfrihet för den tid som revisionen omfattar.

Stockholm 2016-04-05
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
krank;n171948 said:
Tjohoj! Nu har jag fått mail från kassören och kunnat bekräfta allt som stod i den prototyp-berättelse Lupus var vänlig nog att sätta ihop stämmer. Det jag/vi/mest Lupus skrivit och som jag presenterar som min revisorsberättelse är då som följer:
Tackar :)

Då är det dags för att omrösta om revisorberättelsen kan godkännas. Omröstningen pågår fram till torsdagen 7/4 20:00.
Svara tydligt Ja eller Nej som svar på detta inlägg.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,702
JA.

Trimma gärna "för att sedan efterskänktes till föreningen" innan det läggs till det slutgiltiga protokollet.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Då har tiden för att rösta gått ut, och alla röster har varit Ja. Jag klubbar härmed att revisorns berättelse godkänns.
 
Top