Nekromanti Årets första Fenix

Fenix

Warrior
Joined
7 Nov 2003
Messages
277
Location
Stockholm
Fenix går in på sitt tionde år. Temat för det här numret är Efter Katastrofen, med Fria Ligans postapokalyptiska brädspel Förbjuden Zon som bilaga. Kenneth Hite skriver om Sverige i sitt postapokalyptiska spel The Day After Ragnarok, Christoffer Krämer varnar för apokalypsen och Peter Lexelius skriver om HeroClix kampanj Batman: No Man's Land. För alla som älskar old school gaming har vi ett 10-sidigt äventyr till Fantasy! Rollspelsrunor av Pete Nash är en krönika kopplad till RuneQuest 6. Lina Sundström skriver om Datorspel i undervisningen, Björn Bergdahl om March of the Eagles. Missa inte heller nyheter, recensioner och Birger Barbaren.

Läs mer här!

/Tove & Anders
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Herregud!
Har det redan gått så många år med Fenix?? Tiden går fort, måste jag säga. =)

/ Johan K, som vet vad han skall läsa ikväll...
 

Chryckan

Swordsman
Joined
3 May 2005
Messages
597
Location
Stockholm
Bra innehåll men är inte riktigt säker på om jag gillar det nya formatet. I alla fall verkar brevbäraren ha problem med att få den att passa in i en vanlig lägenhetsbrevlåda då hen lyckats ha sönder baksidan när hen tryckte in den.
Dessutom så var den gamla stora Fenix rekomenderar loggan tydligare att se än den nya mikroskopiska.
Plus den nya röda färgskalan påminner om Senapslayouten på gamla windows 3.11.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Fenix said:
Fenix går in på sitt tionde år. Temat för det här numret är Efter Katastrofen, med Fria Ligans postapokalyptiska brädspel Förbjuden Zon som bilaga. Kenneth Hite skriver om Sverige i sitt postapokalyptiska spel The Day After Ragnarok, Christoffer Krämer varnar för apokalypsen och Peter Lexelius skriver om HeroClix kampanj Batman: No Man's Land. För alla som älskar old school gaming har vi ett 10-sidigt äventyr till Fantasy! Rollspelsrunor av Pete Nash är en krönika kopplad till RuneQuest 6. Lina Sundström skriver om Datorspel i undervisningen, Björn Bergdahl om March of the Eagles. Missa inte heller nyheter, recensioner och Birger Barbaren.

Läs mer här!

/Tove & Anders
Till skillnad från andra så är jag väldigt nöjd med nya layouten. Färgval är naturligtvis individuellt och jag gillar månne inte de gula recensionspoängen gentemot det röda. Annars gillar jag dock det röda och tycker i helhet mycket om förändringarna ni har gjort.

Nyhetsdelen är kanoners! Jag tycker om att man nu slipper skumma igenom flera spalter brödtext för att hitta det man faktiskt är intresserad av. Att ni berör olika sorters populärkultur, inte bara rollspel är jättefint och att ni layoutat så att varje nyhet har sin egen ruta med tydlig rubrik och tilltalande illustration gör att man snabbt och enkelt kan välja sina nyheter.

Tack för ett svinbra nummer!
 

sakara

Veteran
Joined
29 Jun 2007
Messages
119
Väldigt bra nummer. Gillar den nya layouten =)

Enda "klagomålet" är att det skulle varit bra om Förbjuden zon hade fått en annan papperskvalitet (styvare) alt kommit med som bilaga för att slippa klippa sönder tidningen.
 
Top