Nekromanti [ÅM2013] Punkt 13: Val av årets revisor

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Ja, här ska vi välja en eller två revisorer.

Nominerade sedan innan är
Konrad Konvalj
Björn Wärmedal
anth
Sapient

Det är fritt fram att nominera och diskutera.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Ordförandehatten av:

Efter diskussionen på punkt 12, styrelsevalet, verkar det som att anth hellre ser sig som valberedare. Sapient vill jag slå ett slag för som en duktig person vi vill ha på en sådan här post.

För mig kommer det alltså bero på vem av Konrad Konvalj och Björn Wärmedal som vill, kan tänka sig eller står ut med att vara revisor. Jag tänker nog helt enkelt vilja ha den som vill mest, och om ingen av dem riktigt bryr sig utan vill göra det för att ställa upp för föreningen (hedervärt som något) så kan de för min del avgöra det med sten-sax-påse.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Det var väldigt länge sen jag var revisor i en förening sist. Jag skulle tycka det var roligt att ställa upp. Sen är det inte sagt att jag kommer ha tid och möjlighet att vara jätte-engagerad i rollen, men jag tror nog jag kommer att titta in på styrelsemötena ibland iaf.

Om Konrad vill slåss om saken så väljer jag SAX! *tittar utmanande på Konrad Konvalj*
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Konrad, så fort du svarat kommer jag antagligen köra igång en omröstning. Det känns inte som att det finns jättemycket mer att diskutera här, efter styrelsetråden.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Försök till beslut

Konrad verkar inte säga något, och ett sådant blankt papper tycker jag slås av Björn-saxen där borta…

Skämt åsido så har det faktiskt gått två dygn sedan jag bad om Konrads syn på saken, så jag går vidare. Däremot vore det fult av mig att enväldigt bestämma att bara gå till omröstning på ett förslag utan honom, även om han i princip kan säga "hallå där, jag vill vara med, stoppa omröstningen!"

Jag gör av principskäl samma sak med anth.

Alltså:
Vi har fyra nominerade och kan välja två revisorer. Vilka bör vi ha som revisorer? Svara med ett eller två namn ur följande lista:
Konrad Konvalj
Björn Wärmedal
anth
Sapient

Om du tycker att vi bara bör välja en revisor, skriv det också, och om ingen tycker det så väljer vi två.

Den eller två med flest röster blir valda, och vid lika får de en chans att lägga sig till fördel för den andre. Är det fortfarande lika singlar jag slant.

Protestera mot beslutsordningen om ni tycker den är orättvis.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Röst

Öh, påse. Sorry. Har för mycket varulvsspel i huvudet så jag glömmer lätt av resten av forumet.

Jag torskade ser jag. Attans! Närå, det går jättebra för mig att kliva av och låta någon som är mer sugen på det ta över. Blir det kris och någon måste finnas till hands är jag på.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Re: Röst

Konrad Konvalj said:
Öh, påse. Sorry. Har för mycket varulvsspel i huvudet så jag glömmer lätt av resten av forumet.

Jag torskade ser jag. Attans! Närå, det går jättebra för mig att kliva av och låta någon som är mer sugen på det ta över. Blir det kris och någon måste finnas till hands är jag på.
I så fall röstar jag på Björn Wärmedal och Sapient :gremsmile:
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Röst

Pilzeman said:
Jag tycker att vi bör välja Sapient och Björn Wärmedal.
Instämmer.

Och Konrad se det så här: Du får mer till till varulvsspelen :gremtongue:
 
Top