Nekromanti [ÅM2013] Punkt 10: Verksamhetsplan

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Här kommer vi diskutera, och förhoppningsvis anta, en verksamhetsplan för 2013. Där står det vad föreningen planerar att göra under året. Detta dokument är i vår förening det främsta styrelsen faller tillbaka på när de undrar vad föreningen vill.

Styrelsen har skrivit ett förslag på verksamhetsplan, och det ser ut så här:
Styrelsen said:
Under 2013 planerar Föreningen WRNU att fortsätta med de saker vi gjort under 2012.
– Rollspelsdraken 2013 ska delas ut på GothCon.
– Indierummet skall hållas öppet på GothCon.
– Repetikon och forumsöl kommer att fortsätta som tidigare.
– På forumet kommer det fortsätta spelas varulvsspel och andra forumrollspel.
– Vi ska uppmuntra till forumsaktiviteter på fler platser i Sverige.
Förslaget fanns i kallelsen, och inga kommentarer har inkommit hittills. Det här är dock ett dokument som årsmötet bestämmer hur det ser ut, så man kan föreslå ändringar från förslaget, lägga ett helt nytt förslag, eller anta det som står rakt av.

Ordet är fritt.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Vicotnik said:
Indierummet kommer även drivas på Lincon.
Bara för formalitetens skull: Victnik, står du som ansvarig för indierummet på Lincon?

Jag yrkar för att vi lägger till indierummet på Lincon till föreningens verksamhetsplan 2013.

Jag bifaller mitt eget yrkande.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
anth said:
Vicotnik said:
Indierummet kommer även drivas på Lincon.
Bara för formalitetens skull: Victnik, står du som ansvarig för indierummet på Lincon?

Jag yrkar för att vi lägger till indierummet på Lincon till föreningens verksamhetsplan 2013.

Jag bifaller mitt eget yrkande.
Jupp jag och Pilze står som ansvariga både för Indierummet på Gothcon och Lincon.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
anth said:
Vicotnik said:
Indierummet kommer även drivas på Lincon.
Jag yrkar för att vi lägger till indierummet på Lincon till föreningens verksamhetsplan 2013.

Jag bifaller mitt eget yrkande.
Bifalles!
För formalians skull.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
anth said:
Vicotnik said:
Indierummet kommer även drivas på Lincon.
Bara för formalitetens skull: Victnik, står du som ansvarig för indierummet på Lincon?

Jag yrkar för att vi lägger till indierummet på Lincon till föreningens verksamhetsplan 2013.

Jag bifaller mitt eget yrkande.
Det låter bra :gremsmile: Jag bifaller den också!
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
824
Location
Stockholm
Om jag förstår rätt är det föreningen som gör att forumet har sin teknisk plattform, ja?
Är inte det ett slags verksamhet?

Det är ju rätt basic, och jag menar inte att det SKA med på listan. Men om det nu var så att man, för formalitetens skull, letade efter fler punkter att ha med som inte kräver jobb (det avfärgar att jobba på ett ställe där det får göras workplans hela tiden), skulle det vara en enkel sådan.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
gizmo said:
Om jag förstår rätt är det föreningen som gör att forumet har sin teknisk plattform, ja?
Är inte det ett slags verksamhet?
Det där är lite oklart – vi borde nästan fråga Sveroks och forumets ägare hur det ligger till. Ursprungligen bildades föreningen för att motivera att Sverok stödde oss med serverutrymme, men märk väl att den verkliga anledningen till att forumet fick det utrymmet var (om jag förstått det rätt) Gardeners goda kontakter med Sverokfolk.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Beslut om verksamhetsplan

Det känns som att vi är redo att gå till beslut. Ropa till om följande inte är vad ni föreställde er när vi föreslog ändringen:
anth & Vico said:
Under 2013 planerar Föreningen WRNU att fortsätta med de saker vi gjort under 2012.
– Rollspelsdraken 2013 ska delas ut på GothCon.
– Indierummet skall hållas öppet på GothCon och LinCon.
– Repetikon och forumsöl kommer att fortsätta som tidigare.
– På forumet kommer det fortsätta spelas varulvsspel och andra forumrollspel.
– Vi ska uppmuntra till forumsaktiviteter på fler platser i Sverige.
Jag stödjer detta, och anth är också i styrelsen, så jag tänker helt fräckt hävda att styrelsen jämkar sig med detta förslag. Om någon annan i styrelsen mot förmodan tycker annorlunda får de pipa till så pausar jag den här punkten tills vi rett ut det.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Re: Beslut om verksamhetsplan

Och med det har vi ett förslag och alla har haft gott om tid att fundera, och jag frågar:

Kan vi anta förslaget ovan (märkt "Skrivet av: anth & Vico") som verksamhetsplan för 2013?
Svara på ett tydligt sätt.

Utfallet "nej" betyder inte automatiskt att vi står utan verksamhetsplan, utan då ser vi om vi kan reda ut det här i tråden.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Beslut om verksamhetsplan

Pilzeman said:
Kan vi anta förslaget ovan (märkt "Skrivet av: anth & Vico") som verksamhetsplan för 2013?
Ja!
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Re: Beslut om verksamhetsplan

Pilzeman said:
Kan vi anta förslaget ovan (märkt "Skrivet av: anth & Vico") som verksamhetsplan för 2013?
Svara på ett tydligt sätt.
Ja!
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Re: Beslut om verksamhetsplan

Pilzeman said:
Och med det har vi ett förslag och alla har haft gott om tid att fundera, och jag frågar:

Kan vi anta förslaget ovan (märkt "Skrivet av: anth & Vico") som verksamhetsplan för 2013?
Svara på ett tydligt sätt.

Utfallet "nej" betyder inte automatiskt att vi står utan verksamhetsplan, utan då ser vi om vi kan reda ut det här i tråden.
Ja!
 
Top