Nekromanti [ÅM2013] Punkt 1-5: Mötesordning

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,953
Location
Knivsta
Re: [ÅM2013] Punkt 2: Mötets behörighet

Hans E Magnusson said:
Behörighet: Ja!
Pilze som ordförande: Ja!
Solvebring som sekreterare: Ja!
Anth och Radio som justerare: Ja och Ja!
Ja! Ja! Ja! Ja! Ja!
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Re: [ÅM2013] Punkt 3-5: val av mötesfunktionärer

Pilzeman said:
Vi ska välja en mötesordförande, en mötessekreterare och två personer att justera protokollet.
Jag hade tänkt vänta med att starta omröstningar på detta tills folk fått en stund på sig att nominera, så att man inte behövde känna att man behövde rösta Nej i en pågående omröstning för att föreslå en annan kandidat. Men med sådan respons tar vi det nu, och räknar 48 timmar från igår kväll. Om någon misstycker mot detta så säg bara till, så förlänger jag.

Kan vi alltså välja Pilzeman (mig) som mötesordförande? Svara "pilze som ordförande: ja / nej" eller motsvarande.

Kan vi välja Solvebring som mötessekreterare? Svara "Solve som sekreterare: ja / nej" eller motsvarande.

Kan vi välja anth och Radioaktiv som justerare? Svara "anth och radio som justerare: ja / nej" eller motsvarande.

Alla som redan röstat på exakt detta behöver självklart inte göra det igen.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Rymdhamster said:
Behörighet: Ja!
Pilze som ordförande: Ja!
Solvebring som sekreterare: Ja!
Anth och Radio som justerare: Ja och Ja!
Yes.

Nu vet ju inte jag om jag verkligen skall säga ja eller nej här, men jag gört ändå.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Hörigheten är för min del redan fullt accepterad.

I övrigt:
Pilzeman som ordförande: Ja!
solvebring som sekreterare: Ja!
anth och Radioaktiv som justerare: Ja!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,621
Location
Rissne
Re: [ÅM2013] Punkt 3-5: val av mötesfunktionärer

Solve som sekreterare: ja
anth och radio som justerare: ja
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Re: [ÅM2013] Punkt 3-5: val av mötesfunktionärer

Pilzeman said:
Kan vi alltså välja Pilzeman (mig) som mötesordförande? Svara "pilze som ordförande: ja / nej" eller motsvarande.

Kan vi välja Solvebring som mötessekreterare? Svara "Solve som sekreterare: ja / nej" eller motsvarande.

Kan vi välja anth och Radioaktiv som justerare? Svara "anth och radio som justerare: ja / nej" eller motsvarande.
Jag finner allt detta antaget. *klubba*
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Förtroendeval?

För den som undrar vilken konstig ordning jag öppnar punkter i, så kan jag berätta att det är för att det känns skumt att öppna val av ny styrelse innan den gamla är ordentligt avslutad (ansvarfrihet), så att säga. Egentligen kanske det inte gör så stor skillnad.

Nästa år ska jag fundera på vilka punkter som behöver klaras av innan vilka, och sortera dagordningen i moduler där vi sedan öppnar allt i en modul i taget. Det vore fräckt, att det syns på dagordningen att vi är en onlineförening.
 
Top