Nekromanti Äventyrsidé

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Jag fick en idé, men behöver hjälp med att få fram varför desperadona måste få ihjäl rätt person.

Min tanke var att i en liten by finns 5 kvinnor (som passar in på en viss beskrivning). En av dessa kvinnor är syster eller annan släkting till någon av RP:na. En av dessa fem kvinnor har en grupp laglösa fått i uppdrag att röja ur vägen, och de vet inte hur hon ser ut, bara fått en beskrivning. En av kvinnorna blir mördad (ej släktingen). Denne råkar dock vara fel person. Nu blir alltså rollpersonernas uppgift att hindra flera döda, samt att finna de skyldiga till mordet. RP:na vet ju inte, men det verkliga offret kan vara deras släkting, eller någon av de andra tre som fortfarande finns i livet.

Men jag behöver således en bra anledning till varför det är så angeläget att göra sig av med kvinnan.

Riddaren - i funderartankar.
 

Örnie_UBBT

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
550
Location
London, England
• Hon har sett något hon inte borde se/Hört något hon inte borde hört (ett brott, sett två personer träffas när det absolut inte får komma ut att de känner varandra etc)
• Hon har vittnat i en rätegång för länge sedan och nu vill skurken hon satte dit hämnas.
• Hon är enda arvingen till en oljekälla/guldgruva, men hennes närmaste släkting i maskopi med den onde postmästaren har fått reda på det utan tt hon vet det själv och nu måste de döda henne för att kunna ärva sak X själva.

mvh
Örnie
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
bodelning

...enda arvingen till en oljekälla/guldgruva, men hennes närmaste släkting...

Uhm... Nu var det ett bra tag sedan jag gick igenom sånt här, men det blir lite komplicerat om hon skall vara enda arvingen och samtidigt ha en närmsta släkting...

/Azagthoth
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: bodelning

Tja...nu är inte jag så haj på det amerikanska systemet, men i Sverige: är det barn till modern, så är det arvlösa till modern är död (undantag är testamente).

Ett alternativ är om någon annan har testamenterat just till denne, men då skulle ju ändå inte den nära släktingen (om det inte är barn) vara arvinge om hon röjdes ur vägen.

Riddaren
 

Red Dust

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
129
Location
Gotland/ Lund.
En liten idé med en "twist". Kvinnan är i själva verket f.d. medlem av en liga, kanske t.o.m. ligaledaren själv, och när de andra åkte fast fixade hon det så att hon själv gick fri "jag är bara en stackars flicka i händerna på dessa busar". Genom kontakter med andra likasinnade så har de lagt ut ett kontrakt på henne.

Red Dust.
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Äventyrsidé (Tack och mer hjälp)

Tackar...nu tror jag vet hur det skall vara...

Men jag har så mycket i huvudet just nu, så finns några idéer till... Men det löser jag nog utan några större problem... Det som däremot har låst sig är by-/stadsnamn.

Så några tips...behöver några stycken till mina funderingar.

Riddaren - stora planer pågång
 
Top