Nekromanti Äventyrsförslag!

Selinmartin

Veteran
Hej alla glada Eon-spelare! Efter en lång periods Eon-speleri så börjar jag få slut på fantasi och behöver er hjälp att få tillbaka inspirationen! Så har ni en idé på G så tveka inte att skriva ner den så kanske den kan bli nånting i min kampanj.

Tack på förhand / Martin

Gastono

Hero
Först och främst rekommenderar jag att du googlar runt lite och tittar på färdiga äventyr och ser om du hittar inspiration där.
Annars rekommenderar jag att du tittar på skaldens färd som finns på NG's hemsida.
Det äventyret tyckte jag var ganska inspirerande.

I övrigt har jag inget klockrent i huvudet just nu.
Men samla inspiration - det finns mycket material redan som man kan skumläsa lite av och sedan få egna idéer av.

Praetori

Warrior
Sno intrigdelar från filmer du gillar.
Fåglarna, 13:e Krigaren, Världarnas Krig (fast kanske med vandöda?) osv....

En liknande idé är att titta på något barnprogram eller två, gärna de lite mer äventyrliga serierna som går. Brukar vara lite lagom spännande och inte alltför komplicerade handlingar (och det är tveksamt om någon av spelarna kommer att känna igen något, även om det bara e enstaka händelser).

Så fort man snott en idé eller två och skissat lite över plotten så brukar det mesta lösa sig.
Gör inte misstaget att sno en HEL idé bara, det tenderar att bli krystat (de flesta filmer har handlingslogiska buggar, ....varför inte ta det feta raketgeväret från början å...)
och dessutom finns risken är att spelarna känner igen sig).

dream

Hero
Ett äventyrsförslag!

Ta en ung (15 årig) jargier, förskjuten av sin släkt sedan han berättat för inkvisitionen att hans mor kunde se skugglandsvarelser (varpå hon, och hans far, avrättats) men sedemera omhändertagen av inkvisitorn som skötte ärendet och nu under dennes beskydd eftersom han visat sig vara en utmärkt bedömare av folks karaktär och duglig på att genomskåda lögner och numera fanatisk i sin nit i inkvisitionens tjänst men ovetandes ärvt sin mors förmåga. (pust) Låt honom sedan börja få skugglandsupplevelser i någon utmark (Kamor?) och släng in rp i det hela...

Dartagnan

Veteran
Hallå!

Mitt tips är att använda bilder som inspiration. Jag brukar spara ner massa fantasybilder som jag sedan använder när jag konstruerar äventyr.

Jag vill gärna att äventyren skall se snygga ut och ett par schyssta bilder bidrar till hygglig layout.

Alltså: Leta lite bilder, välj ut några som verkar passa ihop. Börja skriv en bakgrund till äventyret. Låt produkten växa.

Vi gör så här. Jag har några påbörjade äventyr. Jag bifogar dessa här. Skriv klart dem och använd dem. Skicka gärna tillbaka resultatet till mig.

/D