Nekromanti Äventyrsembryo

Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Jupp, eller kanske lite mer än ett embryo, men det här är ungefär så långt som jag har kommit, förutom det att det som ska bekämpas är de inre demonerna och hur det ska göras får jag väl ta när man kommer dit... Och nu har jag skrivit "han" och "pappa" osv, men givetvis så funkar det med vilket som. Tror jag iaf

"En pojk blir av med sin far som försvinner långt bort nånstans och modern är svävande på målet, något om kamp och bekämpa demoner
Saknaden blir dock för stor så barnet bestämmer sig för att rymma hemifrån för att hjälpa sin far i kampen mot demonen, eller demonerna.

Han har inte nån klar plan mer än att ge sig av mot den stora stad i närheten där hans far först ska ha begett sig. Han tänker också att vad är det som behövs för att bekämpa demoner? Jo vapen förstås, men kanske inte vanliga vapen. I alla sagor så har ju hjältar förtrollade vapen, så att få fatt i någon som kan hjälpa honom att förtrolla ett vapen i kampen mot demonen vore en god sak.

Igen har har han tur. Det är ju inte något korkat barn som gett sig ut så mat är packat och lite annat som kan tänkas behövas på vägen mot Staden. Och då förstås att hålla sig undan sheriffen och hans män som förstås skulle åtbörda honom till modern, och den andra gången blir det svårare att rymma, kan man tro.

På vägen mot staden så träffar han många lustiga människor, men det är en som väcker hans nyfikenhet mer än andras, en man med grått ostyrigt hår, han tycks inte ha nån skäggväxt, för pojken ser honom inte raka sig ändå växer det inte ut nåt. Blicken från de blå ögonen är skarp och sitter djupt vid sidan av den spetsiga näsan.

Hur det än nu kommer sig så berättar pojken att han behöver ett speciellt vapen, men hur än gubben lockar och klurar så vill pojken inte berätta mer än så för honom. Den gamle vill heller inte berätta så mycket om sig, mer än att han, precis som pojken, har skäl att hålla sig bortanför lagens långa armar. Han säger också till pojken att han kanske kan hjälpa honom men att han då behöver få veta mer än vad pojken säger.

Man lägger förstås upp en bekymrad min när pojken berättar att det är demoner som ska bekämpas, och säger att till det behövs en hel rad med saker, som kan vara nog så knepiga att bara få ihop och knappast finns i någon vanlig handelsbod. Han erbjuder sig att få följa med, men betonar att det är viktigt att pojken själv finner alla saker, eftersom det har större effekt på demoner då.

Han skriver en lista på vad som kan behövas för att förtrolla vapnet så det kan dräpa demoner, och en del av de sakerna är: stjärnglans, vågskum, viskandet från vinden och ett vapen att binda samman alltsammans med."
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,004
Location
Bureå
Trevligt att läsa! Du får gärna meddela hur äventyrsskrivandet går.
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Typ uppdatering

För mycket tankar om hur mycket jag ska slänga in egentligen- och just nu ser det ju ut att bli lite mer jag hade tänkt från början, och med tanke på hur välstrukturerad (NOT) jag är så har det inte blivit mycket nerskrivet än, men tydligen verkar det som om blå orakel, alver och kanske även en kråkbaron ska bli inblandade...
Nu gäller det ju bara att få ihop det hela
 
Top