Nekromanti Äventyr

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Jag skall precis börja spelleda med nya rollpersoner. Min ide är att de alla börjar ganska unga och oerfarna som bondsöner i sin hemby (fantasy). Därefter spelar vi ett kort äventyr. Sedan går det ett par år och karaktärerna får mer xp.

Men eftersom de är ganska oerfarna i början måste äventyren anpassas. Jag tänkte lite lagom, "besök i den stora staden" "fogden hälsar på" osv. Någon som har några ideer?


Snow
Dead, but still walking around
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Kan du inte skicka dem på några enkla kurir-upprag, vaktuppdrag, karavan-vakter och andra trevliga saker.

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 

kragghack

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
219
Location
Umeå
Tja, när vi såelade bönder i ett äventyr till Eon var vildsvinsjakt en stor grej (vildsvin är inte trevliga).

/Anders

Ash to Ash
Dust to Dust
Kragg Hack remains
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
1) En stråtrövare rövar bort en syster
2) Baronen i området kräver högre skatter, annars tar han marken i beslag
3) Grannbonden anklagar RP:ns föräldrar att ha utökat gränsen på sin tomt i bekostnad av sin egen
4) Ett syskon rymde, då han inte ville arbeta på gården

Några exempel

Riddaren - har fler idéer på lager
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Ett tillägg...

5) En Arkeolog har fått för sig att föräldrarnas gård ligger på något av arkeologiskt värde, och inleder en utgrävning på åkern.
6) En liten banditgrupp kidnappar en gäst på en fest utomhus, och gömmer sig inne i huvudbyggnaden sedan. Lite som gisslan.
7) Fadern vill gifta bort sin dotter till en fin man, men dottern vill inte och vet någon hemlighet, som nu rollpersonerna måste avslöja, så inte bröllopet kan ske.

Riddaren
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Aj fasen. Glömde jag den. Det var illa..../images/icons/smile.gif

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,056
Location
Linköping
Kanske någon glömmer stänga en grind och några djur rymmer ut i Storskogen och familjen är förtvivlad för ute i Storskogen finns allt farligt på den kontinenten samlat. Givetvis måste de modiga karaktärerna leta upp djuren och rädda familjen från ruinens brant. Skogen behöver ju inte vara så farlig, en varghon med ungar eller dylikt kanske, några fredlösa eller annat lagom.

/Illern

<A HREF="http://www.surf.to/ferret" target="_new">http://www.surf.to/ferret</A> [epost]arindel@passagen.se[/epost]
 
Top