Nekromanti Äventyr till DoDT - önskemål?

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Hejsan!

Jag håller på med ett äventyr till DoDT - detta åt Riominds. Dock kan jag inte lova att det kommer ut (upp på riotminds sida), för det kan hända att det inte duger, det är tyvärr inte jag själv som avgör den saken, utan det är Anders och Magnus som rosar och risar.
Men jag kämpar med det iaf, fick riktig bakläxa på första inskicket, så nu håller jag på med att omarbeta äventyret ganska så grovt. Fått kasta hälften så hälten skalls skrivas om, plus att sparade delar skall ändras lite här och där.

Jag vill inte avslöja något om det än, men jag tar gärna emot idéer och önskemål, kanske har Kalle alltid drömt om en sådan händelse i ett äventyr, då kan han låta mig få veta det så skall jag se om det passar.

Och godkännes inte detta äventyr så slutar inte jag skriva för det, så då använder jag det som jag nu vill att ni skickar in i nästa verk - om det går.
Kör på bara, jag tar emot allt - men däremot kanske jag bara använder mig av ett önskemål, eller kanske tio om det fungerar och passar sig.

Tack på förhand,
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,512
Location
Helsingborg
Vore det inte bättre om du bara frågade efter ett bollplank istället? Då får du mer inriktade förslag på saker som kan passa in samtidigt som du kan få en noggrannare kritik vad som behövs bytas ut i scenariot.

/Han som brukar bli kontaktad om att vara bollplank på diverse punkter, men känner inte för att ta tag i ett DDT-äventyr (mest för att han är så dålig på världen (och bra på att dissa systemet :gremwink:))
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jo, kanske det. Men det är så träligt att behöva lägga ut hela scenariot sådär, då blir det ju liksom ingen "aha" när/om det väl läggs upp. :gremsmile:
Då kanske det är så sönderbollat så ingen vill spela det ens en gång?
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,009
Location
Umeå
Gör istället så att du frågar efter någon som är intresserade av att vara bollplank. När du sedan har fått tag i någon så delar du ju bara materialet med den personen.

Jag har en tre veckors tös som äter all min tid så jag kan nog inte heller vara bollplank.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Bollar lite...

Spoiler för spelare!!! Utifall att Riotminds tar emot det, annars lägger jag kanske upp det själv, då är det kanske inte så kul att som spelare veta precis vad herr SL skall dra igång...



Prövar att köra lite mer som Han säger...

Så, möten/händelser, vad kan man göra av en sådan bit?

Hittills har jag slängt upp ett par olika personer man kommer att möta - dessa är neutrala, så det är utefter RP:s beteende som dessa kommer att uppträda. Sedan på händelser har jag hittills en farlig plats, med ingriger gent emot en jarl. Huruvida RP klarar sig genom de löaglösas område, huruvida de hjälper till emot striden mot jarlen - ja, det beror på spelarna det.
Sedan finns det en grupp missdådare som är mycket farliga på det vis att de utger sig för helt andra och infilterar sig sedan med offret innan nådastöten. Kommer RP att råka illa ut?...
Som ni ser, jag lämnar hela tiden möjligheten till SL. Jag beskriver en plats och en händelse, ständigt genom grund och idé till intrig, men någon slägs rälsning finns inte, då allt beror på SL:s fantasi och spelarnas konsekvenser.

Inatt.... , ja äventyret har med en karta att göra, flera stycken jagar efter kartan och det är RP som har den...

...Inatt skev jag en händelse då en utsänd från en utav dessa fiender väntar på ett värdshus, där han är ganska säker på att RP kommer ta in. Det passerar nämligen byn sent på kvällen.
Han är en man som betalts bra för att göra detta, och han kan göra vad som helst för pengar. Jag antyder där att det kan röra sig alltifrån att bryta sig in hos dem på natten, till att hugga ned dem när de går på dass. Kartan måste han komma åt för att få full betalning av sin herre.

Nåväl, jag söker idéer till flera relevanta och icke-relevanta möten och händelser.

Nå, jag har inte bara en relevant händelse (mannen på värdshuset), mot höjdpunkten senare kommer det förekomma många faror i den skog som kartan avslöjar vägen genom, bland dessa för äventyret en del relevanta faror som dolda bågskyttar etc.

P.S. Han - jag är inget DDT-fan heller, jag skriver bara för dem för att få en chans att syssla seriöst med rollspel, älskar annars DoD, men det långt innan Riotminds. D.S.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Hmm... det svåra för mig blir nog att hitta ett intresserat bollplank.
Dom som kan tänkas vara intresserade är typ 11:åringar på Riotminds forum eller något, vilket inte är vad jag söker om du förstår.

Vad det kommer till dottern får man lov att gratulera!!! :gremgrin:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Well, jag vill inte ha en massa hack´n´slash..
Gjärna lite mer av mystik, sägner, klurigheter & sådant. Det skulle jag gilla. Kanske om man bygger upp lite sälva äventyret som ui Vildhjarta, det är ett äventyrsuppläg som jag gillar.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Hm, att jag skulle lyckas med sådan genialisk idé som finns bakom Vildhjarta tvivlar jag tyvärr på Kanne. Men jag uppskattar din hjälp, om du kunde ta och defeniera "klurigheter" så dyker jag gärna djupare i det. Det är något som jag också tycker om, men det är så brett, så om vi kanske kunde klura lite på det?
Över msn kanske, om du har lust att resonera lite kring det...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
om du kunde ta och defeniera "klurigheter" så dyker jag gärna djupare i det.
Vad jag menar med klurigheter är just sådna saker som man måste dyka lite djupare i, alltså lite tankenötter som inte kan lösas med brutala mängder trubbigt våld. Att man måste tänka till lite & inte bar rusa rakt farmmåt hela tiden. Det kan vara sker som allt ifrån att lösa en ren gåta till nån form av chiffer elelr nått sådant.
Hänger du med på vad jag menar ?
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Så ett avsnitt där man tvingas använda intelligens, samt lite våld, för att fly från ett "fängelse" vore en kul bit?
Humm, ja. Nått ått åt det hållet ja.
Man skulle åxå kunna tänka sig att våldet kansek kan föda mer våld, så att säga. att om man går för "hårt fram" så märker resten av fängelset det & spelarna får skit för det med tanke på att man kanske ihnte går obemärkt fram om man brukar våld. Dock så tycker jag att man kan göra det lite sneaky, så att inte spealrna vet om det.. Så att de bli ämlans överaskade att de är överbemmande helt plödsligt pga att man tog kol på en vakt för mycket..

/ Johan K, som svammlar lite i allmänhet..
 
G

Guest

Guest
Ska fatta mig kort.

Som vanligt med klassisk fantasy så är det brist på "medelbra" äventyr. Alltså äventyr som lämpar sig åt gubbar som är medelbra helt enkelt. Sen saknar jag de klassiska äventyrsuppslagen. I äventyret finns ett X antal platser som har mer eller mindre med varandra att göra. SLP finns beskrivna oc lite sköna kartor och givetvis en slumptabell med händelsen "rådjur som springer ut på stigen och kollar sig omkring" :)

Hur som helst. Nu kan SL koka ihop något roligt av allt detta, ta bort vissa delar och kanske lägga till trådar som inte finns med i själva äventret...

Exempel: Döda Skogen, Svart Duell, Svavelvintern, Marsklandet och Novasten...

Lycka till!
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Mitt äventyr bygger en del på det kan jag meddela. Det finns obligatoriska bitar och det finns de som inte är det, vilka går att plocka bort eller slänga med hur man vill. :gremgrin:

Jag förstår vad du menar, är själv fan av den äldre DoDskolan, trots min ringa ålder. :gremsmirk:
 
Top